Beantwoord

Welke downloadsnelheid is op mijn adres leverbaar?

• 17 juli 2017
  • 53 reacties
  • 1172 keer bekeken

Reputatie 1
Op dit moment heb ik internet van een ander provider. Indien ik op foutstack kijk naar de downloadsnelheid van de buren, dan hebben mijn naaste buren bonded koper/DSL internet en ermeee een hoger downloadsnelheid dan ik. Bij mij komt de downloadsnelheid overeen wat op fourstack staat, en er wordt op foutstack niets over bonded koper/DSL vermeld. Indien ik nu bij kpn.com naar de downloadsnelheid kijk, dan zij ik soms mijn eigen downloadsnelheid en soms de snelheid van bonded koper/DSL staan.

Hoe kom ik erachter welke snelheid kpn op mijn adres echt kan leveren?

Ik vrees dat foutstack gelijk heeft en dat bonded koper niet leverbaar is. En indien het niet leverbaar is, dan heeft overstappen naar kpn geen nut.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 18 juli 2017, 11:56

Als fourstack aangeeft dat het niet mogelijk is dan is het niet mogelijk.
Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als fourstack aangeeft dat het niet mogelijk is dan is het niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @HansAnders, welkom op het forum. Het is zoals Robin al aangeeft, als er op Fourstack staat dat pairbonding niet mogelijk is, dan is het helaas ook niet mogelijk. Het kan zo zijn dat jouw buren wel pairbonding kunnen krijgen puur om het feit dat daar 2 volledig geleverde aderparen zitten, en bij jou niet. Ik kan me goed voorstellen dat dat balen is maar daar is niets aan te doen helaas.
Reputatie 1
Nog een laatste vraag: voor pair bonding heeft men bij voorbeeld twee telefoon lijnen nodig, die geconverteerd kunnen worden in een snelle internet aansluiting. Nu heb ik in mijn huis in twee aparte kamers een ISRA punt. De ene wordt gebruikt voor analoog bellen, de tweede voor internet. Hoe kan men deze twee lijnen bij elkaar voegen, om pairbonding mogelijk te maken? Doet kpn dat in de straatkast, of wordt dan in mijn huis een telefoon kabel getrokken?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Waarschijnlijk zijn dit officieel 2 verschillende IS/RA's / Toevoegingen. Dan herkent het systeem niet dat bonding mogelijk is.

Als je hierover bonding wil moet eerst de aansluiting aangepast worden, maar het is dan goedkoper om op 1 van de aansluitingen een 2e lijn aan te vragen.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom terug HansAnders! Lastig om vanaf hier in te schatten hoe de vork in de steel zit dus ik neem hier ook graag nog een kijkje. Als pairbonding mogelijk is dan zou dat ideaal zijn maar weet dat Fourstack er vrijwel nooit naast zit wat betreft de mogelijkheid tot pairbonding. Reageer je op m'n privébericht? Dan dubbelcheck ik het voor je.
Reputatie 1
@RobinFlikkema Is het niet zo dat indien er voldoende vaste aansluitingen zouden liggen dat dan Fourstacks de mogelijkheid zou aantonen?

Ik vrees echt dat ik ik de ene lijn moet opgeven en dat ze dan vanuit de straatkast een tweede lijn naar de overgebleven ISRA moeten aanklemmen, waarna ik internet van kpn met pairbonding kan afnemen.

Ik ben bang dat ze in het buitengebied maar een lijn per ISRA kunnen aansluiten.
Reputatie 7
Badge +30
Nu snap ik je even niet meer.

Fourstack toont de mogelijkheid alleen als de 2e lijn er volledig ligt in hetzelfde IS/RA.

In jouw geval heb je 2x 1 lijn en toont fourstack het dus niet. Als je per se bonding wil moet je dus op 1 IS/RA een extra lijn zien te krijgen.
En dat doe je het goedkoopst door een PSTN abonnement aan te vragen (tenzij je beide IS/RAs kan samenvoegen etc)

Aantal lijnen is niet per se afhankelijk van buitengebied of niet.

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je privébericht Hans! Ik heb even nagevraagd bij een specifieke afdeling die over Fourstack gaat. Jij hebt 2 beschikbare/afgewerkte lijnen voor pairbonding. Goed nieuws dus. 🙂 Maar omdat 1 aderpaar voor PSTN wordt gebruikt en de ander voor internet kan dat niet, en daarom zegt Fourstack dat het niet beschikbaar is. Dus als je dat PSTN-abonnement opzegt (of het nummer onderbrengt bij het internetabonnement) dan wordt die lijn vrijgegeven in Fourstack en kan je wel pairbonding krijgen. Ik weet niet of dat PSTN-abonnement perse analoog moet blijven?
Reputatie 1
Ik ken telefoon kabel alleen met 4 draadjes erin. In ieder ISRA komt een 4 draads kabel aan, waarbij maar 2 draadjes worden gebruikt. Indien men in de straatkast nu bij de ene ISRA de aansluiting helemaal loskoppelt en bij de tweede ISRA punt beide lijnen aansluit, dan ben ik er toch?

