Beantwoord

WhatsApp en Facebook kunnen niet verbinden via WiFi en KPN Glasvezel

  • 8 October 2019
  • 13 reacties
  • 471 keer bekeken

Ik heb al enige tijd problemen met het haperen van de internetverbinding. Verbinden via WhatsApp en Facebook resulteert niet in een stabiele verbinding als ik gebruik maak van het WiFi netwerk thuis. Vooral met WhatsApp is de verbinding zeer instabiel en kan ik niet videobellen via WhatApp, maar wel via FaceTime. Speedtest geeft een zeer snelle verbinding en het probleem is echt beperkt tot WhatsApp en Facebook. Nog vervelender is dat de verbinding ook niet stabiel genoeg is om via Citrix thuis te werken.

Ik heb een Experiabox v10 A in combinatie met een glasvezel aansluiting.

Als ik via mijnKPN de verbinding laat doormeten is er niets aan de hand. Dus dat schiet ook niet op.

Is dit op te lossen zonder over te stappen naar Ziggo?
icon

Beste antwoord door MennoXL 4 November 2019, 21:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @MennoXL . Welkom op het forum.
Dit is een merkwaardig issue. Dus sommige diensten doen het goed en andere niet over hetzelfde wifi netwerk?
Gaat het mis op meerdere telefoons/tablets? Wil je voor de zekerheid de v10a een harde reset geven? (paperclip in het resetgaatje)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Helaas ook na resetten een instabiele lijn. Inmiddels behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van de KPN lijn en producten. Ook de dichtgetimmerde ExperiaBox wordt ik niet vrolijk van.

Denk dat de oplossing toch echt is om naar Ziggo over te stappen al was mijn onvrede met de Horizon box nu juist de reden om voor KPN te kiezen.

Reputatie 7
Badge +24

Helaas ook na resetten een instabiele lijn. Inmiddels behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van de KPN lijn en producten. Ook de dichtgetimmerde ExperiaBox wordt ik niet vrolijk van.

Denk dat de oplossing toch echt is om naar Ziggo over te stappen al was mijn onvrede met de Horizon box nu juist de reden om voor KPN te kiezen.

Als u overal zo ontevreden mee bent, dan moet u misschien toch eens bij uzelf te rade gaan.

Werkt alles bij wel correct op een apparaat wat bekabeld is aangesloten?

Wat bedoelt u met "dichtgetimmerde Experiabox"?

Jammer dat de issues blijven, @MennoXL . Ik  heb wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen. 

Spitst het probleem zich toe op draadloze onderbrekingen of gebeurt het ook met bedrade verbindingen? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kan ik de lijn vanaf hier doormeten. 

 

Bedraad zijn er ook problemen. Netflix geeft problemen. Af en toe even bufferen, maar dat is maar fractie van seconde. Lijn lijkt gewoon geen stabiele verbinding te hebben.

 

Draadloos is echt vervelend. Op de experiabox staan beide zenders uit.

in de woonkamer een experia repeater waarvan alleen de 5ghz is geactiveerd.

wifiscout geeft geen overlappende kanalen weer.

draadloos is niet stabiel en regelmatig traag.

 

als ik zelf een test va de lijn aanvraag worden er geen problemen gevonden.

 

gegevens in profiel zijn aangevuld.

Dank voor de extra info. Qua wifi is het voor mij heel lastig om in te schatten waar het mis gaat. Bedraad is daarom een goede graadmeter om te controleren of het misgaat aan onze kant. Wat voor bedrade verbindingen heb jij? Die netflix issues, gaan die over een bedraad aangesloten verbinding? Kijk je dan via de itv tuner? of stream je naar een pc/laptop? Als we daar iets kunnen ontdekken heb ik een aanknopingspunt. Met name als dit op meerdere apparaten gebeurt. 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erwin_ 

Ik ben sinds kort DSL klant en heb ook de V10a. Ook ik merk dat sommige apps heel traag updaten (gegevens binnenhalen) zodra ze via de Wifi van de V10a werken. De verbinding snelheid is gewoon 72 Mpbs op 2,4 en 433 Mpbs op 5 GHz. Bij de vorige (kabel) provider en op mijn werk via Wifi en ook via 4G werkt alles gewoon snel. Het vreemde is dat dit slechts met een handjevol apps het geval is, specifiek Strava en Slack in mijn geval. Alle andere apps en internet (Chrome) werken prima via de V10a. Ik gebruik een Nokia 6.1 met laatste updates. Van een huisgenoot met een OnePlus 6T hoor ik geen klachten maar die gebruikt genoemde apps niet.

Ook de Ookla Speedtest app laat niets vreemds zien, snelheden en pingtijd zijn prima. TV en Netflix (beide via de nieuwe Arris 4K) werken zonder haperingen.

 

Ik heb zelf zitten beredeneren wat er verschillend is tussen al die verbindingen en het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat ik via de V10a een “buiten” IPv6 adres krijg toegewezen en daarom heb ik het vermoeden dat genoemde apps via IPv6 data proberen binnen te halen en dat daar mogelijk een vertraging zit. Maar ik kan de plank natuurlijk compleet mis slaan.

Geen idee hoe je IPv6 kunt uitzetten in de V10a om het te proberen.

Groet, Folkert

Reputatie 6
Badge +8

@fdpg1963 Er zijn problemen met IPv6 in de V10a. Daarom hoort dit ook te zijn uitgeschakeld. Echter werkt dat uitschakelen in de V10a soms ook niet goed. Volgens mij is de oplossing daarvoor dat men de V10a naar fabrieksinstellingen moet resetten. 

Ik kijk Netflix via de iTV tuner die bedraad is aangesloten. op alle drie hetzelfde probleem namelijk een haperende verbinding.
 

Ik heb nu de WiFi op de experiabox uitgezet en bedraad een router aangesloten in de woonkamer. Hiermee lijken de problemen opgelost en kan ik zelf alle instellingen bepalen. 
 

Geen fijn product die experiabox.

@fdpg1963 :  Dat klinkt inderdaad als dé bug van de v10a. Zoals @Hsd terecht opmerkt is een harde reset de definitieve oplossing voor dit issue.

Laat je weten of dat werkt?

@MennoXL : Ik ben blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen. 

Reputatie 5
Badge +4

@Erwin_ Ik krijg binnenkort een andere Experiabox vanwege nummerportering vaste telefonie. Daar is (tijdelijk) een box met 2 telefoon aansluitingen voor nodig, je collega Erik is daar mee bezig.

Maar als ik een gewone V10 krijg en die bevalt dan mag ik die houden...

Ik ga er van uit dat alles nu goed werkt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.