Beantwoord

Wie legt kabel in de woning aan? De KPN monteur?

  • 22 November 2021
  • 11 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo,

Binnenkort komt een monteur langs voor installatie van internet en tv. Nu staat er in de mail dat het aansluitpunt in huis vrij moet zijn. Maar dit is er nog niet omdat er nog een kabel van de weg naar het huis getrokken moet worden. Doet deze zelfde monteur dit? Ik heb in het tel. gesprek aangegeven dat dit nog moest.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 November 2021, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is het huis net nieuw gebouwd? Op een plek waar vroeger nog niks stond?

Nee het is een oudere woning waar nog geen internet en tv was, aan de weg loopt wel een kabel

Reputatie 7
Badge +24

Weet u zeker dat er nog geen aansluiting is? Is die door de vorige bewoners niet weggewerkt in de muur ofzo?

Nee die is er niet, de vorige bewoners waren oude mensen, ze hadden schotel tv en geen internet. Service van kpn kon ook zien dat er nog geen kabel naar de woning was aangelegd.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. De monteur die dan komt zal bij u constateren dat er geen aansluiting is. Vervolgens zal hij KPN Netwerk bellen om de kabel aan te leggen. Dat is denk ik de procedure.

Het kan dus nog even duren voor u volledig internet heeft als ik dit zo lees. Wanneer gaat u contract lopen?

Hoi @Sanne7 . Welkom op het forum.

Ik vermoed dat @Nick83 aardig in de buurt komt met zijn voorspelling maar ik wil het graag voor jou dubbelchecken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Dat hoop ik niet dat het nog even gaat duren. Het contract gaat 29 november in. Ik heb duidelijk aangegeven dat er nog wel een kabel naar de woning moest komen maar dit was geen probleem. Ik het mijn profiel aangevuld.

Ik heb je even gebeld om alles door te spreken. Ik vrees wel dat dit langer gaat duren, @Sanne7 . Als jij zeker weet dat er geen kabel naar de woning loopt zal die sowieso gelegd moeten worden. Onze systemen 'denken’ voorlopig dat er wel een aansluiting zit. Als de monteur constateert dat dit toch niet het geval is, zal hij de grondtroepen laten aanrukken.  Soms kan dat relatief snel maar als de hoofdkabel verder weg ligt of bij een straat of voetpad zijn er soms ook vergunningen mee gemoeid. Dan kan het langer duren. Ik schets nu een worst case scenario maar het is niet gezegd dat dit gaat gebeuren. 

Laat je weten hoe het bezoek aanstaande maandag verloopt?

 

Hallo, gister heeft iemand de kabel aangelegd naar binnen en vanmiddag komt een monteur om de installatie af te ronden, dus het komt allemaal goed gelukkig!

 

Dan valt het allemaal nog mee. Gelukkig maar! Als er ooit iets met je diensten is, weet je mij te vinden.Â