Wifi

  • 18 November 2019
  • 6 reacties
  • 140 keer bekeken

Heb sinds een week of 2. 200/20 internet snelheid. Beneden werkt wifi redelijk goed maar boven nog steeds een drama nog niet zo lang geleden is er een monteur van kpn bij mij geweest en die zij dat ik mijn wifi stopkontakt moest uitbreiden had er al 3 via marktplaats er één bij gekocht en hij heeft ook wifi versterkers geplaatst maar nu zij weer een andere monteur dat ik 4 nieuwste stopkontakt moest kopen dat dan wel redelijke snelheden behaald zouden worden boven.

Abbonament 200/20 boven haal ik 10/15mb erg traag dus maar 4 van die nieuwe dingen kost weer aardig wat geld ik blijf aan de gang is er nog een andere oplossing één die goedkoper is? Zou het graag horen. 


6 reacties

Badge +19

De enige oplossing is op iedere verdieping een "Wi-Fi versterker " bekabeld aangesloten op de experiabox te plaatsen. Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Bekabeld is niet mogelijk geen leiding beschikbaar ik heb 4 van die dingen die via het stookontakt gaan en daar zit een Wifi versterker op kpn aangesloten alleen kastjes zijn de oude nu willen ze dat ik weer 4 nieuwe koop en dan maar hopen dat ik wel meer snelheid heb?

Weer een duur grappige. 

Badge +19

Is zeker een duur grapje en de kans dat het echt goed gaat werken is minimaal. Misschien kan je de experiabox op een centrale plek zetten. Maar zonder bekabelde versterkers gaat het nooit echt wat worden vrees ik.

Reputatie 7
Badge +17

@Afaas  Welkom op ons Forum, vervelend dat er tot op heden nog geen oplossing is voor je wifi probleem. 

10/15 MBps is inderdaad een lage internetsnelheid. Ik kan me voorstellen dat je daar niet (altijd) mee uit de voeten kunt. Ik zie dat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel. 

Helaas, kan ik uit de gegevens op het adres niet genoeg informatie ophalen om te achterhalen waar het probleem zit. Zou je mij kunnen voorzien van de volgende informatie.

  1. Welk type DVS heb je.
  2. Zijn er meerdere typen DVS in het netwerk (welke).
  3. Heb je een Wifi versterker (wit vierkant of rond) of een Experia wifi?
  4. Hoeveel woonlagen heeft je woning.

Voor de beeldvorming. Ziet het eruit alsof je uit het bereik loopt van de wifi als je naar boven gaat? Want dan zou het kunnen zijn dat de versterkers niet goed zijn verbonden onderling of met de Experiabox.

Zou je kunnen controleren hoe de lampjes branden op de ‘versterkers’?  

 

Graag hoor ik van je!

 

Reputatie 4
Badge +3

“Bekabeld is niet mogelijk geen leiding beschikbaar ik heb 4 van die dingen die via het stookontakt gaan en daar zit een Wifi versterker op kpn aangesloten alleen kastjes zijn de oude nu willen ze dat ik weer 4 nieuwe koop en dan maar hopen dat ik wel meer snelheid heb?

Weer een duur grappige. “

 

is wel mogelijk via de trappengang met mooie kabelgootjes :D dat het lelijk is tja mag je zelf beslissen of er lekker flink geld aan uit geven.

tip https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/ deze versterkers werken prima.

ik zou natuurlijk voor de kabel gaan succes

Reputatie 7
Badge +17

@Afaas ik heb niets meer van je gehoord, is het probleem opgelost of kan ik nog ergens bij helpen? Ik hoor het dan natuurlijk graag!

Reageer