Beantwoord

Wifi erg traag sinds verhuizing

  • 6 April 2021
  • 4 reacties
  • 22 keer bekeken

Hi,

 

Sinds onze verhuizing ervaren wij een erg zwak wifi signaal. In onze vorige woning, 1e verdieping, 50 m2, gelijkvloers hadden we geen problemen met de WIFI. En ook toen gebruikten we de Experia Box V8. Nu in onze woning (110 m2, gelijkvloers) is het een drama. Ik kan niet eens fatsoenlijk een groeps vergadering doen.

Inmiddels heb ik al meerdere keren met de klantenservice aan de telefoon gehangen, maar ze kunnen me niet helpen. Op verzoek van hen heb ik al meerdere keren (meer dan 10x) de Wifi-manager uitgevoerd. Vlak naast de modem ontvang ik 40+ mbits. De ruimtes ernaast ontvang ik soms 15-20 maar meestal 5-10 mbits. Veel te laag! Nadat ik de WIFI manager heb uitgevoerd krijg ik constant het verzoek dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. De klantenservice geeft echter aan dat zij de resultaten van de wifimanager niet kunnen lezen. 

Dus als oplossing kan enkel worden geboden: schaf wifi-versterkers aan a 100 euro!! Terwijl de voorwaarde is dat je wifi versterkers van KPN krijgt bij ontvangst onder de 20 mbits. Maar omdat ze de gegevens van de wifi manager niet kunnen lezen en er geen verbetersuggesties van de wifimanger komen, kunnen ze hier niks aan doen. Nou… dan kan ik net zo goed overstappen naar een andere provider, waarbij je vaak gratis wifiversterkers krijgt. 

 

Heeft iemand nog een gouden tip? Want ik was tevreden bij KPN...

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 April 2021, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bo1994, welkom op ons forum. Leuk dat je ons gevonden hebt! Balen dat je sinds de verhuizing problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Daar zit niemand op te wachten, helemaal nu niet. Voor problemen met jouw wifi verbinding kan ik je aanraden de Wifi Manager te doorlopen. Ik begrijp dat je dit al eens hebt gedaan, zonder de gewenste oplossing. Mijn advies is daarom om de Wifi Manager nog eens te doorlopen, maar ditmaal met een kanttekening. Doorloop de Wifi Manager op locaties waar de verbinding ondermaats is, maar nog wel aanwezig (zonder wifi verbinding kan je immers de Wifi Manager niet doorlopen). Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer achter elkaar aan. Zou je daarna screenshots willen plaatsen van de resultaten?

Daarnaast wil ik je ook vragen om je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken of ik je verder kan helpen.

Bedankt voor je reactie. Bijgaand de screenshots van de WiFi manager. Telkens krijg je ik de reactie op foto 2: neem contact op. 
 

 

@Denise_ 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Bo1994! Ik zie dat je eergisteren telefonisch contact met ons hebt opgenomen. Naar aanleiding van dit contact is er een nieuw modem toegezonden. Het lijkt mij goed om het nieuwe modem af te wachten. Hopelijk zorgt deze voor verbetering. Zo niet, trek dan gerust opnieuw aan de bel.