Wifi ExpBox valt weg na afsluiten Samsungs

• 7 mei 2013
  • 7 reacties
  • 6912 keer bekeken

Ik heb een maf probleem. Ik beschik sinds kort over een KPN Experiabox V8 (ofwel Arcadyan VGV7519).

Mijn Samsung TV (UE46ES6100), en mijn Samsung receiver (HT-E6500) zitten beide draadloos aan het thuisnetwerk verbonden. Als ik één van de twee, of beide, apparaten uitzet, valt mijn netwerk uit! Op mijn Acer laptop, bijvoorbeeld, heb ik nog steeds vol Wifi bereik, maar geen internet toegang.

Als ik mijn Acer laptop afsluit, heb ik op andere randapparatuur geen netwerk problemen. Als ik mijn Samsung producten bedraad aansluit (met een geleend draadje van de TV ontvanger), en hem afsluit, heb ik het probleem ook niet.

Deze vent lijkt hetzelfde probleem te hebben, maar dan met Samsung laptops: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/725523-Valt-weg

Wat feiten:

- router gereset, zelfs factory reset; maakt geen verschil

- ik zit op channel dat niet belast wordt door mijn buren

- mijn Samsung apparatuur draait op de laatste firmware

Heeft iemand anders ditzelfde probleem of heeft iemand een oplossing? Bedankt, Wouter

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik heb dit vage probleem inderdaad wel vaker gehoord, hoe het kan geen idee, maar de volgende zaken werken wel vaak. 

- verander eerst eens je kanaal, dit heeft het vaak opgelost bij de problemen die ik ken

- werkt dit niet, kijk dan na via welke draadloze standaarden je apparaten zijn aangesloten, als de 1 via de N standaard zit en een ander op B/G, wil dit schijnbaar ook wel eens conflicteren. Misschien kwestie van N standaard even aan en uit testen. 

Hoop dat dit de oplossing biedt! 

Ik heb dezelfde probleem, met helpdesk van kpn zijn wij er niet uitgekomen.

Lijkt er op om ermee te moeten leven.

Telkens als 1 van de laptops uitgezet wordt, dan valt de internet even helemaal weg, niet de wifi...... deze blijft uitzenden, maar zonder data.

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Frank,

Welkom op het forum! De Experia Box V8 is hier de oorzaak. We hebben gemerkt dat het probleem welke jij omschrijft sporadisch voor komt en alleen in combinatie met beaalde typen laptops. In januari zal er een firmware upgrade "uitgerold" worden over alle V8 modems die dit probleem ondervangt. Je zult er dus na halverwege (mogelijk eind januari 2014) geen last meer van moeten hebben. 

Wanneer je dit toch te lang duurt, dan zou je kunnen proberen of het aanpassen van de B-, G-, N- standaarden (zie het antwoord van sghumway in deze thread) soelaas biedt. Nogmaals, wanneer je niets doet, zal het probleem zich oplossen na de upgrade!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare. 

Beste forum gasten,

Ik hoop echt dat de up-date het doet, alle bovenstaande opties en het vast zetten van ip adressen voor alle laptops en smartphones lijkt ook maar even te helpen. Na een paar dagen is het weer het oude liedje. Dit laatste zou ook een oplossing moeten hebben.

Tot overmaat van ramp heb ik nu een "oude" type g router ertussen gezet en dat gaat wel goed, rara kanariepiet. Ook te prijzen dat KNP nu zelf ook erkend dat er een probleem is. Eerste keer heb ik het in september 2013 gemeld..... Nogmaals ik hoop dat het eindelijk opgelost wordt met de komende up-date, hoe eerder hoe beter...

Gr Reneetje

Badge
TG787 en H220N geven dat probleem in ieder geval niet. Vraag om de H220 Of probeer een van beiden via Marktplaats te krijgen.

Wanner komt de firmwareupdate?

Reputatie 7
Ik wou dat ik 't wist. 't Laatste wat ik erover gelezen heb is dat het eind februari/begin maart (na afloop van de OS(!)) gefaseerd uitgerold zou worden, maar een actuele status heb ik helaas niet.

Reageer