Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39307 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

In de WiFi thuis app word over box 12 in modem overzicht weergegeven. Welk modem is dat?? 
 

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 May 2020, 10:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

EBv10 is wel tekoop, zie https://forum.kpn.com/internet-9/experiabpx-v10a-andere-ip-range-498674?postid=985615#post985615

Oh, zakelijke markt. Via de consumententak wordt dat niet ondersteund. Dan kun je er niks mee lijkt mij.

@tmoesel

Reputatie 7

Je moet natuurlijk ook helemaal niet een branded (modem)router willen kopen.

Als je voor de koop van een router gaat dan ga je natuurlijk voor een onafhankelijk leverancier en één die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.

Reputatie 7
Badge +9

@Paul_ werkt deze Sagemcom V12 samen met de 4G-Sagemcom modem (Sneller Internet Buitengebied)?

Alleen zo jammer dat de providers er weer zonodig hun eigen firmware in moeten duwen welke enkele releases achter loopt op die van de leverancier.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb vandaag deze box binnen gekregen als nieuwe klant ze komen van de week me glas aansluiting aansluiten in huis.

 

en ik las dat je voor iTV een Fritzbox nodig heb maar Waarom zou je die nodig hebben voor iTV andere modem functioneren toch ook? (Ik heb ook iTV aangevraagd namelijk en heb 2 Arris boxen gekregen)

Reputatie 7

...en ik las dat je voor iTV een Fritzbox nodig heb ...

Waar heb je dat dan gelezen?

Reputatie 7
Badge +8

...en ik las dat je voor iTV een Fritzbox nodig heb ...

Waar heb je dat dan gelezen?

Ik las dat in een reactie van PeterG die gaf aan : Gebruik je ITV dan zou dat een Fritzbox moeten zijn.

 

werkt deze Sagemcom V12 samen met de 4G-Sagemcom modem (Sneller Internet Buitengebied)?

@Hoopvol. Nee, dat blijft i.c.m. de Experiabox V10.

Ik heb vandaag deze box binnen gekregen als nieuwe klant ze komen van de week me glas aansluiting aansluiten in huis.

 

en ik las dat je voor iTV een Fritzbox nodig heb

@MennoG78. Je moet natuurlijk wel goed lezen hoe ik reageer en waarop. ITV werkt met de Experiaboxen en met de KPN BOX 12 en met Fritz!box.
Mijn reactie was m.b.t. zelf gekocht modem.

Letterlijk:
Wel is het mogelijk om een ander type modem aan te schaffen. Gebruik je ITV dan zou dat een Fritzbox moeten zijn.

Reputatie 7

Letterlijk:
Wel is het mogelijk om een ander type modem aan te schaffen. Gebruik je ITV dan zou dat een Fritzbox moeten zijn.

Maar ik heb iTV en een eigen router en dat is geen FRITZ!Box. :wink:

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga nog even denken of ik deze Modem wel ga gebruiken straks of dat ik me UniFi Security Gateway 3P rechtstreeks ga aansluiten ik denk het laatste zodat ik geen extra hob er tussen heb

 

Reputatie 7
Badge +25

Kunnen we die KPN Box 12 ook kopen?
Oude omruilen en tegen geringe betaling deze nieuwste versie ontvangen?

Zoals de heren onder je al zeggen; nee, dat is niet mogelijk. Maar gelukkig is er tegenwoordig vrije modemkeuze. Of je kunt kiezen voor een FRITZ!Box bijvoorbeeld. Tegenwoordig genoeg alternatieven.

@Paul_   Bedankt voor de info. Wat zijn de afmetingen en hoe een wandbevestiging?

De afmetingen moet ik navragen. Wandbevestiging kan d.m.v. een wall mount (beugel) met bevestigingsgaten met dezelfde afmeting als die van andere modems. 50mm als ik me niet vergis.

@Paul_ 

Heb je de afmetingen al?  Is er een afbeelding van de wall mount beschikbaar ?

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_   Bedankt voor de info. Wat zijn de afmetingen en hoe een wandbevestiging?

De afmetingen moet ik navragen. Wandbevestiging kan d.m.v. een wall mount (beugel) met bevestigingsgaten met dezelfde afmeting als die van andere modems. 50mm als ik me niet vergis.

@Paul_

Heb je de afmetingen al?  Is er een afbeelding van de wall mount beschikbaar ?

Nee, nog niet. Wall mount is verder niet heel bijzonder volgens mij, maar bij dezen:

 

Reputatie 7
Badge +25

Hier is nog wat meer info te vinden: https://www.kpn.com/beleef/internet/nieuw-modem-heet-kpn-box-12-klaar-voor-nog-betere-wifi.htm

En hier: https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/kpn-introduceert-nieuwe-generatie-modem-met-wifi-6

Daar staat ook een filmpje waar je 'm nog wat beter kan inspecteren. :slight_smile:

Reputatie 7

@Paul_ werkt deze Sagemcom V12 samen met de 4G-Sagemcom modem (Sneller Internet Buitengebied)?

De USB 3 poort aan de achterzijde is geschikt voor een 4G dongle en dat wordt ook vermeld in het filmpje waar @Paul_ naar verwijst.

Je zou dus eigenlijk mogen verwachten dat deze ook gebruikt gaat worden bij "Sneller Internet Buitengebied" maar het zou ook maar zo kunnen dat dat (voorlopig) niet het geval is.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ werkt deze Sagemcom V12 samen met de 4G-Sagemcom modem (Sneller Internet Buitengebied)?