Gezien de rommel in mijn meterkast lijkt het alsof ze in het verleden de originel ISRA punt hebben opgesplitst in twee verschillende punten.

Maar de volgorde is duidelijk: een monteur van kpn moet uitzoeken hoe ik 2 lijnen op een ISRA punt kan krijgen. Dan zal de inforatie op fourstacks gaan wijzigen, en dan kan ik pair bonding krijgen.

Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Maar de volgorde is duidelijk: een monteur van kpn moet uitzoeken hoe ik 2 lijnen op een ISRA punt kan krijgen.Dat vraag ik me af. Volgens mij moet je eerst het PSTN-abo opzeggen. Als je gehecht bent aan het nummer dat erbij hoort kun je dat laten overzetten (als tweede nummer) op de ExperiaBox. Paul_ (of één van z'n collega's) kan je daar vast bij helpen. Zodra de PSTN-lijn vrij is (en Fourstack bonding aangeeft) kan Paul_ waarschijnlijk ook de monteur aansturen om de lijnen fysiek in een ISRA/2 af te monteren (dat doet VolkerWessels doorgaans). Zodra de gereedmelding daarvan bij KPN binnen is kan bonding ingesteld worden. Alles bij elkaar duurt dat best een aantal weken.
Reputatie 7
Badge +24
Klopt Henk! Alleen zit HansAnders (nog) niet bij KPN met internet.
Reputatie 7
Ja sorry, ff over 't hoofd gezien. Maar (tenzij hij bij Xs4All zit) is bonding dan helemaal niet mogelijk, toch? De geschetste procedure wordt dan nog voorafgegaan door een internet abo-wissel naar KPN. Eventueel ook van z'n PSTN-lijn, maar wellicht kan dat gecombineerd worden?
Reputatie 7
Badge +24
Ja voor zover ik weet leveren alleen KPN en XS4ALL pairbonding. Voor de rest ben ik het met je eens. Een optie is dan om gewoonweg een combinatiepakket nemen bij KPN. Telefonie in dat pakket. Dan wordt dat PSTN-abonnement opgezegd en daarna kan pairbonding worden aangesloten. Maar de vraag is dus even of analoog belangrijk is bij dat nummer.
Reputatie 7
Maar de vraag is dus even of analoog belangrijk is bij dat nummer.Inderdaad, die vraag zal @HansAnders eerst moeten beantwoorden. Ik hoop dat we op deze manier wel voor hem hebben duidelijk gemaakt wat er nu precies moet gebeuren en in welke volgorde. Ik wilde vooral z'n in mijn ogen wat al te voortvarende aanpak temperen.
Reputatie 1
Beste mensen, helemaal goed nieuws. Het is een traject van de lange adem. Nu zit aan de analoge lijn nog een alarm installatie. Mijn internet abonnement loopt eind september 2017 af en is erna maandelijks opzegbaar.

Eindelijk heb ik alle informatie bij elkaar gekregen!
Reputatie 7
Badge +24
Jeej 🙂 Houd dus wel rekening met die analoge lijn die moet komen te vervallen t.z.t. Daar zal dan een alternatief voor moeten komen.
Reputatie 1
Maar kan dan niet kpn in een handeling mijn oude internetabonnement opzeggen, mijn nieuwe internetprovider worden, de pstn lijn overzetten in een VoIP lijn met hetzelfde telefoon nummer, en internet via pair bonding aansluiten?
Reputatie 7
Badge +24
Ligt ook een beetje aan je huidige provider. Als die meedoet aan de overstapservice, dan wel. Het pairbonding gedeelte kan sowieso wel pas nadat je bent aangesloten aangezien het PSTN-abonnement dan ook pas wordt opgezegd. Daarna wordt die lijn pas vrijgegeven en dan is het ook pas aan te vragen voor ons.
Reputatie 7
Houd dus wel rekening met die analoge lijn die moet komen te vervallen t.z.t. Daar zal dan een alternatief voor moeten komen.Mijn schoonmoeder heeft jaren een alarminstallatie gehad. Die is nooit aangesloten geweest op een aparte analoge lijn. Het laatste ruim een jaar had ze glasvezel van KPN. Ik heb de alarminstallatie toen aangesloten op de tweede telefoonpoort van de ExperiaBox. Aan die poort heb ik wel haar standaardtelefoonnummer gekoppeld, zodat ze effectief twee lijnen had op één nummer. Het heeft alarmtechnisch altijd goed gewerkt. Ook de alarmcentrale had er geen problemen mee, al moet wel gezegd worden dat een separate analoge lijn nog steeds de voorkeur heeft, want die werkt meestal ook nog als de stroom uitvalt. De EB werkt in een dergelijk geval niet meer en daarmee ook de alarmlijn niet; gelukkig is dat bij m'n schoonmoeder nooit voorgekomen.
Reputatie 7
Badge +24
Nee precies. Het is dan ook verstandig om het in overleg te doen met de alarmcentrale. 🙂 Wel een mooie oplossing trouwens.
Reputatie 1
Indien ik een netwerk kabel tussen EB en de alarm installatie kan leggen dan hoef ik geen GPRS melder te plaatsen. Verder doet het een EB uitstekend gevoedt door een UPS.
Maar terug on topic: mijn huidig internet provider ondersteunt de overstap service. Ermee krijg ik internet naar KPN. Kan KPN op hetzelfde moment dan PSTN naar VoIP met nummerbehoud migreren of kan dat pas achteraf?
En op het moment, waar ik geen PSTN meer heb, hoe krijg ik dan de tweede lijn van de eerste ISRA punt naar de tweede, waar het modem hangt?

