Vraag

wifi blijft hangen

  • 11 July 2019
  • 16 reacties
  • 332 keer bekeken

Mijn WiFi blijft heel vaak hangen. Signaal sterk dmv versterkers, monteur geweest, nieuw modem Experia V10. Om gek van te worden terwijl de nota niet mis is. Iemand een idee wat te doen ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemidag. wel kom op het forum. Jwbruel . Ikzelf heb ook de Expiria box V10 met een WiFi versterken en het werkt perfect. Maar heeft u ook de Expiria box al eens een rezet gegeven dat wil nog wel eens helpen😉👍
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Jwbruel! Wat bedoel je precies met dat je wifi blijft hangen? Valt het signaal weg? Of wordt het traag? Je noemt ook versterkers, gaat het dan om de zwarte Experia Wifi, of om apparaten die je zelf elders hebt gekocht?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Jwbruel! Wat bedoel je precies met dat je wifi blijft hangen? Valt het signaal weg? Of wordt het traag? Je noemt ook versterkers, gaat het dan om de zwarte Experia Wifi, of om apparaten die je zelf elders hebt gekocht?

Je bent niet meer teruggekomen, Jwbruel. Ik ga ervan uit dat het probleem is verholpen. Mocht dat niet zo zijn, reageer alsnog en beantwoord mijn eerdere vragen 🙂
Hi Erik, een late reactie ivm vakantie. Het WiFi signaal blijft sterk, dankzij de zwarte WiFi versterkers van KPN. Maar de internetverbinding werkt gewoon niet. Komt na een paar minuten weer terug of soms na het verbreken van de verbinding en weer opnieuw aanmelden. Het probleem blijft dus nog bestaan.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat je terug bent 🙂 Wil je jouw forumprofiel invullen en hier even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik je verbinding an sich doormeten en dan gaan we stap voor stap alles bij langs.
Hi Erik, dankjewel. Ik heb de gegevens ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Jij ook dank, Jw. Je verbinding ziet er goed uit, dus dat is dan verder in orde. Kun je nog iets meer toelichting geven over wanneer de verbinding uitvalt. Gebeurt dit op meerdere apparaten? En op specifieke momenten, bijvoorbeeld altijd als je een bepaald iets doet, of op een bepaalde plek in je huis bent, of is het willekeurig?

Kun je ook beschrijven waar in huis de Experia Box en Wifi staan?
Het gebeurt op alle devices; iPhone, laptop. Interactieve tv gaat altijd goed.
Het is niet met een specifieke actie voor zover ik kan beoordelen. En ook niet op een bepaalde plek. Het wifi signaal is altijd gewoon sterk. De experia box is in de meterkast en de versterkers staan op de 1e en 2e etage.
Er is geen enkele reactie meer van het netwerk. De internetverbinding valt weg. De webpagina valt stil of bijvoorbeeld de KPN tv app stopt en er verschijnt een zandloper. De verbinding moet op gang geholpen worden, door de wifi uit en weer in te schakelen. Soms helpt dat ook niet en moet ik bijvoorbeeld op mijn iPhone met 4g een internetverbinding aangaan. En daarna weer wifi inschakelen.
Dan werkt het weer en met regelmaat is het dan weer een paar minuten hetzelfde.

Erg storend zoals je zult begrijpen.....
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd, dit. En inderdaad erg storend. Ik kan zo alleen niet direct iets bedenken wat hier nou aan de hand is. Op het moment dat de verbinding stopt, zie je dan ook iets veranderen aan de lampjes op de Experia Box?
weet ik zo niet, maar zal ik naar kijken.
Reputatie 7
Badge +24
Hoe zijn de versterkers verbonden met de Experiabox? Loopt er een rechtstreekse kabel? Of word er gebruik gemaakt van een dvs-setje?

1 rechtstreeks verbonden met het modem en 1 via DVS (1e etage)
Reputatie 7
Badge +24
Die dvs zal dan wel de bron van alle ellende zijn. Zoals zo vaak.
😞 Wat is dan het probleem en valt daar iets aan te doen ?
Reputatie 4
Badge +3
Ik ben het volledig met Nick83 eens. Die netwerk homeplugs via het electriciteitsnet geven vaak problemen. Dat verbindingen wegvallen terwijl het lijkt alsof er gewoon signaal is. Ik heb ook een aantal setjes versleten en van ellende heb ik een vaste utp kabel naar boven getrokken. Een vaste utp kabel is de betrouwbaarste verbinding die je kunt krijgen. Dus als er de mogelijkheid is om dat te leggen doe dat en dan zul je van de bovengenoemde problemen naar allerwaarschijnlijkheid verlost zijn.
dank voor jullie reacties, dan ga ik dat eens onderzoeken.