De USB 3 poort aan de achterzijde is geschikt voor een 4G dongle en dat wordt ook vermeld in het filmpje waar @Paul_ naar verwijst.

Je zou dus eigenlijk mogen verwachten dat deze ook gebruikt gaat worden bij "Sneller Internet Buitengebied" maar het zou ook maar zo kunnen dat dat (voorlopig) niet het geval is.

Sorry, die post over het hoofd gezien. Is vooralsnog niet beschikbaar voor SIB inderdaad. 

@Paul_   Bedankt voor de info. Wat zijn de afmetingen en hoe een wandbevestiging?

De afmetingen moet ik navragen. Wandbevestiging kan d.m.v. een wall mount (beugel) met bevestigingsgaten met dezelfde afmeting als die van andere modems. 50mm als ik me niet vergis.

@Paul_

Heb je de afmetingen al?  Is er een afbeelding van de wall mount beschikbaar ?

@TonK44, collega heeft het even zelf opgemeten:

24 cm breed

17 cm hoog

6 cm diep op het diepste punt (de poot)

4 cm diep over de rest van het apparaat.

8 cm diep incl. wall mount.

Reputatie 4
Badge +3

Kan de wifi van dit modem samenwerken met de Experia wifi in een meshnetwerk? Of wordt bij gebruik van de Experia wifi de wifi van het modem uitgeschakeld? Nu kan alleen de V10a dat.

 

Reputatie 7
Badge +25

Kan de wifi van dit modem samenwerken met de Experia wifi in een meshnetwerk? Of wordt bij gebruik van de Experia wifi de wifi van het modem uitgeschakeld? Nu kan alleen de V10a dat.

Hele goede vraag. De V12 werkt nog niet samen met een SuperWifi punt of Experia Wifi in het meshnetwerk. Die update komt nog. De Wifi blijft wel aan staan van de V12. De eerste Superwifi moet je bekabeld aansluiten, en de tweede kan dan draadloos (zoals ook bij andere modems).

Kan de wifi van dit modem samenwerken met de Experia wifi in een meshnetwerk? Of wordt bij gebruik van de Experia wifi de wifi van het modem uitgeschakeld? Nu kan alleen de V10a dat.

Hele goede vraag. De V12 werkt nog niet samen met een SuperWifi punt of Experia Wifi in het meshnetwerk. Die update komt nog. De Wifi blijft wel aan staan van de V12. De eerste Superwifi moet je bekabeld aansluiten, en de tweede kan dan draadloos (zoals ook bij andere modems).

OEPS.

Ik hoop dat de update op tijd komt. Medio augustus doe ik de overstap van Telfort naar KPN en heb gekozen voor SuperWifi.

Hallo @TonK44 , mag ik als TFT-klant vragen waarom je bewust overstapt naar KPN en niet de automatische overstap afwacht? Het nadeel van jouw stap is dat je je e-mail-accounts kwijtraakt en bij de automatische overstap niet.

 

Hallo @TonK44 , mag ik als TFT-klant vragen waarom je bewust overstapt naar KPN en niet de automatische overstap afwacht? Het nadeel van jouw stap is dat je je e-mail-accounts kwijtraakt en bij de automatische overstap niet.

 

Navraag heeft geleerd dat het Telfort-contract inhoudelijk gewoon doorloopt als je zelf niets onderneemt. Alleen komt er de naam KPN op de correspondentie te staan.

Overstap naar KPN levert mij nu gratis SuperWifi op met iets lagere maandkosten tov Telfort. Alleen €25 entree kosten. Email-accounts van de provider(s) gebruik ik nooit om niet vastgepind te worden met overstappen.

Hallo @TonK44 , oké, bedankt voor de toelichting. Ik heb ook diverse malen een vergelijking gemaakt maar ik ben nog nooit goedkoper uitgekomen bij KPN, ook niet met combinatiekortingen e.d.

Kun je s.v.p. eens toelichten wat bij jou goedkoper is bij KPN dan bij Telfort?

 

Hallo @TonK44 , oké, bedankt voor de toelichting. Ik heb ook diverse malen een vergelijking gemaakt maar ik ben nog nooit goedkoper uitgekomen bij KPN, ook niet met combinatiekortingen e.d.

Kun je s.v.p. eens toelichten wat bij jou goedkoper is bij KPN dan bij Telfort?

 

Voor mij zit de winst voornamelijk in het niet meer afkopen van de telefoongesprekken. Ik gebruik geen KPN mobiel maar Simyo en kan daar voor veel minder mijn telefoonkosten afkopen. Telfort tel. afkoop = €10,- p/mnd en bij Simyo +€1,00 p/mnd extra voor 300 belmin/SMS tov 100 belmin/SMS.

Het rekensommetje. Vaste lijn belminuten afkopen Telfort = 12x €10,00 = €120,00 per jaar

Bellen met mobiel bij Simyo (KPN netwerk) = 12x €1,00 = €12,00 per jaar

Een bijkomstig voordeel voor mij ivm slechthorendheid is een betere verstaanbaarheid met mijn iPhone.

Hallo @TonK44 , bedankt voor de toelichting.

Ondersteunt Simyo ook 4G-bellen/VoLTE, dan heb je een goede verstaanbaarheid.

Zelf ben ook ik slechthorend en heb na de automatische overgang van TFT-mobiel naar KPN mijn TFT-simkaarten omgeruild voor gratis KPN-simkaarten en maak nu gebruik van 4G-bellen, perfect.