Vraag

welke polen op het isra punt

  • 12 December 2019
  • 8 reacties
  • 253 keer bekeken

Beste, 

 

Ik zou graag weten op welk punt ik de rode en blauwe draad aan moet sluiten. Heb meerdere pogingen gedaan maar krijg helaas geen verbinding tot stand. Zou het kunnen zijn dat mijn pakket nog niet actief is? 
 

In afwachting van uw reactie,

 

mvg,

Bastiaan Woolderink 

 


8 reacties

Hallo @Bastiaan1403 , de rode draad op 1A en de blauwe draad op 1B,

Als het goed is krijg je per e-mail bericht vanaf welke datum je lijn actief is.

Het kan geen kwaad je installatiepakket vast aan te sluiten, heel soms wordt e.e.a. al iets eerder actief gemaakt.

 

Ha Jan, 

allereerst dank  voor jou snelle reactie, 

Echter was dat ook mijn eerste poging, helaas geen verbinding als gevolg… hoogst waarschijnlijk is mijn pakket dan nog niet actief. Of zouden er nog andere problemen kunnen zijn?  
 

mvg,

Oh excuses, ik heb je bericht niet volledig gelezen! Ik ga kijken of ik kan achterhalen vanaf wanneer alles actief is! 


nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +17

@Bastiaan1403 Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Geweldig dat je het zelf probeert aan te sluiten. Dit ISRA punt is naar mijn idee aan vervanging toe. Het kan niet de bedoeling zijn dat je dit zelf moet aansluiten tot aan de koperdraad. Is het een idee om een monteur in te plannen die een mooi nieuw (dicht) kastje komt plaatsen?
Zou je in dat geval je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dat gebeurt is. Zou je ook een contact telefoonnummer willen noteren? Dan kunnen we snel schakelen om een afspraak te plannen. 

Graag hoor ik van je. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoezo vervangen @Lisa ? Het ISRA 1 punt is inderdaad niet meer de jongste, maar nog tot “grote” dingen in staat. Met het meegeleverde “doosje” sluit je hier toch prima een Experia Box op aan. Het is ook een van de opties op de meegeleverde installatiekaart.

Ik ontvang hierover al jaren VDSL eerst 70 en nu 100 Mbit/s

P.S. het kapje heb ik er even afgehaald voor de foto :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@RBxx Je hebt gelijk hoor, niets mis met een ‘oud type’ ISRA-punt. Als deze werkt dan werkt het gewoon en is er geen reden om het te vervangen. In sommige gevallen leveren wij een nieuw aansluitdoosje mee. Ik denk dat dit niet aan de orde is bij @Bastiaan1403. Omdat er geen verbinding tot stand komt is het naar mijn idee het beste als een monteur langskomt en eventueel het aansluitpunt vervangt. Ik neem aan dat het vervangen wordt omdat het een ouder type is, dit hoeft dus helemaal niet en is geheel aan de monteur.

Dat er geen verbinding tot stand komt kan het gevolg zijn van een aansluitdatum die in de toekomst ligt. Helaas heb ik (nog) geen gegevens om dit te controleren. Als postcode en huisnummer toegevoegd kunnen worden aan het profiel dan controleer ik even de aansluitdatum. Als deze al is ingegaan dan kunnen we altijd nog een monteur plannen als dit gewenst is. 

@Bastiaan1403 Ik hoor graag van je! 
@Jan-D Bedankt voor je doeltreffende uitleg. 

 

@Bastiaan1403 Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Geweldig dat je het zelf probeert aan te sluiten. Dit ISRA punt is naar mijn idee aan vervanging toe. Het kan niet de bedoeling zijn dat je dit zelf moet aansluiten tot aan de koperdraad. Is het een idee om een monteur in te plannen die een mooi nieuw (dicht) kastje komt plaatsen?
Zou je in dat geval je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dat gebeurt is. Zou je ook een contact telefoonnummer willen noteren? Dan kunnen we snel schakelen om een afspraak te plannen. 

Graag hoor ik van je. 


ha Lisa! Allereerst Dank voor je reactie, ondertussen is alles opgelost en is inderdaad het ISRA punt vervangen voor een moderne, hierbij ontvangen we nu internet over 2 lijnen, zowel de interactieve tv als de WiFi werkt super!

 

mvg,

Bastiaan Woolderink

 

Reputatie 7
Badge +17

@Bastiaan1403 Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Geweldig dat je het zelf probeert aan te sluiten. Dit ISRA punt is naar mijn idee aan vervanging toe. Het kan niet de bedoeling zijn dat je dit zelf moet aansluiten tot aan de koperdraad. Is het een idee om een monteur in te plannen die een mooi nieuw (dicht) kastje komt plaatsen?
Zou je in dat geval je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dat gebeurt is. Zou je ook een contact telefoonnummer willen noteren? Dan kunnen we snel schakelen om een afspraak te plannen. 

Graag hoor ik van je. 


ha Lisa! Allereerst Dank voor je reactie, ondertussen is alles opgelost en is inderdaad het ISRA punt vervangen voor een moderne, hierbij ontvangen we nu internet over 2 lijnen, zowel de interactieve tv als de WiFi werkt super!

 

mvg,

Bastiaan Woolderink

 

@Bastiaan1403 Geweldig! Fijn dat het werkt. :grin:

Reageer