Beantwoord

Welke wifi versterker?

• 9 juni 2012
  • 6 reacties
  • 53317 keer bekeken

Wie heeft er positieve ervaringen met een wifi versterker op de KPN Experia box H220? Ik heb een Fritz! gebrobeerd en een Zylom. Beide werken niet. De Experia Box geeft geen IP adressen vrij via de versterker lijkt het.

icon

Beste antwoord door spatje-06 23 juni 2012, 10:11

De Netgear WN3000RP werkt prima. Via WPS aangemeld, dus geen gedoe met wachtwoorden.

Nu een aantal dagen in gebruik, geen enkele storing gehad.

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi,

Ik heb er 1 liggen die ik getest heb op de KPN-box. Een hagel nieuwe die je voor weinig kunt overnemen. Neem maar contact op met me.

Hoi Fokke,

Ik heb net even de ultieme test voor je gedaan en het hele installatie proces doorlopen (2 minuten) en hier heb ik perfect verbinding via de extender. Het werkt dus 100% op de KPN-box. 

Ik hoor wel of je nog interesse hebt.

Rinus

De Netgear WN3000RP werkt prima. Via WPS aangemeld, dus geen gedoe met wachtwoorden.

Nu een aantal dagen in gebruik, geen enkele storing gehad.

Hallo Rinusenrenata,

Ik heb een tablet gekocht en heb zeer slechte wifi ontvangst.

Dus KPN heeft mij vandaag voorzien van een nieuw (witte) modem ipv de oude thompson.

Ik heb echter ook nu met de n ieuwe op 10 meter afstand geen streep wifi meer op mijn tablet.

Op 5 meter is hij wel volle streepjes ontvangst.

Wel iets meer op mijn laptop op die  grotere afstand.

Zou jou ,als hij nog beschikbaar is, wifi versterker uitkomst bieden?

Ik heb een internetplusbellen abbonement (adsl)  en woon buitenaf (5km van de eerste kpn kast)

vriendelijke groet, rené scheggetman

Badge
Het bereik van WiFi wordt bepaald door meerdere factoren. Dit kan veroorzaakt worden door andere access points in de omgeving, kanalen die worden gebruikt in de buurt, electronische apparatuur in de omgeving, bewaping in de muren, etc...

Als je hier klikt zie je een access point van Ubiquiti die voor huis-tuin-en-keukengebruik meer dan genoeg signaal geeft. Deze access point zit tegen maximale wettelijke zendvermogen en kan dus uitstekende thuis gebruikt worden. Aan te raden is om met een programma als inSSIDer te kijken welke kanelen er in de omgeving worden gebruikt. Mocht je gebruik maken van de IEEE 802.11g standaard probeer je access point dan op kanaal 1, 6 of 11 te zetten.

Apparaten zoals magnetrons zorgen daarnaast ook voor veel storing op een WiFi verbinding. Als je last hebt van bewaping in de muren die het signaal tegen houdt, dan raad ik je aan een bekabelde verbinding te gebruiken.

Weet iemand of de wifi-versterker Tp-link TL-WA850RE werkt in combinatie met een Experiabox ST780Wi?

Ik ben i.p.v. 5 minuten al wel 10 uur aan het prutsen geweest, maar het lukt mij niet.

De TL-WA850RE heeft mijn laptop zo gevonden, er staat 'verbonden' bij de internetverbindingen, maar er is geen internettoegang en dus kan ik de instellingen op de site van de wifi versterker niet benaderen.

Reageer