Beantwoord

Wi-Fi op chalet. Maar niet te duur.

  • 19 June 2021
  • 8 reacties
  • 369 keer bekeken

Hierbij heb ik een vraag wat betreft draadloos internet op een park. Wij willen graag Wi-Fi tenne hebben en dan niet al te duur. Wie kan ons daarbij helpen?

icon

Beste antwoord door PeterG 19 June 2021, 12:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

WIFI-tenne???????

Je kunt het Hotspot van je mobiel gebruiken voor wifi op bv de laptop. Maar dan ben je wel gebonden aan je mobiele data-bundel. Dus “eindeloos” tv kijken is dan niet aan te raden.

Als je een hussel abonnement op je mobiel hebt kun je tijdelijk je abo verhogen. Bv naar “onbeperkt” data. Daarbij heb je een dagbundel van 8 GB die gratis met dagbundels van 2 GB is aan te vullen.

Je kunt bij hussel 1 x per maand je abo aanpassen. Dit gaat dan in op de eerstvolgende factuurdatum. Dus als je abo in hele kalendermaanden loopt is dat 1 juli. Indien voor 1 juli geregeld. Dat kan via MijnKPN.

Als je met Wifi-tenne een Mifi router bedoeld…. dan heb je veel minder data: per maand max. 10 GB met het 'mobiel internet only’ abonnement.

@Chalet draadloos internet  Of anders wordt het toch echt de "Digitenne" alleen TV dus :nerd:Draadloos in Full HD tv-kijken voor €18,- p/m | KPN Digitenne

Digitenne voor tv hebben we wel. Maar er moet ook een andere optie zijn over wi-fi tenne dan heb je een bakje en kun je zo Wi-Fi krijgen. Als ik het met de hotspot doe dan raakt mijn internetbubbel op.

 

Reputatie 7
Badge +7

Doe mij dan ook zo’ “bakje” !

De mogelijkheden:

  • Starlink (beta nu ook in NL)
  • Wifi via een MiFi en een unlimited data abonnement
  • Via satelliet

Andere mogelijkheden van draadloos internet ken ik niet, duur is het sowieso allemaal.

Als ik het met de hotspot doe dan raakt mijn internetbubbel op.

Dat heb je ook met wat jij Wifi-tenne noemt. Dat is een Mifi router. Die pikt het signaal op via 4G (daar is dus OOK EEN 4G-ABONNEMENT VOOR NODIG). En verspreid het vervolgens als / via wifi in je woning.

Mifi gaat gewoon via 4G. Daar is een apart abonnement voor nodig. En dat is maar maximaal 10 GB per maand, want dat mag alleen een data-only abonnement zijn. Zeker als je ook tv gaat kijken via de wifi ben je daar zo doorheen.

Je kan het dan beter met de Hotspot doen. En de maand voordat je op vakantie gaat je Hussel abonnement tijdelijk verhogen naar “onbeperkt” data. Wat dat inhoudt heb ik al uitgelegd: per dag i.i.g. 8 GB. Dat is al heel wat meer dan via Mifi (Wifi-tenne….) per maand 10 GB.

data-only abonnement voor Mifi: max 10 GB per maand.

In je telefoon is een abonnement met ook bellen / sms toegestaan. Dan “onbeperkt data” mogelijk, met minimaal 8 GB per dag. Tijdelijk te gebruiken. Na vakantie weer verlagen.

Regel de verhoging in de maand vóórdat je gaat!

Tv kijkt hij via digitenne dat hebben we al via kpn. Maar internet heeft hij wel losse bundel op de telefoon, maar hij wil graag Wi-Fi hebben normaal in huis heb je dan via kpn een router. Maar volgens mij kan zoiets niet op een park of wel soms. Dan betaal je zo kpn en heb je toch WiFi en dat je andere internet abonnement niet op zo snel.  Of kun je ook via router. Het moet het hele jaar want hij woont op dat park. 

Heeft dat huis(je) geen “vaste” aansluiting? Van KPN (mogelijk staat er nog PTT op). Of zelfs van het kabelbedrijf met coax?

Via 4G en dan wifi is best een dure ‘grap’.

Mogelijke aansluitpunten voor vast internet van KPN:

KPN

Of het kabelbedrijf (vb Ziggo, Delta, SKV e.d.)

Hier kan ook internet overheen. Let niet op het merk v.h. kastje.

Vast internet houdt altijd ook wifi in.

Ik zal morgen even op zoek