Wie kan mijn vaste internetverbinding sneller maken?

• 22 mei 2015
  • 11 reacties
  • 502 keer bekeken

Help! Ik ben van meets af aan KPN klant en heb een te trage internetverbinding < 2 MB/sec.

Ik woon ca. 5,7 km van een centrale en zou heel graag een snellere vaste internetverbinding willen. Wie kan mij daaraan helpen? 

Ik heb me aangemeld voor het enige initiatief voor snel internet hier in de regio (Sallandglas), echter zolang kan ik niet wachten.

Ik heb nu ADSL via KPN. Deze aansluiting zit ruim beneden de 2 MB/sec. Daardoor kunnen mijn kinderen niet gelijktijdig werk voor school doen op internet! Laat staan dat ik zelf dan nog wat op internet kan doen. Thuiswerken is daardoor vrijwel onmogelijk.

Dus wie kan mij helpen?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dit is natuurlijk erg traag. U zou in uw huis proberen kunnen om goede kabels te gebruiken om zelf te zorgen voor zo min mogelijk verlies.

U kunt hier zien of er geplande upgrades staan. Tevens ziet u hier uw maximale snelheid

Over het algemeen hebben mensen die ver van de centrale wonen een slechte verbinding. Dit is omdat het een grote afstand, en grote afstanden graven kost geld.

VDSL is geen optie zolang de straatkast niet dicht genoeg bij uw huis staat want het verlies met VDSL is best wel groot. Als de straatkast wel erg dicht bij uw huis staat zijn er waarschijnlijk weinig mensen op de straatkast aangesloten, en is het in verhouding erg duur voor kpn om deze straatkast te upgraden.

De EU wou een minimale bandbreedte instellen maar dit is er toch niet gekomen, wat natuurlijk erg jammer is.

Als er geen upgrades gepland staan, kan misschien een webcare medewerker iets voor u betekenen. Deze zullen vanzelf dit topic zien.

Robin

Reputatie 7
Badge +18
RobinFlikkema schreef:
Hallo,

Dit is natuurlijk erg traag. U zou in uw huis proberen kunnen om goede kabels te gebruiken om zelf te zorgen voor zo min mogelijk verlies.

U kunt hier zien of er geplande upgrades staan. Tevens ziet u hier uw maximale snelheid

Over het algemeen hebben mensen die ver van de centrale wonen een slechte verbinding. Dit is omdat het een grote afstand, en grote afstanden graven kost geld.

VDSL is geen optie zolang de straatkast niet dicht genoeg bij uw huis staat want het verlies met VDSL is best wel groot. Als de straatkast wel erg dicht bij uw huis staat zijn er waarschijnlijk weinig mensen op de straatkast aangesloten, en is het in verhouding erg duur voor kpn om deze straatkast te upgraden.

De EU wou een minimale bandbreedte instellen maar dit is er toch niet gekomen, wat natuurlijk erg jammer is.

Als er geen upgrades gepland staan, kan misschien een webcare medewerker iets voor u betekenen. Deze zullen vanzelf dit topic zien.

Robin

, De EU wou het minimale snelheid hebben, welke minima was dat dan? En waarom is dat niet door gegaan?

Reputatie 7
Badge +18
, dat is wel heel weinig snelheid! Woont u in een buitengebeid? Omdat u 5,7 km van de centrale zit... Jeetje, dat is wel ver trouwens! 5,7 km.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Laten we zoveel mogelijk on-topic blijven. maar de EU wou een minimale snelheid invoeren ofzo en dat ging niet door. Maar er zijn wel doelstellingen voor 2020 gemaakt, namelijk iedereen moet 30mbit hebben en de helft moet 100mbit kunnen. In nederland is dat nu ongeveer 98 en 95% respectievelijk.

snelheidsverlies

Robin

Reputatie 7
Badge +18
RobinFlikkema schreef:
Hallo,

Laten we zoveel mogelijk on-topic blijven. maar de EU wou een minimale snelheid invoeren ofzo en dat ging niet door. Maar er zijn wel doelstellingen voor 2020 gemaakt, namelijk iedereen moet 30mbit hebben en de helft moet 100mbit kunnen. In nederland is dat nu ongeveer 98 en 95% respectievelijk.

