Experia Wifi doet niets meer en zijn niet zichtbaar in de thuis app

  • 10 June 2021
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

De Wifi experia versterkers doen het opeens niet meer en zijn niet zichtbaar in de thuis app.

Gebeld met callcenter medewerker #1: weet het niet en komt niet verder dan dat ik de boel moet resetten tot het terugzetten naar fabrieksinstellingen van het modem. Als ik daar niet aan wil beginnen in verband met een configuratie in het modem verbind hij me met callcenter medewerker #2. Deze weet iets meer, maar eindigt ook met de fabrieksinstellingen. Daarna zegt hij plotseling dat het allemaal opgelost is en dat ik de wifi manager moet proberen. Dat geprobeert en het blijkt dezelfde te zijn die mij  vorige jaar heeft geadvisserd om de versterkers aan te schaffen.

Opnieuw gebeld, nu met callcenter medewerker #3 en die begint met het verhaal dat Wifi een radio is en dat je bij KPN-Wifi elke maand moet rekenen op storingen waarmee je je modem moet resetten. Als ik hem aangeef dat ik dat niet accepteer en dat ik graag een oplossing wil, hangt hij op. Check aub de telefoonlogs van 10-6-2021 rond 22 uur.

JPB1904 2 jaar geleden

Oplossing gevonden:
Na 20 minuten in de wacht te zitten heb ik callcenter medewerker #4 gesproken en toen konden we snel concluderen dat een vd versterkers wel eens defect kan zijn. Versterker 2 (boven) geeft lampjes en versterker 1 (beneden) doet dat alleen als hij opgestart wordt. (Dat heb ik gemeld aan alle callcenter medewerkers, maar daar ging geen lampje branden) Na 3 uur wachten en gedoe met onwetende telefoonslaven ben ik ermee gestopt. Vanochtend fris opgestaan en de twee versterkers omgewisseld: en het werkt allemaal weer. Ik hoop dat KPN dit leest, want dit is echt de onbenulligheid ten top.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Over de kennis van mijn (indirecte) collega's van de klantenservice doe ik geen uitspraak. Ik bel er nooit mee dus ik kan daar niet over oordelen.

 

Dan even terugkomen op het probleem: Experia wifi's resetten doet niets met de instellingen van het modem. Het kan inderdaad zijn dat er ergens iets in de koppeling niet helemaal goed is gegaan en ze daarom niet weergegeven worden in de ThuisApp. De Experiawifi's resetten zou dat normaal gesproken wel moeten verhelpen. Het modem hoeft in veel gevallen geen reset te krijgen maar in sommige gevallen is er geen andere optie.

 

De ThuisApp is trouwens een ‘kindvriendelijke’ versie van dezelfde admin-interface die je kan benaderen via http://192.168.2.151.

Reputatie 7
Badge +24

Even de stekkers van de versterkers uit het stopcontact en er even later weer in. Dat is iets wat ik in het verleden ook nogal eens heb moeten doen. Dan deden ze het weer een tijdje goed. De laatste tijd gaat het hier goed en is het niet nodig geweest.

Oplossing gevonden:
Na 20 minuten in de wacht te zitten heb ik callcenter medewerker #4 gesproken en toen konden we snel concluderen dat een vd versterkers wel eens defect kan zijn. Versterker 2 (boven) geeft lampjes en versterker 1 (beneden) doet dat alleen als hij opgestart wordt. (Dat heb ik gemeld aan alle callcenter medewerkers, maar daar ging geen lampje branden) Na 3 uur wachten en gedoe met onwetende telefoonslaven ben ik ermee gestopt. Vanochtend fris opgestaan en de twee versterkers omgewisseld: en het werkt allemaal weer. Ik hoop dat KPN dit leest, want dit is echt de onbenulligheid ten top.