Beantwoord

Welke poorten blokkeert KPN?

• 16 november 2017
  • 5 reacties
  • 1580 keer bekeken

Goedemiddag!

Recent geleden telefonisch contact gehad met KPN omtrent de internet poorten die zij binnen hun consumenten-netwerk blokkeren. Helaas toen geen duidelijk antwoord mogen ontvangen. Het blijkt dat de medewerkers van de klantenservice hier ook geen overzicht van hebben.

Zelf ben ik een werktuigbouwkundige die graag in zijn vrije tijd bezig is met IT. Zo wil ik nu een kleine server opzetten met filesparing en een active domain directory. Natuurlijk zijn hier een aantal poorten voor benodigd die andere providers soms nog wel eens willen blokkeren.

Om een lang verhaal kort te maken: Welke poorten blokkeert KPN?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Koen Smulders 16 november 2017, 17:54

Simpel gezegd, geen één.

Ik vraag me overigens wel af waarom je ADDS van buiten af zou willen bereiken over het internet.

Hoi Robin!

Dankjewel voor je antwoord! Maar blokkeert KPN poort 25 ook niet? Dat is namelijk een van de meest voorkomende poorten die geblokkeerd worden door ISP’s. Enige twijfel over je antwoord, bijna te mooi om waar te zijn.

Zoals ik al zei hobby ik graag, en probeer ik dit daarom een keer uit. Waarschijnlijk staat deze na een week weer enkel op de local.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Simpel gezegd, geen één.

Ik vraag me overigens wel af waarom je ADDS van buiten af zou willen bereiken over het internet.
Simpel gezegd, geen één.

Hoi Robin!

Dankjewel voor je antwoord! Maar blokkeert KPN poort 25 ook niet? Dat is namelijk een van de meest voorkomende poorten die geblokkeerd worden door ISP’s. Enige twijfel over je antwoord, bijna te mooi om waar te zijn.

Zoals ik al zei hobby ik graag, en probeer ik dit daarom een keer uit. Waarschijnlijk staat deze na een week weer enkel op de local.
Reputatie 7
Badge +30
25 wordt ook niet geblokkeerd. Je kan gewoon je eigen mailserver draaien. Wel zien de meeste dat het een consumenten aansluiting is dus je zit wel met spamlijsten.
25 wordt ook niet geblokkeerd. Je kan gewoon je eigen mailserver draaien. Wel zien de meeste dat het een consumenten aansluiting is dus je zit wel met spamlijsten.

Ik sta er van te kijken, maar super nieuws! Dankjewel voor je hulp, dan ga ik verder knutselen ?
goede morgen deze morgen prettig weekend toegewenst

Reageer