Beantwoord

Wifi Experiabox v10 met update 3.4 valt steeds uit

• 16 maart 2018
  • 79 reacties
  • 2796 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

De update 3.4 voor onze Experiabox v10 heeft niet geholpen en valt de wifi nog steeds weg meerdere keren per dag, wat vrij frustrerend is voor iedereen hier die gebruik maakt van de wifi.

Ik heb deze forum de laatste maanden aardig gevolgd en hoopte dat het goed zou komen aangezien het bij veel mensen wel werkt, maar helaas dus niet.. hopelijk kan iemand/kpn mij hier mee helpen?
icon

Beste antwoord door Nealstevens 22 februari 2019, 14:19

De monteur is net langs geweest, die heeft de V10 vervangen door een V10A en het glasvezelkabel wat opgeschoond/geschuurd. Tot zover werkt het allemaal prima. Hopelijk gaat het zo blijven!

Mocht er nog wat zijn of het gaat weer mis dan laat ik het weten!

Enorm bedankt Erwin voor je hulp!! (alweer hahah)
Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je aangeven wat je precies ervaart bij "uitval"?
Reputatie 7
Kan je eens vertellen wat je dan ervaart?
Ervaar je dat op alle mobiele apparaten, of op specifieke apparaten?
Wat is het merk en type van de apparaten waar je het probleem mee ervaart?
Komt de wifi verbinding vanzelf weer terug, of moet je daar iets voor doen?
Zijn de SSID's van 2.4GHz en 5GHz gelijk aan elkaar of juist verschillend?
Reputatie 1
Misschien had ik t beter kunnen verwoorden als dat de wifi wegvalt, meestal zo'n 5 minuten. Het viel mij wel op dat ik met o.a. telefoon/laptop wel verbonden blijft met de Experiabox maar geen verbinding met het internet heeft.
Reputatie 1
Kan je eens vertellen wat je dan ervaart?
Ervaar je dat op alle mobiele apparaten, of op specifieke apparaten?
Wat is het merk en type van de apparaten waar je het probleem mee ervaart?
Komt de wifi verbinding vanzelf weer terug, of moet je daar iets voor doen?
Zijn de SSID's van 2.4GHz en 5GHz gelijk aan elkaar of juist verschillend?

Op alle apparaten hebben we dit probleem behalve de tv, die blijft het gewoon doen via de Experiabox. De wifi komt inderdaad vanzelf weer terug, doet het weer een tijdje goed en klapt er weer uit. Ik heb het allemaal geprobeerd.. zonder 5ghz of met alleen 2.4 ghz en het probleem blijft zich voordoen. Op dit moment staan ze allebei aan.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, heb je eventueel een apparaat die je bedraad kan aansluiten (wat niet iTV is)? Heeft die hetzelfde probleem?
Reputatie 1
Nee op dit moment is er niks met de kabel aangesloten behalve de itv en vaste telefoon, ik kan het wel gaan testen maar geen idee hoelang dat gaat duren aangezien t niet te voorspellen valt wanneer hij uit valt.
Reputatie 7
Interessant, ook ik zie regelmatig dat de lijst met wifi cliënts leeg is.

Bij ons zal die verbinding dan direct overgenomen worden door een wifi accesspoint waardoor we er geen last van hebben en er dus eigenlijk verder ook aandacht aan schenken. Ik zal dit de komende tijd eens wat scherper in de gaten houden.
Overigens gebruiken wij alleen de 5GHz wifi van de Experia Box.
Reputatie 1
Moet ik daar op gaan letten? bijvoorbeeld als de wifi is weggevallen dat ik even die lijst check of heeft dit niks met mij te maken?
Reputatie 7
In eerste instantie ben ik benieuwd in een aantal zaken.
1) Valt de wifi verbinding weg, of valt de Internet verbinding weg? In het laatste geval kan je nog wel op http://mijnmodem.kpn
2) Als de verbinding via wifi is weggevallen, heb je dan met een bekabeld aangesloten apparaat nog wel verbinding?
Reputatie 1
1) Valt de wifi verbinding weg, of valt de Internet verbinding weg? In het laatste geval kan je nog wel op http://mijnmodem.kpn
2) Als de verbinding via wifi is weggevallen, heb je dan met een bekabeld aangesloten apparaat nog wel verbinding?

Dit ben ik aan het testen maar gek genoeg is de wifi niet weggevallen sinds gistermiddag, zodra ik meer weet laat ik het weten!
Reputatie 1

Dit ben ik aan het testen maar gek genoeg is de wifi niet weggevallen sinds gistermiddag, zodra ik meer weet laat ik het weten!

