Beantwoord

Wie is verantwoordelijk?

  • 1 November 2022
  • 12 reacties
  • 261 keer bekeken

  • Tele2 zegt ons huidige internet/tv contract op per 16 november omdat KPN stopt met deze service aan Tele2 te leveren.
  • Wij stappen over op glasvezel van KPN. Met overstap service. Dit zou per 16 oktober zijn.
  • KPN krijgt de glasvezel nog niet voor elkaar omdat er een storing in de kabel zit.
  • KPN zegt dat Tele2 ons van Internet/tv moet blijven voorzien vanwege de overstapservice en wil dus niet meewerken aan een noodoplossing (noodoplossing is wel mogelijk).
  • Tele2 zegt dat ze bijtijds hebben opgezegd.

Links om of rechts om KPN veroorzaakt het probleem. Ik wil/kan niet zonder internet maar wordt nu tussen twee bedrijven geplaatst. Wie is verantwoordelijk KPN of Tele2?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2022, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

De oude provider mag u pas afsluiten als de nieuwe verbinding werkt. Dit is wettelijk geregeld.  Tele 2 gaat dus de fout in.

Ook als de oude provider twee maanden van te voren al aankondigde te stoppen met de service?

Badge +19

Ik begrijp niet waarom ze dat gedaan hebben want het is toch T-mobile geworden? 

Wat ik begrepen heb van de klantenservice van Tele2 is dat KPN ophoud met het beschikbaar stellen van de DSL lijn aan Tele2. 

Maar wat betreft de overname van Tele2 door T-mobile heb ik geen antwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik begrepen heb van de klantenservice van Tele2 is dat KPN ophoud met het beschikbaar stellen van de DSL lijn aan Tele2. 

Dat doen ze pas op het moment dat glasvezel werkt. Vanaf dat moment kan Tele2 geen nieuwe klanten meer op DSL aansluiten. Tele2 moet nieuwe klanten dan op glasvezel aan gaan sluiten. Wat voor hen duurder is, dus daar lopen ze over te piepen.

Voor bestaande klanten veranderd er op korte termijn helemaal niks. KPN sluit echt niet zomaar af ofzo. 

  • Tele2 zegt ons huidige internet/tv contract op per 16 november omdat KPN stopt met deze service aan Tele2 te leveren.
  • Wij stappen over op glasvezel van KPN. Met overstap service. Dit zou per 16 oktober zijn.
  • KPN krijgt de glasvezel nog niet voor elkaar omdat er een storing in de kabel zit.
  • KPN zegt dat Tele2 ons van Internet/tv moet blijven voorzien vanwege de overstapservice en wil dus niet meewerken aan een noodoplossing (noodoplossing is wel mogelijk).
  • Tele2 zegt dat ze bijtijds hebben opgezegd.

Links om of rechts om KPN veroorzaakt het probleem. Ik wil/kan niet zonder internet maar wordt nu tussen twee bedrijven geplaatst. Wie is verantwoordelijk KPN of Tele2?

Ik neem aan voor het probleem geen van beiden, Maar voor de oplossing KPN. 

Als KPN zijn overeenkomst met Tele2 heeft beeindigd en Tele2 u tijdig heeft gewaarschuwd om die reden de overeenkomst met u te moeten beeindigen, dan is er volgens mij sprake van overmacht voor Tele2. 

Waarom en of het rechtsmatig is  wat er tussen Tele2 en KPN speelt, hebben normale klanten geen inzicht in. 

“KPN” “zegt” trouwens nooit iets, Dat zijn medewerkers die iets vertellen wat ze denken dat het is. Het lijkt me dat normaliter de organisatie KPN best zou willen meewerken aan een noodoplossing. 
 

Als u een overeenkomst heeft met KPN die 16 oktober ingaat, dan kunnen ze zich volgens mij wel beroepen dat er overmacht is voor een glasvezel aansluiting, maar niet om u zo goed mogelijk te voorzien van een Internet/TV aansluiting. 

Probleem is, u zit nu tussen Tele2 en KPN in. Als er geen moderator stappen onderneemt om hier uit te komen, (wat ik wel verwacht), dan kan u alleen nog naar ACM.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Vul even u forumprofiel in als een KPN moderator mee wil denken in uw probleem en probeert een oplossing te zoeken. Want gehakkel tussen KPN en ACM hebben klanten en aandeelhouders meestal niets aan. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kan @Ward_ hier iets meer over vertellen?

Reputatie 7
Badge +10

Vooropgesteld dat ik niet bij de provider KPN werk:

@Ivo O is een nieuwe klant voor KPN. Als tijdens de activatie blijkt dat KPN niet kan leveren, dan zorgen zij normaliter voor een noodpakket, al dan niet met Digitenne voor TV.

