Vraag

WiFi Experia op elke woonlaag

  • 1 June 2019
  • 8 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik kreeg na de meting een bericht dat kpn nu genoeg gegevens had tussenwoning, 3 woonlagen, expriabox v10. De WiFi extender(s) zouden worden opgestuurd. Volgens eigen onderzoek heb ik er 3 nodig (voor elke woonlagen 1). Nu net het pakket afgehaald met daarin 1 experia WiFi. Daar heb ik dus helemaal niets aan.
Klantenservice gebeld, maar daar zat een meisje die van toeten nog blazen weet.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Frans van der Baars ,
je zou om te beginnen de Experia WiFi op de 1e woonlaag kunnen plaatsen, de wifi bereikt dan ook de begane grond en de 2e verdieping en kijk dan eens hoe het gaat, al is het maar tijdelijk.
Ik zou wel even de instellingen aanpassen voor een zo groot mogelijk bereik:
bij de 2.4-band een vast kanaal kiezen, te beginnen met 1, dan eventueel 6 dan eventueel 11
kanaalbreedte op 20 vastzetten en bij 802.11 N only kiezen.
bij de 5.0-band een vast kanaal kiezen tussen 36 en 48.
kanaalbreedte ook op 20 vastzetten
en bij 802.11 N/AC kiezen of alleen N
Succes.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Frans, welkom! Ik schaar mij achter Jan! Wil je het inderdaad gewoon eens proberen? Welke Experiabox heb je? En wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik hier ook even kijken naar hoe het precies zit.
Geprobeerd. Nu alleen op de eerste etage acceptabel WiFi signaal. Dat had ik vtv ook kunnen bedenken.

mijn profiel heb ik aangevuld
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat er nog eentje naar je onderweg is! Kan je me laten weten of het daarmee opgelost is?
Die heb ik maar besteld omdat ik dacht dat ik er 2 zou krijgen (gezien de eerdere berichten hier op het forum)
Ik woon in een betonnen woning met een verschikkelijk verlies per verdieping.
Ik heb dus echt drie nodig om overal een behoorlijk signaal te krijgen.

Een bijkomende vraag: omdat de experia wifi het wifi signaal uitschakeld van mijn experia box, ben ik de 5ghz band kwijt. Hoe benader ik de experia wifi om dat signaal weer in te schakelen?
Reputatie 7
Badge +30
Sorry voor de late reactie, Frans! Je kunt via 192.168.2.250 inloggen op de Experia Wifi om e.e.a. aan te passen in de instellingen.

Admin: bericht aangepast i.v.m. typefout
192.168.2.150 voor de eerst aangesloten Experiawifi .254 is voor de Experiabox.
Reputatie 7
Badge +30
Essentiële informatie, dit. Bedankt Galdor!