Beantwoord

Wie herkent deze 'straatkast' van PTT

  • 9 March 2019
  • 11 reacties
  • 927 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste mensen, behalve de 'normale' straatkasten van PTT/KPN heb ik bij mij in de straat onderstaande 'kast' staan met het oude PTT-logo.
Weet iemand waar deze 'kast' voor dient?
Zie onderstaande foto's:

icon

Beste antwoord door PeterG 9 March 2019, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

3 straten verderop staat er hier precies zo een. Het is, zeg maar, een veredeld 'kroonsteentje' naar diverse woningen. Tegenwoordig zijn kabels lang genoeg die ze gebruiken, maar vroegah....
Nog steeds in gebruik dus.
Hallo @PeterG ,
bedankt voor je reactie, zoiets dacht ik ook al een beetje, veel kan er niet in zo'n 'kast' zitten.
Maar hoe lang zou zo'n kast er al staan, gezien het PTT-logo, eind jaren '60 van de vorige eeuw? Ons huis is van 1968.
Reputatie 7



Mist een logo, denk dat die van jou tussen 1989 en 2006 hoort😁
Reputatie 7
Badge +9
De PTT gebruikte deze verdeelkasten vanaf het begin van de jaren 60. Deze kasten zijn ook nu nog in gebruik om het signaal vanuit de wijkcentrale te verdelen over meerdere huizen of huizenblokken.

Piet.

Dit is een stap 58 kast, werd ( wordt) gebruikt bij appartement complexen. (flats)

Het is een systeem wat van kast naar kast loopt en waar je met stekkertjes naar het juiste appartement gerangeerd wordt.

 

Zie de kastjes maar te vinden in de bergingen onder die appartementen.

Zeker als een verbinding weg is. :(

Grtz NB.

Bij mij staat dat kastje gewoon in de straat en geen flat te bekennen.

Reputatie 7
Badge +28

@JanD

Kun je die foto met dat PTT-kastje niet in jouw avatar plakken? Jouw plaatje is nu ineens zo saai blauw geworden….. 

Reputatie 7
Badge +28

@JanD

Kun je die foto met dat PTT-kastje niet in jouw avatar plakken? Jouw plaatje is nu ineens zo saai blauw geworden….. 

 

 

Hallo @Noordzee , u, vraagt, wij draaien, wordt aan gewerkt.

Zo naar de zin?:sunglasses:

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vind het helemaal mooi 👍

Die past héél mooi in het rondje. Zeker als het wat groter bekijkt.