Beantwoord

Wifi dramatisch na plaatsen v10

  • 21 February 2021
  • 7 reacties
  • 39 keer bekeken

@Erwin_  Ik heb precies hetzelfde probleem als Herman G. 

 

-Glasvezel aansluiting ging niet helemaal goed. 1e monteur had alles scheef opgehangen en alles verkeerd aagesloten. 

 

-2e monteur kwam heeft alles hersteld en gaf zelf ook aan dat de 1e monteur het inderdaad niet professioneel heeft achtergelaten 

 

- Na 3x gebeld te hebben kwam iemand eindelijk achter dat er een storing in mijn V10 modem zat. Zodoende een nieuwe Zwarte modum gekregen. 

 

-Echter is deze wel goed aangesloten maar ervaar ik op mijn Samsung TV als ik Netflix kijk heeeel sloom en slecht beeld. Niet dit alleen, zelfs als ik 4k videos op TV wil kijken kan dit gewoon niet, laden duurt maar... dus dan maar 420/1080P.. SCHANDALIG! 

 

-Niet alleen op mijn TV maar ook 2 telefoons in het huis met internetten lukt gewoon niet... zo traaaaaag.…

 

-Sonos muziek luisteren... komt ie... dan hoor je muziek via de SONOS maar dan valt de WIFI uit het niets uit en dan heb ik geen muziek meer voor 5 seconden en daarna komt de WIFI weer.. dan ineens wel weer muziek.. nou dit heb ik altijd dus.. 

 

- Modum zit in een kast, naast mijn TV. 

 

- VOOR DIT ALLES HAD IK NOOIT MAAT ECHT NOOIT LAST VAN DE WIFI !! alles was zo goed.. maar nu niet meer, terwijl ik altijd al bij KPN zit, zonde! 

 

-Heb inmiddels al 4x de Wifi Service Tool gebruikt en die geeft gewoon aan dat mijn snelheid goed is -_- 

 

@Erwin_   @Erwin_  @Erwin_  HELP HELP HELP PLEASE! 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 February 2021, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @ErsinZ, wat rot dat je WiFi verbinding niet lekker werkt. Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd, maar dat 't nog niet beter geworden is.

Ik ben benieuwd naar wat voor snelheid je haalt, aangezien je aangeeft dat alles zo traag is. Ik raad je aan om de internetsnelheid te testen, en om dat allereerst via een internetkabel te doen. Welke snelheid haal je? En welke snelheid haal je als je het daarna via WiFi test? Heb je onze WiFi manager ook al gevolgd sinds je dit merkt? Deze helpt je om de instellingen van de Experia Box zo optimaal mogelijk in te stellen. 

@Alexandra  

 

Kabelsnelheid is 170-180

Wifi is download snelheid rond de 40

 

Modum zit in de gang, en ik zit in de woonkamer..hout/muur van ongeveer 3 cm zit er tussen. Totaal afstand van mij (bank) naar de router is ongeveer 2,5 meter.. 

 

Ik heb al 4 of 5x via die app van jullie alle testen al gedaan 

 

Meer dan 5x aan de lijn gehangen en meerdere keren langer dan 35 minuten!!!! Waarna meerdere malen de verbinding werd verbroken vanuit de KPN kant.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja, moeilijk verhaal natuurlijk. Wat verwacht u van KPN?

Als er geen water uit uw douche kop komt, maar wel uit de kraan, belt u dan ook uw waterleverancier (bijv. Vitens of Oasen) omdat uw douchekop het niet doet?

Wel als zij de producten leveren die niet naar toebehoren werken :) 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Wel als zij de producten leveren die niet naar toebehoren werken :) 

Dat het niet naar behoren werkt, dat is uw mening.

KPN garandeert niets wat betreft snelheid en betrouwbaarheid via WiFi.

Reputatie 7
Badge +19

@ErsinZe De snelheid via een kabel is veel hoger lees ik. Het zit 'm dus puur in de WiFi verbinding. We bieden natuurlijk modems met een WiFi signaal en helpen je graag, maar kunnen de snelheid via WiFi niet garanderen zoals Nick ook vertelt. Dat komt doordat WiFi draadloos is en hierdoor erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving is. Vandaar het advies om de WiFi manager te doorlopen, zodat je verbinding optimaal ingesteld is. Als dat niet voldoende helpt, kan de uitkomst zijn dat er teveel andere signalen in jouw omgeving ‘in de lucht hangen’. Je kan dan overwegen om een WiFi versterker aan te schaffen.

Voordat glasvezel en alles in de meterkast werd omgezet had ik NOOIT last van de WIFI sinds glasvezel aansluiting alleen maar ellende.. @Alexandra