Beantwoord

Wifi camera werkt alleeen op 2,4Ghz

  • 8 April 2019
  • 7 reacties
  • 562 keer bekeken

Reputatie 1
Ook ik heb dit "probleem" Ik heb een beveiliging camera en die doet het alleen op 2,4G wifi. Hoe kan ik dit veranderen in de modem, want ik krijg het niet aangesloten, de camera herkent de bestaande wifi niet

Liefs,
Sylvia

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 April 2019, 11:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Sylbi. Wat jammer dat de camera geen contact meer maakt. Standaard zendt de V10a op zowel 2,4 als 5 Ghz uit. Ik durf niet te zeggen waarom jouw camera geen verbinding maakt maar vaak is er een hoop info te vinden op de site/forum van de fabrikant van de camera.
Wat voor merk en type is het? En hoe oud is de camera?
Hallo @Sylbi en @Erwin_ ,
sommige devices hebben moeite een SSID op te pakken die gelijk is bij de 2.4 en 5.0-band.
Advies is de 5.0-band een andere naam te geven door bijvoorbeeld 5G aan de bestaande naam toe te voegen.
Dan wil een 2.4-device meestal wel oppakken.
Reputatie 1
Goedemiddag, ik wil even doorgeven dat ik het al opgelost had. Bij mij in de router stond alleen de 5GHZ aan, dus ik heb nu ook de 2.4 aangezet.

Dus het is opgelost 🙂 Ohh en de beveiligingscamera? Is net nu 2 dagen jong :-)

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Graag gedaan, goed om te lezen dat het opgelost is.
Goedemiddag, ik wil even doorgeven dat ik het al opgelost had. Bij mij in de router stond alleen de 5GHZ aan, dus ik heb nu ook de 2.4 aangezet.

Dus het is opgelost 🙂 Ohh en de beveiligingscamera? Is net nu 2 dagen jong :-)

Dank jullie wel voor de antwoorden.


Haha! Fonkelnagelnieuw dus! Ik ben blij dat je het aan de praat hebt gekregen! Mocht er ooit iets anders zijn, weet je ons te vinden!
Reputatie 1

Goedemiddag, ik wil even doorgeven dat ik het al opgelost had. Bij mij in de router stond alleen de 5GHZ aan, dus ik heb nu ook de 2.4 aangezet.

Dus het is opgelost 🙂 Ohh en de beveiligingscamera? Is net nu 2 dagen jong :-)

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Haha! Fonkelnagelnieuw dus! Ik ben blij dat je het aan de praat hebt gekregen! Mocht er ooit iets anders zijn, weet je ons te vinden!


Ik zoek jullie weer op dan hoor 🙂

Ik zit met hetzelfde probleem. Sinds de laatste update van KPN lukt het mij niet meer om 5GHz een andere naam te geven dan 2.4 GHz. Er komt nu maar 1 signaal van de wifiversterker en deze switcht tussen beide afhankelijk van het bereik. Vroeger had ik twee signalen, maar deze zijn beide verwijderd na de update. De meeste beveiligingscamera’s werken alleen op 2.4 GHz. Ik heb nu geen signaal meer van mijn wifi beveiligingscamera's.

Oplossing?