Ik wil niet eindigen met internet en VoIP van kpn en zonder pair bonding, omdat de tweede lijn in een ander ISRA punt uitkomt.

Kan ik het internet overstappen met telefoon zelf regelen of moet ik ervoor met afdeling sales bellen? Of kan Paul erbij helpen?
Reputatie 7
Badge +24
mijn huidig internet provider ondersteunt de overstap service. Ermee krijg ik internet naar KPN. Kan KPN op hetzelfde moment dan PSTN naar VoIP met nummerbehoud migreren of kan dat pas achteraf?
Hetzelfde moment. Zorg ervoor dat zodra je de aanvraag bij KPN doet je nummerbehoud (van dat PSTN-abonnement) aanvraagt. Dan wordt dat PSTN-abonnement ook automatisch opgezegd en wordt het nummer gelijk actief onder dat nieuwe abonnement.

En op het moment, waar ik geen PSTN meer heb, hoe krijg ik dan de tweede lijn van de eerste ISRA punt naar de tweede, waar het modem hangt?

Dit is iets lastiger inschatten voor mij aangezien ik niet bij jou thuis kan kijken. Maar als volgt: Zodra het nieuwe abonnement is opgeleverd (en dus PSTN is opgezegd) zal Fourstack die 2e lijn vrijgeven. Dan vraag ik (of iemand anders van de klantenservice) pairbonding aan en komt er een monteur langs om de 2 lijnen samen te voegen. Normaal gesproken komen de 2 lijnen op hetzelfde punt binnen. Je zit dan dus wel tijdelijk zonder pairbonding. Kan het niet zo zijn dat 1 is doorgelust of iets dergelijks?

Ik wil niet eindigen met internet en VoIP van kpn en zonder pair bonding, omdat de tweede lijn in een ander ISRA punt uitkomt.

Kan ik het internet overstappen met telefoon zelf regelen of moet ik ervoor met afdeling sales bellen? Of kan Paul erbij helpen?

Snap ik volledig. Ik wil een kleine slag om de arm houden puur om het feit dat ik (en mijn collega's) niet bij jou thuis kunnen kijken. Dat is de enige variabele. Maar de lijnen zitten wel op hetzelfde adres (ook volgens onze systemen) dus wat ons betreft moet dit mogelijk zijn. De aanvraag voor het nieuwe abonnement kan op elke manier. Voor de overstapservice is het belangrijk om de juiste naam/rekeningnummer/adres op te geven. Dan gaat dat helemaal goed komen. Of dat via de klantenservice is of via internet maakt niet uit.
Reputatie 7
Badge +30

Dit is iets lastiger inschatten voor mij aangezien ik niet bij jou thuis kan kijken. Maar als volgt: Zodra het nieuwe abonnement is opgeleverd (en dus PSTN is opgezegd) zal Fourstack die 2e lijn vrijgeven. Dan vraag ik (of iemand anders van de klantenservice) pairbonding aan en komt er een monteur langs om de 2 lijnen samen te voegen. Normaal gesproken komen de 2 lijnen op hetzelfde punt binnen. Je zit dan dus wel tijdelijk zonder pairbonding. Kan het niet zo zijn dat 1 is doorgelust of iets dergelijks?
Het modem direct aan het IS/RA hangen(?) en dan de telefoonlijn vanuit de EB doorsturen naar het 2e aansluitpunt.
Reputatie 7
Badge +24
Het kan zijn dat ik de vraag verkeerd interpreteer nu ik het teruglees. Logisch is inderdaad dat het modem direct aan de IS/RA hangt waar de telefoonlijn binnenkomt. Vanuit daar inderdaad doorlussen voor je telefoon naar dat andere punt. Eigenlijk precies wat Robin zegt. 😛
Reputatie 1
Ik heb 1 (een) huis met 2 (twee) gescheiden ISRA punten. Momenteel gebruik ik ISRA punt 1 voor PSTN en ISRA punt 2 voor internet.. De afstand tussen de twee ISRA punten is geschat 25m.
Hoe kom ik erachter, of ik na het overstappen wel pair bonding kan krijgen?

Robin had al voorspelt dat men de lijn moet aanpassen. Dat zal vermoedelijk kpn moeten regelen. Maar wie moet dat betalen en wat kost het?

In feite maakt het niet uit, waar later de twee lijnen binnenkomen.

Reageer