Beantwoord

WIFI bereikbaarheid en internet toegang na installeren aanvullende router.

  • 22 November 2019
  • 11 reacties
  • 238 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Wij hebben in ons huis via KPN zowel telefoon, televisie en internet. In verband daarmee hebben we een Experia Box V10. Vanwege ontoereikend bereik van een tweede router (TP-Link), heb ik een vervangende router (ASUS GT-AX 11000) gekocht, volgens de voorschriften geïnstalleerd en geactiveerd. Aanvankelijk leek alles te werken, inclusief de TV. Kort daarna ontstonden er problemen met de oorspronkelijke router (bereikbaarheid van de router en internettoegang). Vervolgens was de internettoegang via de nieuwe router onderbroken en tenslotte viel ook internet toegang via de vaste bekabeling naar het modem uit. De helpdesk van de KPN gaf aan dat er buiten het huis tot aan het modem geen storingen waren. Na alles uit te zetten en weer op te starten, zonder de nieuwe router, functioneert alles weer als vanouds, behalve dat de tweede router niet mer aan de praat te krijgen is en ik eigenlijk verder van huis ben dan daarvoor (nog kleiner bereik). 

Ik krijg de indruk dat de nieuwe router storingen veroorzaakt, die ik niet helemaal begrijp en daarom ook, tot ieders frustratie hier in huis, niet kan oplossen.

Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om dit op te lossen?

Met vriendelijke groeten,

Sander

icon

Beste antwoord door JSS 27 November 2019, 18:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U had geen 2de router moeten kopen. Maar een accespoint.

Beste Nick83,

Dank voor je reactie. Ik ga kijken wat ik er mee kan doen.

Groet, sander

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja, je zou die router in bridge modus of acces point modus kunnen zetten. Dan functioneert die niet meer als router, waardoor alles wat 1voudiger word. Ik heb vanmiddag al in de handleiding zitten zoeken, maar ik kon het zo 1 2 3 niet vinden of dat kan bij dit apparaat en hoe dat dan moet. Was ook een hele grote handleiding met veel pagina's....

Reputatie 4
Badge +3

ik denk dat het komt omdat je asus een dhcp server heeft. 2 apparaten kunnen niet een dhcp sever aan hebben. en als je die van je experiabox uit zet heb je geen internet. dus enige optie zoals nick zei. in accespoint mode zetten. en mogelijk wat instellingen om de tv te laten werken. of de tv op de experiabox zelf aansluiten. succes

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... als je die 2de router op correcte wijze aansluit, dan is er niets aan de hand, en zou het gewoon moeten werken. 

De kabel naar de Experiabox moet dan in de "Gigabit WAN". Als je de kabel naar de Experiabox in 1 van de 4 LAN poorten steekt, dan krijg je grote problemen ja.

Hoi @JSS . Ik vermoed dat je met dat apparaat de boel nog wel werkend kunt krijgen. Zoals de anderen al aangeven moet de dhcp op die extra router uitstaan omdat anders de experiabox en jouw router ruzie gaan maken over het uitdelen van IP adressen. Hoe het precies gaat, kan ik niet zeggen omdat ik het specifieke apparaat niet ken. Met wat experimenteren en de handleiding kom je vast een heel eind. 

Alleen jammer om zo'n dure router als accesspoint in te zetten, dan beter meteen een accesspoint gekocht. 99,99% van de functies van de router worden nu niet gebruikt.

 

Dank iedereen voor de adviezen. Inderdaad niet het goede systeem gekocht. Gelukkig zonder problemen kunnen teruggeven aan de leverancier (Coolblue). Nu een TP-link Deco M9 Plus systeem geïnstalleerd en het werkt voortreffelijk. Voor mij is deze discussie nu wel afgerond. Nogmaals dank.

Sander

Reputatie 7
Badge +24

Heel leuk dat u hier nog even reageert! :thumbsup:

Graag gedaan! :thumbsup_tone2:

Top! Dank voor de update, idd.