snelheidsverlies

Robin

Bedankt Robin voor jou antwoord. En ja, we moeten on-topic blijven. Maar deze onderwerp was voor mij even belangrijk! ;)

Dank je Robin,

De gegevens via de link van mij zijn:

Wat Koper Beschikbaar Small green check Distributiepunt(en) Bam Internet Snelheid 1 Mbit/s iTV -Wat FttH Beschikbaar Small red cross Distributiepunt(en) Internet Snelheid - iTV -Technologie Internet Snelheid ADSL2+ 1 Mbit/s VDSL2* - Bonding* -* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.Geplande upgrades Status Geen geplande upgrades gevonden.  Ik heb vroeger ISDN2 gehad, toen ISDN1 en dat is voor een aantal jaren terug door KPN zelf onaangekondigd de stekker uitgetrokken waardoor ik een maand zonder telefoon en internet zat. Gelukkig zaten mijn kinderen toen nog op de lagere school. We hebben toen met verschillende KPN-modums de verbinding uiteindelijk weer in de lucht gekregen. Uiteindelijk is nog ADSL (en alleen via KPN) mogelijk. Met name mijn kinderen klagen elke dag steen en been over de verbinding en wij hebben in huis nu een beleid dat om beurten iemand op internet kan. Klinkt misschien voor velen prehistorisch in Nederland, maar dat is bij ons helaas wel de werkelijkheid.
Reputatie 7
Badge +18
Jeetje ,

Dat is inderdaad niet veel, Dat dit nog kan deze snelheden in 2015. Moet eigenlijk niet meer kunnen. En dat er nog geen upgrade is, dat is mooi balen! Hopelijk komt hier snel verandering in. ;)

P.S. heb je trouwens de grafiek gezien? Van Robin? En zijn verhaal hoe het moet gaan worden? ;)

Nogmaals de Grafiek:

https://

Dank je Dennis,

Wij kunnen de afstand niet veranderen dat heeft KPN destijds zo ingericht. Dichts bijzijnde centrale staat overigens op ca. 3,5 km alleen is dat van een ander kengetalgebied. 

De grafiek was al bij mij bekend en daar worden wij niet veel vrolijker van:womansad:

Al met al zijn we nu al een aantal jaren aan het zoeken naar een betaalbare oplossing. Helaas tot op heden heeft ons nog niemand verder geholpen.

Reputatie 7
Badge +24
Hi Geert, 

In dit topic vind je aanvullende informatie. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

en ,

Dank voor jullie info. Ik begrijp dat ook jullie ons voorlopig niet verder helpen.

Wel erg jammer dat zelfs een monopolist in het buitengebied op het gebied van vaste telefoon en internet het voorlopig nog laat afweten.

Wij zullen in ieder geval de komende 5 jaar alle strohalmen aangrijpen om het hoofd boven water te houden. Wij hopen natuurlijk op een engel die wel wil investeren in het buitengebied.

Het zou uiteraard mooi zijn dat wij gedurende die tijd gecompenseerd zouden worden in het uitblijven van de kwaliteit van de internetverbinding door KPN. Onze abonnementskosten zijn nl. wel hoger dan die in de dorpen en steden. 

Dank dus voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

Geert

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik vind het natuurlijk heel erg, dat de internetsnelheid zo laag is. Maar het kenmerk van een monopolist is juist dat er vaak weinig gedaan wordt om klanten te behouden.
Nu zit het met de service (op het forum) wel goed bij KPN. Maar het is gewoon erg duur om een verbinding te upgraden. En KPN kan voor dat zelfde geld een straat kast in een dicht bevolkte wijk upgraden.

Ik denk dat een van de weinige oplossingen (naast glasvezel wat erg duur is) 4G is. Je zal met KPN of een andere provider een goed akoortje moeten maken.

Robin

Reageer