werkelijke snelheid

• 8 juli 2013
  • 5 reacties
  • 4488 keer bekeken

Badge
Sinds vandaag is mijn KPN VDSL service opgeleverd. Ik kom van Telfort 50Mb, en heb nu KPN Premium. Het pakket zou 80Mb bieden, maar helaas is de verwachte snelheid 50Mb, omdat pairbonding niet mogelijk is. 

Nu de service is opgeleverd traint de modem echter slechts op 33024/3432 kbps in, het was bij Telfort ruim 52000/5200 kbps. Vanwaar dit verschil?

Wordt ik automatisch geinformeerd wanneer pairbonding mogelijk is? Anders is de meerwaarde tov een normaal pakket erg klein. 

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9
52 mbit is het hoogste wat over 1 aderpaar geboden kan worden. Toen ik een jaar geleden op een vdsl lijn kwam bij kpn duurde het een ruime week voordat hij intrainde op 52 mbit, eerst trainde hij in ergens rond de 30 mbit, zogauw het systeem van kpn ziet dat jij verbinding stabiel op die 30 hangt dan knalt hij wel verder omhoog.

Badge
Dat lijkt er wel op inderdaad. Vanochtend was het al 40Mb dus ik moet geduldiger zijn :)

De snelheid van mijn KPN verbinding is ongeveer 35MB... 

Badge
Dat hangt af van je afstand tot de straatkast. Bij mij staat het ding ongeveer bij mijn voordeur en dus kan ie mooi inregelen op het maximum. Hoe verder de afstand tot de straatkast hoe minder snelheid je krijgt. Zie ook wikipedia

Reputatie 6
Badge +7
Dit heet DLM { dynamic line management } en als je je modem voor het eerst aansluit kan het tot 10 dagen duren voordat je je maximale snelheid hebt

Reageer