Beantwoord

WiFi bereik in huis en op terras

  • 20 January 2020
  • 15 reacties
  • 171 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Experia Box V10. Die staat  op mijn huiskantoortje boven (op advies van de installatie-adviseur van KPN) .  

Daarnaast staat een ‘ Stroomnet  Netwerkadapter’ . Die staat ook een bij de TV die beneden staat. TV werkt prima, netwerkverbinding boven óók. Maar in delen van het huis (aangebouwde keuken en in ‘ uithoek’ woonkamer) en vlak achter het huis geen goede netwerkverbinding. 

Moet de Experia Box naar een andere plaats verhuizen of adviseert u mij een ‘versterker’ aanschaffen ? En zo ja, waar zou u die plaatsen ?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 20 January 2020, 20:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft glasvezel? En het glasvezel modem zit gewoon in de meterkast?

Reputatie 1

geen glasvezel.

Badge +19

Heeft u de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Reputatie 1

Bedankt voor de tip,.Joep,

het is verbeterd (van 60 naar 71), maar eigenlijk lijkt me dat nog niet wat het zou behoren te zijn

Reputatie 1

ik ga nu op iPad eens naar die wifi-tuner en op terras kijken….

daar komt fr uitslag onder 18 uit…..

KPN biedt een monteur aan en intussen is de afspraak al gemaakt ~!

 

Goeie service. !! Complimenten

Badge +19

Goed om te horen. Laat even weten hoe het afloopt!

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @sjra5854, ik begrijp dat jouw WiFi verbinding niet overal even goed is. Ik snap goed dat je dat graag wilt verbeteren! 

Zo te zien heb je op aanraden van @Joep1965 de WiFi tuner doorlopen, en is er inmiddels een monteur ingepland, super :slight_smile: Laat je ons weten hoe het afgelopen is?

Reputatie 1

monteur komt 2020-01-23, morgen dus.

I'll keep you (Joep/Alexa) informed

Reputatie 1

Vandaag 2020-02-23 is een draadloze versterker-set geïnstalleerd.

Dat zal het probleem wel oplossen zei de installatie-adviseur en bij meting van de snelheden was dat inderdaad het geval. 

Prima (weliswaar niet gratis maar evengoed: prima!) , KPN !

 

Reputatie 7
Badge +19

@sjra5854 Fijn dat het zo opgelost is en ook fijn dat je het hier laat weten. Mocht je vragen hebben, klopt gerust weer aan op het forum.

Reputatie 1

Monteur heeft het probleem prima (en snel en vriendelijk) opgelost; kosten € 99, maar vooruit...het probleem was opgelost. Erg kort daarna wordt de ‘versterker’ gratis aangeboden bij afname van een bepaald abonnement…..

Ik voelde me een beetje bekocht, maar heb er geen werk van gemaakt. Mijn probleem was immers opgelost, maar toch…..

Reputatie 7
Badge +24

Monteur heeft het probleem prima (en snel en vriendelijk) opgelost; kosten € 99, maar vooruit...het probleem was opgelost. Erg kort daarna wordt de ‘versterker’ gratis aangeboden bij afname van een bepaald abonnement…..

Ik voelde me een beetje bekocht, maar heb er geen werk van gemaakt. Mijn probleem was immers opgelost, maar toch…..

Dat is alleen voor nieuwe klanten. Niet voor bestaande. 

Reputatie 1

dat begrijp ik helmaal, maar ook bestande klanten moet je te vriend houden…….

Reputatie 7
Badge +24

dat begrijp ik helmaal, maar ook bestande klanten moet je te vriend houden…….

Alleen voor nieuwe klanten is alleen voor nieuwe klanten. En daarmee klaar. Niet voor bestaande klanten. Ook niet voor u dus. U doet nu net even alsof er voor u wel een uitzondering gemaakt kan worden ofzo. Maar zo werkt het niet.

Reputatie 1

waarom zo bits gereageerd.……??

 

en daarmee klaar. ook met u dus !(net zo bits, sorry)

hele fijne zondag verder