Update de internetverbinding valt weg want ik kan wel inloggen op de modem.

Met de kabel aangesloten kan ik alleen op de modem verder niet.
Reputatie 7
Badge +30
Is dit DSL of glasvezel?
Reputatie 1
Is dit DSL of glasvezel? Glasvezel
Reputatie 7
Is dit DSL of glasvezel? GlasvezelKomt de verbinding vanzelf weer terug of moet je daar zelf iets voor doen?
Reputatie 1
Is dit DSL of glasvezel? GlasvezelKomt de verbinding vanzelf weer terug of moet je daar zelf iets voor doen?

De verbinding komt vanzelf weer terug na ongeveer 5 minuten ongeveer.
Reputatie 7
De volgende keer dat dit gebeurt, zou je dan de glasvezelmodem even stroomloos kunnen maken.
Dus niet de Experia Box, maar alleen de glasvezelmodem.
Wordt de verbinding dan direct hersteld?
Reputatie 1
De volgende keer dat dit gebeurt, zou je dan de glasvezelmodem even stroomloos kunnen maken.
Dus niet de Experia Box, maar alleen de glasvezelmodem.
Wordt de verbinding dan direct hersteld?

Net getest en het klopt dat de verbinding gelijk hersteld is
Reputatie 7
Dan zou ik KPN Webcare willen vragen om jouw lijn eens te monitoren en deze onderbrekingen zelf te aanschouwen.
Ik denk dat de glasvezelmodem (NTU) vervangen moet worden.
Reputatie 1
In ieder geval bedankt voor de hulp zover, dus moet ik even contact opnemen met Kpn webcare of kijken zij mee met dit forum bijvoorbeeld?
Reputatie 7
KPN Webcare leest mee op dit forum en ik ga er vanuit dat ze op zeer korte termijn hier zullen reageren.
Reputatie 1
KPN Webcare leest mee op dit forum en ik ga er vanuit dat ze op zeer korte termijn hier zullen reageren. Nou dat hoop ik ook snel, ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Neal. Welkom op het forum.
Allereerst mijn excuses. Ik ben net bezig je lijn door te meten en heb (abusievelijk) een reset opdracht naar je router gestuurd. Je verbinding zal dus nu door mijn toedoen 3 minuten buiten bedrijf zijn.
Het 'goede' nieuws is dat de verbinding ook door het systeem als problematisch herkend wordt. Wat de boosdoener is weten we nog niet.
Ik probeer je net te bellen op je mobiele nummer. Wellicht ben je nu druk of neem je geen onbekende nummers op. Mocht je toch tijd hebben, laat het me weten.
We kunnen twee kanten op. Een nieuwe modem of een monteur. Gezien de gekke metingen en het voorwerk van wjb ( de FTU lijkt vooralsnog roet in het eten te gooien, hoewel dat nog hypothese is ) ben ik zelf voor een monteur.
Ik wil die graag even telefonisch met je inplannen. Zodat we een goed moment kunnen kiezen!

Reputatie 1
Hoi Neal. Welkom op het forum.
Allereerst mijn excuses. Ik ben net bezig je lijn door te meten en heb (abusievelijk) een reset opdracht naar je router gestuurd. Je verbinding zal dus nu door mijn toedoen 3 minuten buiten bedrijf zijn.
Het 'goede' nieuws is dat de verbinding ook door het systeem als problematisch herkend wordt. Wat de boosdoener is weten we nog niet.
Ik probeer je net te bellen op je mobiele nummer. Wellicht ben je nu druk of neem je geen onbekende nummers op. Mocht je toch tijd hebben, laat het me weten.
We kunnen twee kanten op. Een nieuwe modem of een monteur. Gezien de gekke metingen en het voorwerk van wjb ( de FTU lijkt vooralsnog roet in het eten te gooien, hoewel dat nog hypothese is ) ben ik zelf voor een monteur.
Ik wil die graag even telefonisch met je inplannen. Zodat we een goed moment kunnen kiezen!

Ik heb je een privébericht gestuurd!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Neal. Leuk je even gesproken te hebben.
We hebben samen een monteur ingepland. Die komt morgen rond 14:00 ( kan later zijn, als vorige afsprak(en) uit lopen ) .
Ik lees graag of het daarna allemaal is opgelost! Zo niet ga ik uiteraard weer voor je aan de slag 🙂
Reputatie 7
Ook ik ben natuurlijk heel benieuwd naar het resultaat. 😉

Reageer