Beantwoord

Wifi experia

  • 19 January 2019
  • 11 reacties
  • 119 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een experia V8. Deze moet ik bijna en soms meerdere malen per dag resetten, Heb al de KPN Wifi tuner gedaan en een harde reset via knop op router en via internet. Blijft onstabiel en slechte Wifi, vlgs. metingen met de KPN verbeterapp. meet is op BG 2 Mb, Experia op 1e verdieping. Netflixen een probleem. Contact met KPN zeer slecht. Chatten wordt afgebroken, met de melding geen agent beschikbaar. Waar moet ik met mijn probleem heen? Maandelijks wel € 65,-- afschrijven voor internet en telefoon (geen TV), maar geen respons.
icon

Beste antwoord door Joran 22 January 2019, 16:19

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Opaneus, welkom op het forum! Dat klinkt niet al te best. Je bent hier aan het goede adres, ik zoek dit graag verder uit. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer, en een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Dan zoek ik uit hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Reputatie 1
Joran,
Mijn klantnummer is ***, van Opaneus in Zeewolde

Admin: Klantnummer weggehaald ivm privacybeleid
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de gegevens! Ik zie de vele herstarts die nodig zijn om alles weer aan de praat te krijgen. Zonde, want de glasvezelverbinding zelf ziet er uitstekend uit en zou prima moeten werken. Met een meting van 2Mb/s had ik verwacht dat de WiFi Tuner apparatuur zou opsturen maar het lijkt er op dat je steeds met een chatmedewerker wordt doorverbonden. Ook dat gaat dus blijkbaar niet lekker.

Het lijkt me goed dat we de Experia Box vervangen door een nieuwer model. Dat heb ik bij dezen in orde gemaakt, alle informatie over de verzending wordt per sms verstuurd. De nieuwe Experia Box wordt naar een servicepunt in de buurt gestuurd (informatie in de sms) en blijft daar twee weken liggen. Je kunt de Experia Box omruilen wanneer dit het best uitkomt!

De nieuwe Experia Box kun je gewoon op dezelfde plek aansluiten, alle aansluitingen hebben dezelfde kleuren. Het opstarten duurt de eerste keer wat langer. Ik denk dat de kans groot is dat dit het probleem gaat verhelpen. Kun je laten weten hoe het is afgelopen?
Reputatie 1
Joran,
Ik heb de SMS ontvangen en ga morgen de apparatuur ophalen. Ik hoop dat het daarna beter gaat. Ik hou je op de hoogte.

Bedankt voor de service.
Reputatie 7
Badge +28
Top, ik ben benieuwd. Hou er rekening mee dat het een omruil is, het servicepunt verwacht de oude Experia Box (en de stroomadapter) weer retour.
Reputatie 1
Joran,

Nieuwe box opgehaald en kabels erin, spanning erop en alles functioneert. Het ging zo makkelijk dat ik bang ben dat ik wat vergeet. Wifi = oude naam Ramselaar, werkt gewoon. Ik heb nergens de SSID code of wachtwoord hoeven in te vullen. Reuze makkelijk maar heb ik alles uitgevoerd? Stap 4 heb ik helemaal niet gedaan. geen WPA, geen SSID opnieuw ingevuld.
Ik hoor graag.
Groet Opa
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan inderdaad kloppen. Als in het verleden de installatie CD of de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord is gebruikt worden die gegevens opgeslagen in ons netwerk. Dat maakt het installeren van een nieuwe Experia Box een stukje makkelijker.

Dan is nu de vraag of het probleem ook echt is opgelost. Test dit gerust even een tijdje, ik ben benieuwd of alle storingen hiermee verleden tijd zijn.
Reputatie 1
So far so good, Vanmorgen niet hoeven resetten.
Reputatie 7
Badge +28
@Opaneus: We zijn ongeveer een week verder en ik ben benieuwd! Werkt het beter met deze nieuwe Experia Box?
Reputatie 1
Joran,

Top, ik ben er nog niet aan geweest, al zes dagen niet hoeven resetten. Internet en WIFI zijn tot nu toe stabiel.

Bedankt voor de goede service

Groet
Reputatie 7
Badge +28
Super, dat hoor ik graag 😃 Als er in de toekomst nog eens iets is waarbij wij kunnen helpen, laat het vooral weten!

Reageer