Beantwoord

WiFi ellende

  • 23 February 2020
  • 24 reacties
  • 294 keer bekeken

ik heb ook een en al ellende met wifi 

bij vorige provider geen problemen gehad

 

heb ook zelf een wifi versterker van Kpn gekocht ik dacht dat Kpn de wifi garandeerde maar de monteur had mijn oude router gebruikt dit bleek later niet te werken.

we gebruiken meerdere laptops uit 2018 en ook de iPhone we moeten vaak de wifi aan en uit zetten op de apparaten de wifi is vaak super langsaam maar 3 mb 

Het valt erg tegen de overstap naar Kpn.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 3 March 2020, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

ik heb ook een en al ellende met wifi 

bij vorige provider geen problemen gehad

 

heb ook zelf een wifi versterker van Kpn gekocht ik dacht dat Kpn de wifi garandeerde maar de monteur had mijn oude router gebruikt dit bleek later niet te werken.

we gebruiken meerdere laptops uit 2018 en ook de iPhone we moeten vaak de wifi aan en uit zetten op de apparaten de wifi is vaak super langsaam maar 3 mb 

Het valt erg tegen de overstap naar Kpn.

 

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is dan de snelheid voor uw adres op Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

47 mb DSL en geeft deze snelheid ook aan op de router.

 

Hallo @Hoen , als je de snelheid bekabeld met met 1 computer via LAN verbonden aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, waar kom je dan op uit?

Test 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

 

Gemiddeld 44 Mbits

 

Betreft je vragen JanD

 

ik ben zelf werksaam in de IT en weet ook wel of het geen internet probeem is Tv kijken met 2 tuners gelijk werkt goed 
volgens mij zit er het een en ander niet goed in wifi van de Router kan blijkbaar het protocol roaming niet aan.

Laten ze eerst zorgen dat het normaal werkt.

 Ik had eers een R9000 Router die heb ik Helaas weggegeven iKoop nu maar weer een normale nieuwe WiFi router En  Ik ga toch maar weer naar een andere provider zodra het jaar om is.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hoen

Problemen met wegvallende en langzame verbinding. Dat is knap irritant, dat begrijp ik goed. Je hebt al een versterker hiervoor aangeschaft, maar ook dat heeft nog niet voor verbetering gezorgd. :( Heb je de stappen uit dit topic al eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering?

Met een geleende WiFi router wel normale snelheid blijkbaar is de software bagger van de experia 10a

kan ook maar 1 ip adres bij DNS invoeren 

Betreft de stappen uitvoeren dit heb ik allemaal al uitgevoerd zonder verbetering.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt een router geleend dus, daar is het wel goed mee. Normaal gebruik je ook de WiFi versterker? Welke heb je? Heb je deze ook al eens een reset gegeven en opnieuw verbonden met de app voor thuis

Beste Bart,

 

ik heb een Experia WiFi box aangeschaft omdat ik onvoldoende signaal had in de zitkamer.

ik heb de WiFi box en ook de Experia 10a router hardware matig gereset op beide apparaten.
 

meerdere malen met de app voor thuis uitgevoerd geen verbetering
Krijg alleen advies voor monteur met 50€  voorrijkosten.

daar heb ik geen zin ik bij mijn vorige provider was de WiFi installatie erbij en gratis 

 Ik heb getest met recente MacBook Pro en iPad 
 

Kpn itv box Is uitgezet.

snelheid ongeveer 3 tot 6 Mbit 
zodra ik de WiFi uitschakelde en weer aan gemiddeld weer 12 Mbit. 
Na aansluiten op LAN ethernet kabel 39 tot 45 Mbit

Kpn itv box Is uit

Het is mij ook bekent dat ik op drukke tijdeN met DSL geen 45Mbit haal maar minstens 20 Mbit moet kunnen.

Reputatie 7
Badge +24

En de Experia WiFi is met de Experiabox verbonden via een kabel uit 1 stuk zonder kastjes er tussen? Heeft u maar 1 Experia WiFi?

kan ook maar 1 ip adres bij DNS invoeren 

Wees blij. Bij de oudere Experiaboxen kun je helemaal geen dns instellen. Dat staat gewoon vast op die van KPN.

Ben helemaal niet blij bij mijn vorige provider had ik bridge mode en er was meer mogelijk betreft DNS adressen.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik heb niet voor niks een eigen router…

Maar als u bij uw vorige provider het ding in bridge modus had staan, dan gebruikte u dus ook een eigen router?

Reputatie 7
Badge +20

3 tot 6 Mbit/s dus. Dat is niet heel veel inderdaad. :( Heb je daar screenshots van? Als ik namelijk naar de uitkomst van de WiFi manager kijk zou de laatste snelheid 30 Mbits/s moeten zijn. Dat is nogal een verschil. Alleen waar komt die vandaan. Zou je de manager nog eens willen doorlopen op een moment dat er veel gebruik gemaakt wordt van de WiFi? 


