Beantwoord

Whatsapp werkt niet via KPN wifi netwerk

  • 28 May 2019
  • 4 reacties
  • 1089 keer bekeken

Al een poos lang ervaren mijn vriend en ik problemen met whatsapp. Whatsapp kan geen verbinding maken met internet. Dit resulteert in het niet ontvangen en verzenden van berichten of het niet doorkomen van berichten. Dit gebeurt echter alleen als we thuis zijn en via ons wifi netwerk, aangesloten bij KPN (via de Experia Box v10), verbonden zijn.

Ik heb al met de klantenservice van KPN gesproken, zowel via facebook als via hun chat. Via die weg zijn we er achter gekomen dat er twee kanalen met dezelfde naam waren. Een van die kanalen (de 5GHz) hebben we een nieuwe naam gegeven en daarmee zijn we nu verbonden. Echter nog steeds dezelfde problemen. Vervolgens via de wifi tuner de snelheid geoptimaliseerd. Maar hierdoor lijkt het probleem alleen nog maar erger te zijn. Waar ik eerst af en toe last had van geen verbinden via whatsapp, geeft hij dat nu haast constant aan. (deze melding krijg ik via web whatsapp)

Wat kunnen wij doen zodat dit probleem wordt opgelost?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 May 2019, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martjuh, welkom hier.

Dit is best raar. Even voor de duidelijkheid, dit gaat alleen om Whatsapp? Je internet werkt verder prima via WiFi? Bijvoorbeeld als je nu.nl opent.

Als je een berichtje versuurt via WiFi en Whatsapp, zie je dan 1, of 2 vinkjes? Of een klokje?
Hoi Martjuh, welkom hier.

Dit is best raar. Even voor de duidelijkheid, dit gaat alleen om Whatsapp? Je internet werkt verder prima via WiFi? Bijvoorbeeld als je nu.nl opent.

Als je een berichtje versuurt via WiFi en Whatsapp, zie je dan 1, of 2 vinkjes? Of een klokje?

Ja, het gaat alleen om Whatsapp. Website of Facebook oid werkt wel.
Op momenten dat het niet werkt dan verstuurd hij ook niet (dus een klokje). Dan moet ik echt wifi uitzetten voor hij verzend.
Maar het is dus niet continu dat Whatsapp niet werkt. Het is echt met vlagen. Maar er is geen patroon in te vinden, althans ik zie hem niet.
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan dit ook niet echt verklaren, wij zijn niet selectief met het verkeer via WiFi. Sterker nog, dat mag niet eens. Wat gebeurt er als je de Experiabox eens reset en Whatsapp verwijdert en opnieuw installeert? Maak wel een back-up eerst zodat je de gesprekken niet kwijtraakt.
Reputatie 7
Badge +24
Martjuh, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.