Vraag

Wie kan mij helpen - discarded sending packets

  • 3 March 2019
  • 5 reacties
  • 243 keer bekeken


Kan iemand mij uitleggen wat hier steeds mis gaat met de communicatie ?
Dit betreft WIFI verbindingen die de experiabox V9 die veel problemen lijkt te hebben.

Zou dit met IMCPv6 te maken hebben of een firewall die het verkeer tegen houd ?
Soms heb ik een error maar vaak een discarded het lijkt erop dat de communicatie niet lekker loopt.
Het betreft diverse android telefoon en apple tableds (ios) zijn die niet compatible of moet ik een eigen WIFI accespoint of router nodig hebben zodat alles bekabeld afgehandeld wordt door de experiabox.
Ik zoek een oplossing hiervoor de experiabox V8 had deze problemen niet maar daar was de WIFI niet al te best. en de experiabox staat in de meterkast bij de aansluiting waar de NT (glasvezel) kastje ook aanwezig is. er is geen andere optie om de experiabox te verplaatsen. de meter kast staat pal naast de woonkamer.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Power Flower, ik heb geen informatie over wat deze discarded packets precies inhouden. De help-functie van de V9 zegt er ook niets over. Niet zo handig. Ik denk niet dat dit een indicatie is van een probleem. De error packets staan op 0 dus er zijn geen fouten opgetreden.

Wat is dan precies het probleem dat je ervaart? WiFi is een standaard dus Android en iOS apparaten zijn gewoon compatible. Een accesspoint of router kan het bereik wel vergroten, of de mogelijkheid tot 5Ghz WiFi toevoegen. Probeer ook eens de Wifi Tuner als er problemen zijn met de WiFi verbinding.
Vaak krijg ik voor versturen sending discarded pakkets en soms voor ontvangen received error pakkets.

Ik merk dat de smartphones en ipads de websites niet laden of heel langzaam. zodra ik een refresh doe dan laat die de websites wel snel en toon de websites zoals het hoort.

maar dat heeft allemaal met de communicatie te maken (verzenden en ontvangen).
De websites worden niet of gedeeltelijk geladen en daarna is het weer goed en dan weer niet of gedeeltelijk. het blijft op en neer gaan. ik wil niet klagen dat het niet werkt maar optimaal is het ook niet.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late vervolgreactie! Bekabeld zijn er helemaal geen problemen? Je kunt op een van de Android telefoons eens Wifi Analyzer - Apps op Google Play installeren om te achterhalen of er storing is van andere netwerken. Dat kan deze matige kwaliteit misschien verklaren. Via de modempagina, of via de Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen kun je vervolgens het beste kanaal instellen.

Discarded sending packet en Error received packet

Reageer