Beantwoord

Wifi blijft maar geen internet

  • 9 September 2019
  • 11 reacties
  • 215 keer bekeken

Hallo,

We zijn sinds kort verhuisd en hebben glasvezel van KPN. (Voorheen maakten we gebruik van Telfort glasvezel en dat beviel prima, zodoende weer voor glas gekozen)

De router, V10A, staat in de meterkast naast het kastje waar glasvezel binnen komt, er zit een muur tussen mij en de router. Totaal rond de 2 a 3 meter, moet ook zeggen dat ik niks te klagen heb over de snelheid want dat is prima. Logischerwijs is het signaal op de bovenverdiepingen minder maar dat is logisch.

Het probleem wat ik ervaar is namelijk dat het wifi signaal random weg valt. Dan niet het "signaal" want ik blijf verbonden maar heb geen internet, zo viel vanavond bijvoorbeeld een videogesprek weg terwijl ik wel verbonden was. Dit overkomt me vaak en random, ik blijf een wifi signaal houden maar heb geen internet. Ik heb verschillende Google Home apparaten en daar verdwijnt het internet ook op. Had dit ook op een Chromecast die constant de verbinding verloor. (Alle apparaten verloren internet toegang, alleen nu merkte ik het direct)

Wil erbij vermelden dat iTV wel gewoon vrolijk door blijft gaan. Maar aangezien al mijn verschillende verbonden apparaten de verbinding verliezen lijkt mij dat de oorzaak bij de router ligt. Ik heb al die wifi analyse etc gedaan, het zit op een kanaal wat praktisch niet gebruikt wordt. (voordeel van een hoekwoning) Maar uit die tools komt niks zinnigs want als ik een verbinding heb dan is die prima, dan wordt er een versterker aangeraden voor de bovenverdieping maar ga daar geen 100 euro voor uitgeven. :(

Ondertussen een heel verhaal maar ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te beschrijven; wat kan ik doen zodat mijn wifi toegang tot het internet blijft houden? Ipv at random wel een wifi signaal maar geen internet. Is er een instelling die aangepast kan worden? Of moet 5gh uitgeschakeld worden? Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Bjornisalreadytaken 13 September 2019, 01:50

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19
Helaas is er nogal wat te doen over dat modem. Heb je het modem al een keer gereset?
Hallo!

Jazeker, denk 1 keer gereset en tig keren reboot.
Kan uiteraard nog een keer proberen maar twijfel of het heel veel nut heeft
Badge +19
Nee dat geeft inderdaad geen zin. Je hebt toevallig niet nog een ander modem in huis? Een v8, v9 of v10?
Reputatie 7
Of een Fritz!Box.
Beste oplossing is een andere modem/router? Want die oude heb ik in moeten leveren, geen instelling dat aangepast kan worden of iets?
Want het is best pauper dat het internet steeds weg valt. Heb nog een test gedaan of er een storing zit tussen kpn en mijn huis, ook daar geen problemen gevonden. Ik zal vandaag die modem nog wel een keer resetten, kan vast geen kwaad.
Reputatie 7
Een tijdelijke "work-around" is voor alle aangesloten apparaten een DHCP reservation in de V10a te definiëren. Dit lijkt de stabiliteit van het netwerk te verbeteren maar het blijft natuurlijk een lapmiddel. Helaas kan je maar voor 10 apparaten een DHCP reservation maken.
Bedankt voor de tips!
Nadat het internet volledig weg viel (wifi signaal was er nog) de boel maar weer reset en alles opnieuw ingesteld met een andere netwerk naam. Mochten er op de een of andere manier conflicten zijn onstaan met de vorige.
Daarnaast een stuk of 8 apparaten toegevoegd aan de DHCP lijst, ben benieuwd of het helpt 😉
Update: helpt geen een moer, internet lag er vanavond helemaal uit. Bedraad scheen nog te werken maar wifi was helemaal dood. Router voor de zoveelste keer opnieuw een reboot gegeven waarna alles weer werkt, maarja voor hoe lang?

Toch maar de klantenservice raadplegen ben ik bang, dit is best waardeloos.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Bjorn. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw internet verbinding (WiFi) steeds wegvalt. Heb je inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al is verholpen.
Hey,

Heb contact gehad en een mogelijke oplossing was om alles even uit te schakelen (glasvezel kastje, modem, itv) en dan na minimaal 2 minuten één voor één weer in te schakelen, beginnend met het glasvezelkastje, modem en dan de itv.

Hopelijk is de oplossing zo simpel, tot nu toe gaat het nog goed ;)
Mocht dat niet helpen dan ligt het waarschijnlijk aan de modem en moet die worden vervangen, wat de volgende stap dan zou zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het nog steeds goed werkt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Reageer