Beantwoord

wifi apparatuur kan kpn netwerk niet vinden

  • 21 August 2019
  • 16 reacties
  • 816 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, ben nieuwe klant en heb nu eindelijk goede WiFi in huis (nadat monteur is langsgekomen) Nu is het volgende probleem ontstaan. Verschillende apparatuur in huis die ik wil aansluiten op het netwerk kan het netwerk niet vinden of er op aansluiten. Ik heb een v10a. Betreft oa een buiten camera van smartwares, lifx lampen, sonoff stekkers. Allemaal zelfde probleem. WiFi netwerk functioneert verder dus goed. Toen ik nog ziggo klant was functioneerde deze apparatuur allemaal prima op het draadloze netwerk dat ik toen had.

enig idee? Frequentie? Port forwarding? Ik weet het niet meer. Heb zelf wel het idee dat het een instelling in de experia box moet zijn. Tot nu toe is het huwelijk tussen KPN en mijzelf helaas nog niet heel gelukkig..
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 August 2019, 11:07

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik denk dat wifi 5 GHz in de weg zit. De apparatuur die bij u problemen heeft zal daar niet mee om kunnen gaan. Een oplossing is dan om het 5 GHz netwerk een andere naam te geven dan het 2.4 GHz netwerk. Dit kan via een service tool van KPN. Deze vindt je op deze pagina:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

De bovenste dus van het rijtje...
Reputatie 1
Dank voor het antwoord Nick83! Heb het geprobeerd, maar....


Reputatie 7
Badge +24
Ja dat weet ik dan ook niet. Iemand van KPN in de zaal? *zwaai-zwaai* 🤔
Reputatie 1
Blijkbaar geen KPN mensen op het KPN forum....
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb in andere topics gelezen dat meerdere mensen er last van hadden. Het is / was een bug in de tool. Nog niet opgelost? Lukt het nog niet?
Reputatie 1
het lukt net zo goed als dat KPN medewerkers reageren......niet dus 😢
Reputatie 1
En nog steeds geen kpn medewerker die kan helpen.....morgen dan nog maar eens proberen te bellen...pfff
Badge +19
Zover ik begrepen heb is het nogal druk. Nog even geduld. Of met dit probleem bellen zin heeft...Ik zou wachten op een medewerker hier.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Andre66 Jammer dat het niet goed werkt en excuses ook dat het wat langer heeft geduurd om je van een antwoord te voorzien. Ik ga eigenlijk wel mee met Nick's voorstel om het 5Ghz-netwerk een andere naam te geven via die servicetool. Dat lukt nog steeds niet? Ik zie in je screenshot dat je het met een mobiel apparaat probeert. Zou je het eens via een bekabelde aansluiting willen doen?
Reputatie 1
Helaas Bart,

zowel bedraad als via WiFi kan ik de servicetool niet benaderen. Krijg de zelfde foutmelding..

”vanwege een technische beperking”

het netwerk functioneer verder goed, zowel via ethernet als via WiFi

kan de 5ghz naam dus niet aanpassen op deze manier
Reputatie 1
Nou, wat moet ik hier nou mee...hoe kom ik nou bij iemand terecht die echt kan helpen vanuit KPN...probeer nu al een week contact te krijgen met iemand die kan helpen...

krijg helaas steeds slechter gevoel bij de dienstverlening van KPN als nieuwe klant.

@Bart_ en @Nick83 bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Andre66 We komen er vast uit, al kost het soms iets meer tijd. Ik heb het sterke vermoeden dat je Experia Wifi-sets gebruikt. Klopt dat? Want dan heb ik een verklaring voor je. In dat geval kun je niet inloggen via de servicetool, omdat de Experia Wifi de wifi van je Experia Box overneemt. Daardoor werkt de tool niet meer goed.

Je kunt de wifi nog steeds splitsen, maar dan moet je inloggen op de Experia Wifi, in plaats van op de Experia Box. Als je bent ingelogd kun je daar de wifi splitsen. Belangrijk is dat je dit als eerste doet bij de eerst aangesloten de Experia Wifi, deze heeft het ipadres 192.168.2.150. De andere Experia Wifi's hebben hun ipadres toegewezen gekregen vanuit je Experia Box. Om die dan ook te achterhalen moet je even in de Experia Box kijken. Ook op deze andere Experia Wifi's moet je dan inloggen, om de wifi te splitsen. Alle inloggegevens vind je op de apparaatjes zelf.
Reputatie 1
Ok. Dank je. Ga ik proberen. Ben alleen een beetje bang dat ik iets overhoop gooi nu ik eindelijk goede WiFi in het hele huis heb ☺️
Reputatie 7
Badge +20
Veel succes, @Andre66 ! Ik hoop dat het dan nog beter wordt.
Reputatie 1
ik heb inderdaad experia WiFi sets. Inloggen is gelukt. Stomme vraag misschien maar hoe “splits” ik de WiFi?

Gewoon 5ghz andere naam geven dan 2,4 GHz ?

gaat het verbinden met de wifi voor alle apparaten die wel aangesloten zijn dan nog wel goed?
alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Andre66 Klopt helemaal! Uiteraard wil je de eerste keer wel even handmatig verbinding maken via alle apparaten, maar dan zou het moeten werken.

Reageer