Ik ga proberen zo kort mogelijk uit te leggen wat mijn situatie thuis is waar ik na maanden van een soort gedoogbeleid nu toch iets aan wil doen.
Gisteren heb ik in de KPN winkel een Experia wifi aangeschaft omdat ik ondanks de aanwezigheid van 2 Arcadyan versterkers vooral op onze slaapkamer een sterk wisselend tot geen wifi ontvangst heb. Ik dacht we plaatsen hier de Experia versterker voor het interactieve tv kastje en klaar. Dus niet...
Ik heb de Experia V10, dus ik kwam er al snel achter dat ik mijn wifi op de begane grond kwijt was. Had ik vooraf kunnen weten als ik mij vooraf een beetje ingelezen had, maar daar zijn wellicht de adviseurs van de KPN winkel voor om dat vooraf te tackelen, toch?
Alles hersteld naar de oude situatie en dacht ik ga toch maar eens die test doen op de website van de KPN. Ik heb hier op de begane grond prima snelheden (fluctueert tussen de 250 en 450 Mbps) maar op de 1e verdieping was dat gemiddeld 5 Mbps en op onze slaapkamer dus een whopping 2,3 Mbps... Op de 2e verdieping (met de 2e Arcadyan) gewoon prima ontvangst. Test verder doorlopen en deze vertelde me dat hij er wat aan ging doen, o.a. het veranderen van het kanaal op de 2,4 Ghz. Achteraf was dat geen goed idee want (ik kon dat controleren via een programma op mijn computer) zat ik nu midden in het vaarwater van mijn buren met als resultaat nog lagere waarden. Via ditzelfde programma op mijn computer kwam ik er echter ook achter dat (ondanks 2 blauwe lampjes) het wifi signaal op de 1e verdieping nul-komma-nul was (??) Arcadyan herstart en daarna werkte het weer. Ik meen me te herinneren dat je hier een oranje indicatie van moet krijgen, correct? Best lastig zo. Ik denk dat ik hiermee de oorzaak van het sterk wisselende signaal gevonden heb. Voor ontvangst van een What's App-je prima, maar daar blijft het wel bij.
Na de herstart waren er nog steeds geen ideale waarden te zien (16 Mbps op werkkamer en 6 Mbps op de slaapkamer). Ik wil dit toch echt zien te verbeteren want dit zijn waarden die voor een thuiswerker met mijn huidige abonnement onaanvaardbaar zijn. Moet zeggen, mijn huis werkt helaas ook niet mee want van die dikke betonnen wanden en vloeren/plafonds. Ik kreeg vanwege het resultaat via de KPN website een gratis Wifi monteur aangeboden, maar het maken van een online afspraak lukte helaas niet. Ga ik later deze week dan nog maar achteraan, alsmede het terugbrengen van de nutteloze Experia wifi.
De Arcadyan versterker vond ik een top oplossing voor de slaapkamers van mijn dochters met tv, vast ethernet én wifi. Ik zag ze niet meer aangeboden in de KPN winkel, is daar een reden voor? De medewerker in de winkel kon mij daar geen antwoord op geven. Ik denk dat deze op mijn slaapkamer wellicht beter werkt.
Bij voorbaat dank!
Sander
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel