Beantwoord

Welke draden aansluiten?

  • 24 April 2019
  • 5 reacties
  • 1651 keer bekeken

In ons nieuwe huis is het tot nu toe nog niet gelukt om het internet aangesloten te krijgen. Er zit helaas geen ISRA punt, maar alleen een stekker in de muur die niet aangesloten was, alleen losse draden. Na wat googelen leek het simpel, sluit het blauwe draadje aan het blauwe draadje in het RJ11 kastje en de rode aan de rode. De gele en witte uit de muur blijven los. Helaas krijg ik geen verbinding. Hoe nu verder? Lukraak de draden omwisselen lijkt me niet de oplossing.
Wie heeft er een suggestie?
Het huis is overigens uit 1902, dus wie weet wanneer er ooit telefonie aan is gelegd en wat er allemaal mee uitgespookt is. De vorige bewoners hadden geen telefonie en waren ook geen hulp.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door MarkKoppert 2 May 2019, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Kun je de eerste verbinding vanuit de straat vinden ?
Reputatie 6
Badge +8
"Alleen een stekker in de muur" klinkt niet als een ISRA punt. Misschien handig om even een foto te plaatsen. Heb je geen ISRA punt in de meterkast? Alhoewel ik me kan voorstellen dat bij een huis uit 1902 daar mogelijk geen sprake van is.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Mark, welkom hier.

Hoe nu verder?


Zo dus. 😉 Allereerst goed om te weten of je aangesloten bent via ons. Mag ik aannemen dat je een abonnement van KPN hebt?

Zo ja, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Sorry voor de late reactie. De tijd vliegt.

Na nog zelf wat geprobeerd te hebben toch contact opgenomen met KPN en een monteur er naar laten kijken.
Waar ik al bang voor was bleek ook zo te zijn, er was een flinke kortsluiting op de ader. De monteur heeft de boel in de centrale omgezet en het ISRA punt verlengt zodat het in de meterkast uitkomt. Zeer netjes, snel en vakkundig opgelost allemaal.
Hulde voor de monteur en wij blij met TV en internet!
Reputatie 7
Badge +24
Top Mark, goed om te lezen dat alles goed werkt nu. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.