Beantwoord

Wifi DHCP Macbook

• 21 december 2018
  • 2 reacties
  • 201 keer bekeken

Hallo,

Ik heb problemen met de Wifi verbinding met mijn Macbook. De Wifi verbinding met mijn telefoon en de televisie is prima, dus daar ligt het niet aan.

Ik ben er, denk ik, wel uit waar het probleem ligt. Hij pakt namelijk de DHCP gegevens niet automatisch. De Wifi geeft dan aan geen IP adres te hebben. Ook als ik alles handmatig invul doet hij het nog niet.
De Wifi op mijn laptop doet het op andere locaties wel continu, maar thuis dus niet. DNS server staat nu op de algemene van Google, 8.8.8.8.

Wie kan mij helpen met dit probleem? Mis ik iets, zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Lindsay
icon

Beste antwoord door Lindsayy 28 december 2018, 18:20

Hoi Lindsay, welkom op het forum! Werkt WiFi helemaal niet op de Macbook of af en toe niet? Welke Experia Box gebruik je precies? Kun je het WiFi netwerk eens vergeten en opnieuw verbinding maken? Uitleg daarover vind je bijvoorbeeld hier: Wifi-netwerken vergeten op een iPhone, iPad en Mac - appletips
Een hoop vragen maar ik hoop dat we hiermee de oorzaak boven tafel kunnen krijgen. Laat maar weten :)

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de WiFi versterker van KPN ertussen uit gehaald en toen deed hij het weer..
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Lindsay, welkom op het forum! Werkt WiFi helemaal niet op de Macbook of af en toe niet? Welke Experia Box gebruik je precies? Kun je het WiFi netwerk eens vergeten en opnieuw verbinding maken? Uitleg daarover vind je bijvoorbeeld hier: Wifi-netwerken vergeten op een iPhone, iPad en Mac - appletips

Een hoop vragen maar ik hoop dat we hiermee de oorzaak boven tafel kunnen krijgen. Laat maar weten 🙂
Een hoop vragen maar ik hoop dat we hiermee de oorzaak boven tafel kunnen krijgen. Laat maar weten :)

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de WiFi versterker van KPN ertussen uit gehaald en toen deed hij het weer..

Reageer