Beantwoord

wfi anti kraak: aansluiting?

  • 22 January 2020
  • 12 reacties
  • 389 keer bekeken

Hallo,

Ik woon sinds net in een anti kraak pand. Als er een isra aansluiting is, is er dan met dat punt incl xperia box al een internet aansluiting mogelijk? Er zijn 6 van deze punten aanwezig in mijn ruimte. Dit zijn isra punten neem ik aan?

Groet, Sandra

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 25 January 2020, 18:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Sdeborah , dat zijn netwerkaansluitingen, geen IS/RA- c.q. KPN-aansluitingen.

Als je wilt weten of er op jouw adres een aansluiting mogelijk is kun je dat via onderstaande website controleren door de postcode en huisnummer en eventueel toevoeging in te geven:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Een IS/RA-punt zit meestal in de meterkast of in de huiskamer.

hier moet je naar zoeken 1 van deze aansluitingen

of kijk ook even of er glasvezel beschikbaar is

 

In een oud (ex) kantoorpand hoeft het er zo niet uit te zien…

Maar in zo'n pand moet het wel kunnen. Daar zullen genoeg (externe) telefoonlijnen zijn. En intern kan de monteur zo'n lijn dan weer direct op het interne kabeltje (lijntje) naar je kamer lassen.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inmiddels internet besteld. Ik heb voor zo snel mogelijk aansluiten gekozen. Nu staat alleen in de bevestigingse-mail: Op 24 februari 2020 tussen 14.00 en 20.00 uur maken wij uw verbinding gereed. Dat is meer dan één maand. Hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inmiddels internet besteld. Ik heb voor zo snel mogelijk aansluiten gekozen. Nu staat alleen in de bevestigingse-mail: Op 24 februari 2020 tussen 14.00 en 20.00 uur maken wij uw verbinding gereed. Dat is meer dan één maand. Hoe kan dit?

Tja... er zijn meer mensen die daar weleens over klagen, maar bij KPN is dat gewoon normaal. 

@Sdeborah

Je kunt een noodpakket aan vragen bij kpn

hoe het werkt weet ik niet

maar dat is wel mogelijk

even wachten op een webcare die het op pakt hier

Reputatie 7
Badge +11

Ik vrees dat een noodpakket er niet in zit voor je ,als je dit topic zo lees https://forum.kpn.com/internet-9/noodpakket-i-v-m-verhuizing-486077#post877383

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt een noodpakket aan vragen bij kpn

De kans hierop acht ik klein, gezien deze uitspraak van een KPN moderator in een eerder topic:

  • Een noodpakket kunnen wij alleen aanvragen als door schuld van KPN de oplevering langer duurt dan verwacht. Denk hierbij aan een kabel die toch nog gelegd moet worden

(bron)

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inmiddels internet besteld. Ik heb voor zo snel mogelijk aansluiten gekozen. Nu staat alleen in de bevestigingse-mail: Op 24 februari 2020 tussen 14.00 en 20.00 uur maken wij uw verbinding gereed. Dat is meer dan één maand. Hoe kan dit?

Dit zal met beschikbaarheid van KPN NetwerkNL monteurs (of de bedrijven die ze inhuren) van doen hebben denk ik. Al maanden (vanaf zomervakantie 2019 is mijn indruk) is dit het geval voor alles wat linksom of rechtsom via KPN infrastructuur moet worden aangesloten. Misschien ergens nog vergunning probleem, maar dat denk ik niet.

Je kan mobiel te werk gaan, moet je wel zelf betalen, er zijn 3 mobiele providers, er is vast wel een oplossing te vinden. Met prepaid en een handige mix van databundels kom je een heel eind voor een acceptabel bedrag is mijn ervaring. Zolang je maar niet lang en veel van streamingdiensten zoals Netflix enz gebruik maakt, want dan ben je snel door je bundels heen.

Of je kan kijken of een coaxkabelaar je wel sneller kan aansluiten, als je KPN via internet besteld hebt, kun je als het goed is de bestelling binnen 14 dagen annuleren.

Ik zou ook proberen om die aansluitpunten en bekabeling te volgen. Je kan als het goed is denk ik mooi hergebruiken. Er moet ergens wel een plek zijn waar ze uitkomen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sdeborah, welkom hier. 

Wat leuk dat je nieuwe woonruimte hebt. Nu wil je daar ook graag internet, dat begrijp ik goed. Alleen dit duurt nog even. Dit komt omdat de aansluiting zowel technisch als administratief gereed gemaakt moet worden voor gebruik. Ik kan dit niet versnellen, hoe graag ik ook wil. 

En een noodpakket is helaas ook niet aan de orde. Dit is inderdaad als het zo ver vertraagd wordt door ons of als er een lange storing is door onze schuld. 

Ik heb inmiddels de bestelling geannuleerd. Ik heb twee dagen dagen geleden de voorlopige annulering binnen gekregen, hoe lang duurt het voordat ik de definitieve annulering binnen heb?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je contact gehad met de afdeling opzeggingen? Want zij moeten het definitief maken. Dus als je nog niet gebeld bent, dan wil ik je aanraden om zelf even te bellen met 0800-0402, dat is wel de snelste weg.