Test WiFi is  1 meter naast de meterkast uitgevoerd en alle andere app uit moet zijn 47 Mbits Geen 30 Mbits en ook geen WiFi die iedere keer de WiFi op de apperaten uit en weer aan moet zetten.
Ik heb mijn oude router Netgear R9000  helaas al weggegeven ik verwachte  goed werkende WiFi bij KPN waar ze wel mee adverteren.

Ik ga maar een snelle router aanschaffen (welke ik later weer in bridge mode kan zetten) en de WiFi uitzetten van de KPN router ik baal er wel van gezien dit weer 250 € kost en de KPN WiFi versterker a, 50 €  niet bruikbaar is

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker balen. Ik zou nog graag eens een paar screenshots ontvangen. En ook wil ik je vragen om de manager nog eens te doorlopen wanneer het druk is en wegvalt. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, mogelijk dat we toch nog wat kunnen verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +20

Is het nu opgelost? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Helaas niet opgelost ik heb nu tijdelijk een Router Netgear RAX80 geleend

De Experia wifi versterker verwijderd en Router in routerende geïnstalleerd

De Wifi van de Kpn Experia box 10A uitgezet wat niet de bedoeling was gezien ik nabij de Experiabox een deurbel camera heb op wifi deze is nu zwak.

De wifi snelheid is nu stabiel tussen de 34 en 43 Mbit, als er een tv tuner aan is tot 39 Mbit dit werkt nu enkele weken stabiel.

 

Mijn conclusie is dat de software van de Experia V10A modem niet stabiel met de Experia versterker werkt en waarschijnlijk ook niet voldoende signaal heeft voor mijn gelijkvloerse appartement.

Om nu nog een nieuwe wifi set van Kpn aan te schaffen zie in niet zitten zeker gezien ik al 50euro voor de de wifi versterker zelf heb betaald dit ondanks de wifi installatie garantie.

ook een monteur voor 50 euro heeft voor mij geen zin gezien ik zelf werkzaam ben als ict beheerder.

groet Hans

Reputatie 7
Badge +20

Met de geleende router werkt dus alles naar behoren. Met de versterker niet. Welke versterker? Bedoel je daarmee de witte? Of de Experia WiFi's, de zwarte? Ik vermoed echter de witte toch? Als je die eens uit het netwerk haalt en je gaat door de WiFi manager? Wat komt er dan uit? 

Ik heb de zwarte wifi versterker aangeschaft een aangesloten op Cat5 Ethernet kabel in huiskamer.

Met wifi manager ingesteld na problemen router software matig gereset en ook hardware matig met reset knopje 

Experia Wifi versterker ook hardware matig gereset en firmware versie gecontroleerd.

alles aangesloten en met Wifi Manager ingesteld snelheid was gemiddeld 20 Mbit na enkele uren op alle apparaten schommelend 4 tot 15 Mbit 

Met Eternet kabel aan MacBook 38b MB stabiel.

Zonder Experia wifi versterker meestal tussen 10 en 20 Mbit af en toe 30 Mbt maar de snelheid start dan veel (te) traag op.

ik woon vrijstaand heb geen storing van buren.

Met beide ITV boxen heb ik geen problemen en de Wifi klachten had ik ook als de boxen uit staan.

Met mijn geleende router staat nu alleen 2,4 GB aan voor de wifi NEST deurbel camera en de 

De Netgear router staat nu op een andere ip range waar ook de aangesloten ITV box goed op werkt naar aanpassing van instellingen.

Wifi heb  ik regelmatig getest met Speedtest download gemiddeld 43 Mb - up 9 Mb.

Groet Hans

Reputatie 7
Badge +20

Bij de geleende Netgear is de snelheid dus stabiel? Zo rond de 43 Mbit/s? 

Alleen je krijgt het niet goed met de V10a en de Experia WiFi. Dit terwijl deze wel goed samenwerken. Test je trouwens altijd op 1 apparaat? Of juist meerdere? Ik ben ook wel benieuwd hoe de andere apparaten reageren? En zou je de WiFi manager nog weer eens willen doorlopen? Ook wil ik graag weten wat daar uit komt. Ik begrijp dat het nogal wat voeten in de aarde heeft en dat ik veel vraag. Echter kan ik het nog niet echt verklaren. 

Fritz.box besteld.

ik heb de Experia WiFi versterker afgevoerd.

 

Badge +19

Het zou me echt verbazen als dat een oplossing met zich mee brengt maar ik laat me graag verrassen:wink:

Reputatie 7
Badge +20

Wil je jouw ervaringen met de FRITZ!Box delen @Hoen?