Vraag

wifi experia box

  • 3 December 2019
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Wij hebben sinds 3 maand de nieuwe Experia box, ik heb wat poorten open staan ect. Voor de games ofc.

 

Maar we ondervinden een heel onstabiel Wi-Fi netwerk. Hij geeft steeds aan dat het netwerk niet beschikbaar is kan iemand mij helpen?

Groetjes Andries.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Flamedome Goed dat je je hier op het KPN Forum meldt. Gelukkig is er veel wat je kunt doen aan je wifi-signaal. Onze wifi tuner is een online tool waarmee je zelf je eigen wifisignaal kunt doormeten. De tool analyseert de status, doet ter plekke enkele wijzigingen als dit noodzakelijk is en komt de juiste vervolgstappen. Zou je deze tool eens willen draaien? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Flamedome Ik was nog even nieuwsgierig. Wat zijn de resultaten van de wifi tuner geweest? Ik ben benieuwd! 

Ik had dat allemaal al doorlopen maar geen succes, het probleem is niet dat er geen wifi signaal is. 
Het probleem is dat hij aangeeft dat de kwaliteit slecht is en vervolgens geen verbinding maakt me onderandere telefoon. terwijl ik wel 100 mb/s heb op de speedcheck

 

 

Groetjes, Andries

Reputatie 7
Badge +20

@Flamedome Je gaf aan dat wifi vooral heel instabiel is, toch? Heb je dit op alle apparaten waar je verbinding mee maakt? Ik vind het wel bijzonder dat er dan niets uit de wifi tuner komt: hij hoort doe dan ook een resultaat te geven. 

Ja dat klopt, Hij geeft aan dat de verbinding te slecht is en dan geen verbinden maar ik heb wel vol berreik.

Reputatie 7
Badge +28

@Flamedome 

Hoe is de situatie nu? 

 

Er is nog niks veranderd, nog steeds geeft hij op de telefoon aan dat de verbindings kwaliteit te slecht is af en toe. Vooral als er meer dan 2 "wifi" apparaten tegelijk verboden zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Flamedome. Ik neem het even over van mijn collega. Je geeft aan dat je wifi tuner al hebt doorlopen. Heeft de wifi tuner het kanaal ook aangepast? Op de pagina “Kanaal wijzigen modem” kan je bekijken hoe je dit handmatig kunt doen. Het zou kunnen dat jouw wifi netwerk op sommige momenten van de dag botst met een ander draadloos netwerk bij jou in de buurt. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?

Reageer