Beantwoord

Werkt dit icm mijn kpn glasvezel?

  • 24 June 2019
  • 18 reacties
  • 617 keer bekeken

Ik krijg binnekort glasvezel van kpn. (200mbit up en down met interactive tv). En zal dan dus de v10A krijgen(toch?). Ik hoor helaas bijna alleen maar slecte reacties over deze router dus zou ik graag van te voren al een v10 in huis willen hebben voor als de v10A inderdaad niet naar behoren werkt. Ik vraag mij dus af of de volgende router zal werken met mijn kpn abbonoment(dus of het gewoon plug en play is): https://nl.webuy.com/product-detail/?id=snetzteh369a&categoryName=draadloze-routers&superCatName=computer&title=zte-zxhn-h369a-300%2B1300-mbps-dual-band-router

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 June 2019, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @thrillerman09 , je krijgt een modem thuisgestuurd dat past bij je abonnement, welke dat is, is niet te voorspellen, dat bepaalt KPN.
De V10 is een goed modem, de V10a ook, heeft echter 1 lan poort minder en 1 telefoon poort minder, maar er zijn maar weinig particulieren die 2 telefoonlijnen nodig hebben en heb je meer LAN poorten nodig dan koop je er gewoon een switch bij.
Een los modem bij de Chinezen kopen kan werken, maar ook niet, eigen risico.
Bij een nieuw glasvezel pakket wordt de eerste installatie verplicht door een monteur gedaan en werkend opgeleverd.
Reputatie 7
De V10 is een uitstekende Experia Box terwijl de V10A mijns inziens (nog) een rampzalig apparaat is.
Je kunt rustig een V10 voor KPN op Marktplaats "scoren" maar bij glasvezel zijn ook andere oplossingen.
Zie: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Bedankt @wjb. Kan ik gewoon de v10 (die ik via de link koop) aansluiten op mijn glasvezel modem zonder extra instellingen aan te passen etc? En update hij dan ook automatisch naar de nieuwste firmware?
Reputatie 7
Bedankt @wjb. Kan ik gewoon de v10 (die ik via de link koop) aansluiten op mijn glasvezel modem zonder extra instellingen aan te passen etc? En update hij dan ook automatisch naar de nieuwste firmware?
Als dat de KPN variant van de V10 betreft, dan is dat inderdaad geen enkel probleem en zal die ook automatisch van de laatste firmware voorzien worden.
Overigens wel vreemd dat ze op de markt zijn via die site immers Experia Boxen worden in bruikleen gegeven en blijven dus eigendom van KPN. Ze zouden dus eigenlijk helemaal niet doorverkocht kunnen worden.
Hallo @thrillerman09 , als je dus zo'n type modem van elders koopt, doe je dus aan heling en ben je strafbaar.
Maar hoezo zou ik wel een andere router mogen gebruiken? @Jan-D
Reputatie 7
Hallo @thrillerman09 , als je dus zo'n type modem van elders koopt, doe je dus aan heling en ben je strafbaar.
Dat is niet waar, de algemene voorwaarden van KPN hebben een clausule waarin de abonnee die de apparatuur die zij in bruikleen heeft gekregen niet retourneert de restwaarde van de apparatuur in rekening zal worden gebracht. Juridisch gezien doet KPN door deze clausule afstand van het eigendom en is er dus geen sprake van heling.
Dus ik mag gewoon gebruik maken van de v10 die op de site staat zonder dat mijn internet wordt geblokkeerd oid? @wjb
Reputatie 7
Dus ik mag gewoon gebruik maken van de v10 die op de site staat zonder dat mijn internet wordt geblokkeerd oid? @wjb
Geen enkel probleem.
@wjb Hartelijk bedankt voor al je antwoorden.
Nog een laatste vraag: Hoe kun je zien of het de versie van KPN of Telfort betreft? @wjb
Reputatie 7
Aan de buitenkant kan je dat niet zien, dat zal je dus moeten vragen aan de verkopende partij.

Hallo @thrillerman09 , als je dus zo'n type modem van elders koopt, doe je dus aan heling en ben je strafbaar.Dat is niet waar, de algemene voorwaarden van KPN hebben een clausule waarin de abonnee die de apparatuur die zij in bruikleen heeft gekregen niet retourneert de restwaarde van de apparatuur in rekening zal worden gebracht. Juridisch gezien doet KPN door deze clausule afstand van het eigendom en is er dus geen sprake van heling.

Hallo @wjb en @thrillerman09 dan zul je aan de verkopende partij moeten vragen of hij deze rechtmatig heeft verworven, anders kan KPN alsnog zien aan de hand van bepaalde nummers van dat modem dat deze nog steeds eigendom van KPN is, je hebt namelijk ook een onderzoeksplicht.
Reputatie 7
Onderzoeksplicht is alleen van toepassing als het verkochte object verkregen zou zijn bij/uit een misdrijf (diefstal) en daar is hier geen sprake van.
Waarom is daar geen sprake van?
Zie artikel 21.2 van de Algemene Voorwaarden waarin KPN stelt de vervangingswaarde in rekening te brengen als drie maanden na beëindiging van het abonnement het apparaat nog niet geretourneerd is. Hiermee doet KPN juridisch impliciet afstand van het eigendomsrecht waarbij deze juridisch over zal gaan op de abonnee.
De abonnee is daarmee dus de eigenaar van het apparaat geworden en heeft dus ook het recht deze te verkopen.

Dat je de doelstelling van het geschrevene een andere is verandert daar niets aan.
Hallo @wjb en @thrillerman09 , ik zou als a.s. koper van de verkoper aangetoond willen zien dat hij rechtmatig eigenaar is van dat modem omdat ik als a.s. koper toevallig weet dat dit soort modems nooit los verkocht worden en alleen via diverse providers in bruikleen gegeven worden.
Ik zou niet achteraf aangepakt willen worden zeggende dat: je had kunnen weten dat bla.bla.bla.
Reputatie 7
Ik kijk hier strikt juridisch naar en strikt juridisch is er niets mis met het kopen van een Experia Box. KPN heeft die mogelijkheid door de formulering van artikel 21.2 geboden en daar kan je gewoon legaal gebruik van maken. Er valt niet "achteraf iets aan te pakken", de enige die door KPN "aan te pakken" is, is de verkoper van de Experia Box. De maximale sanctie die de verkoper opgelegd kan worden is 3 maanden huur (€15,-) plus de vervangingswaarde van het apparaat.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @thrillerman09, welkom. Volgens mij heb je de meeste info inmiddels wel. Ik ga geen juridisch overleg voeren hier (ik ben immers geen jurist). Het enige wat ik wil zeggen is dat de modems van KPN zijn, en die krijg je in bruikleen. Bij een opzegging van het abonnement dien je dat ding terug te sturen. Gaat het werken als je een V10 aanschaft via derden? Waarschijnlijk wel, maar je hebt natuurlijk geen garanties.
als je een v10a krijgt kun je er een rustig via een marktplaats kopen/krijgen
als tip voer eerst een fabriek reset uit voor dat je hem aan gaat sluiten op het netwerk
ik heb jaren terug met een v9 veel problemen gehad
en moest echt door en door zeuren om een v10 te krijgen
ik kon toen bepaalde service vanaf buiten huis niet benaderen
en dat was een serieus probleem
ik heb toen de v10 gekregen en het ding hangt en nu zo 3 jaar zonder enig probleem
ik gebruik daar achter wel een netgear r9000 voor het internet gebeuren en wifi
liefst zou ik een eigen router in zetten alleen al om het energie verbruik
maar helaas krijg ik kpn telefoon niet aan de gang zonder experiabox