Ik heb inmiddels contact gehad met Tele2 en die zorgen dat ik online blijf tot KPN de glasvezelkabel heeft gerepareerd. De persoon die ik nu sprak heeft het hogerop nagevraagd en er zijn bij hen ook mogelijkheden.

 

Ik heb ook contact gehad met KPN en die wachten nog op reactie van de aannemer of het gelukt is met de vergunning. De aannemer was vanmorgen niet bereikbaar. De persoon bij KPN wist me wel te vertellen dat ik (of eigenlijk zij) al sinds 7 september proberen om mij op het glasvezel netwerk te krijgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Ivo O, welkom! Ik heb wat antwoorden/reactie voor je.

 

  • Tele2 zegt ons huidige internet/tv contract op per 16 november omdat KPN stopt met deze service aan Tele2 te leveren.

De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij Tele2. De KPN in deze situatie is KPN Wholesale, niet KPN de provider. KPN Wholesale is het contactpunt voor andere providers die via het KPN Netwerk leveren. Hierover hebben wij forum moderators geen informatie en kunnen we ook niet bij helpen. Dit is namelijk het forum van KPN de provider.

 

  • Wij stappen over op glasvezel van KPN. Met overstap service. Dit zou per 16 oktober zijn.
  • KPN krijgt de glasvezel nog niet voor elkaar omdat er een storing in de kabel zit.
  • KPN zegt dat Tele2 ons van Internet/tv moet blijven voorzien vanwege de overstapservice en wil dus niet meewerken aan een noodoplossing (noodoplossing is wel mogelijk).

Overstappen naar KPN de provider is wel iets waar wij dingen mee kunnen. Maar, als jij overstapt met overstapservice, dan werkt dit als volgt:

  • je vraagt abonnement aan bij ons, wij informeren jou over de verwachte leverdatum
  • wij informeren je oude provider en geven hen ook de verwachte leverdatum door
  • je oude provider geeft die datum ook weer aan jou door
  • op het moment dat wij je daadwerkelijk aansluiten geven we dit door aan je oude provider
  • dan sluit je oude provider je af

Het hele punt van overstapservice is dat je niet zonder diensten komt te zitten. Dus je oude provider mag je pas afsluiten als wij het signaal hebben gegeven dat je bij ons aangesloten bent. En ik maak uit je berichten op dat dit nog in het geheel niet het geval is. Dus moet Tele2 blijven leveren. En als zij daarbij een issue hebben met KPN Wholesale, dan heeft Tele2 een ingang daar om hierover te steggelen.

 

 

Ik heb inmiddels contact gehad met Tele2 en die zorgen dat ik online blijf tot KPN de glasvezelkabel heeft gerepareerd. De persoon die ik nu sprak heeft het hogerop nagevraagd en er zijn bij hen ook mogelijkheden.

Dit is goed om te horen, scheelt weer :)

 

Ik heb ook contact gehad met KPN en die wachten nog op reactie van de aannemer of het gelukt is met de vergunning. De aannemer was vanmorgen niet bereikbaar. De persoon bij KPN wist me wel te vertellen dat ik (of eigenlijk zij) al sinds 7 september proberen om mij op het glasvezel netwerk te krijgen.

Hmm, dit klinkt nog niet heel positief. Als je wilt kan ik meekijken. Vul in dat geval je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt.

De klucht gaat door...... De vergunning is rond, ik zou vandaag een afspraak hebben om de werkzaamheden uit te voeren. Helaas kwam de beste man niet opdagen. Ik hoor de hele dag dat het wel is ingepland tussen 08:00 en 12:00 maar op het einde van de dag krijg ik te horen dat hij ziek was en dat ik een voicemail zou hebben..... Niet dus.

De mevrouw van KPN heeft nu de verkeerde monteur ingeschakeld, een inhouse monteur. Het is goed dat ik dat bij KPN-netwerken heb gecontroleerd. 

KPN-netwerken kan niet de Inhouse monteur afzeggen. Die bellen morgen of overmorgen (zeggen ze) om een goede monteur in te plannen. Ik moest wel even helpen herinneren dat er een vergunning nodig is. 

Mijn geduld met KPN (welke dan ook) is wel op nu. Ik ga zelf ook niet meer bellen om de verkeerde monteur te annuleren, ik heb vandaag net iets minder dan 3 uur aan de telefoon gehangen.

Ze krijgen nog één kans en anders wordt het Ziggo. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat een gedoe, Ivo. Helaas zie ik dat je jouw forumprofiel nog niet ingevuld hebt. Wat betekent dat ik op dit moment niets voor je kan nakijken of doen. Ik kijk graag voor je. Dus als je dat wilt, vul dan alsnog je forumprofiel in en reageer hier weer.