Beantwoord

Wifi Experiabox v10 met update 3.4 valt steeds uit

• 16 maart 2018
  • 80 reacties
  • 3082 keer bekeken

Toon eerste bericht

80 reacties

Reputatie 2
Update.

De monteur is langs geweest en heeft geconstateerd er minstens 11 duizend (kleine) storingen (alleen al in de afgelopen 2 dagen!!) in de lijn/centrale zitten en dat ze daar eerst daar aan de gang moeten voordat Kpn ons verder kan helpen. Er word z.s.m contact opgenomen met ons vandaag/morgen om dat te regelen en dan horen we hoe het verder gaat.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en ik hou deze forum zeker op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +20
Oei. Blij dat we gelijk voor de monteur hebben gekozen, dus.
Ik blijf de zaak vanaf hier volgen! Als jij het idee krijgt dat er afspraken niet worden nagekomen of dat er ergens iets niet goed gaat, geef me een seintje! 🙂
Reputatie 2
Oei. Blij dat we gelijk voor de monteur hebben gekozen, dus.
Ik blijf de zaak vanaf hier volgen! Als jij het idee krijgt dat er afspraken niet worden nagekomen of dat er ergens iets niet goed gaat, geef me een seintje! :-)

Heb alle vertrouwen dat het goed komt, maar ik hou je op de hoogte!
Reputatie 2
Update.

Er is nog geen contact met ons opgenomen helaas.. dit wou ik even laten weten.
Reputatie 7
Badge +20
Dank, Neal.

Ik heb als eerste gecontroleerd of het ticket 'leeft' . dat is gelukkig het geval. De doorlooptijden bij dit soort achterliggende partijen is helaas niet zo strikt, zoals wij die kennen. Ik maak uit het ticket op dat er een monteur naar de zogenaamde POP moet. Wijkcentrale, zeg maar. Ik heb tevens een toelichting geschreven met de vraag of wij een realistische termijn kunnen krijgen waarbinnnen contact gezocht word. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 2
Dank, Neal.

Ik heb als eerste gecontroleerd of het ticket 'leeft' . dat is gelukkig het geval. De doorlooptijden bij dit soort achterliggende partijen is helaas niet zo strikt, zoals wij die kennen. Ik maak uit het ticket op dat er een monteur naar de zogenaamde POP moet. Wijkcentrale, zeg maar. Ik heb tevens een toelichting geschreven met de vraag of wij een realistische termijn kunnen krijgen waarbinnnen contact gezocht word. Ik houd je op de hoogte.

Bedankt voor het reageren, wij wachten met geduld af!
Reputatie 2
Update.

Ze hebben wat vervangen in de centrale en er is een monteur langs geweest. Het werkt nu prima maar ik hou t het nog even in de gaten, wat de monteur ook zei en anders neem ik weer contact op met KPN.

@Erwin_ @RobinFlikkema @wjb

Bedankt voor jullie hulp!

Mvg, Neal
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te lezen, Neal!
Mocht er onverhoopt nog eens iets anders zijn weet je waar je moet zijn :-)

Groet aan jou en je vader!
Reputatie 2
Hallo allemaal! (alweer)

Het is weer raak, sinds een stroomstoring een paar dagen geleden, valt het internet uit, zo'n paar minuten per keer weg en dat paar keer per dag. We blijven allemaal wel verbonden met de router/wifi maar geen internet dus en de tv blijft wel gewoon werken.

Ik heb al wat resets en factory reset gedaan maar het probleem doet zich nog steeds voor.
2.4GHz en 5GHz staan allebei apart aan mocht het nuttige info zijn.

Dit doet me sterk denken aan wat wij een jaar geleden ook hebben gehad helaas.

Hopelijk kunnen jullie ons ermee helpen (alweer)!
Reputatie 7
Badge +20
DIt is wel bizar, Neal. Mijn lijnmeting laat ook weer een lijn zien die niet in orde is.
Ik had nog je nummer dat je me destijds via een privébericht hebt gegeven. Kan ik je daar later vandaag op bereiken? ( ik werk tot 14:00 )
Reputatie 7
Badge +20
We hebben samen (weer) een monteur ingepland. Ik ben benieuwd naar de uitkomst! Houd me op de hoogte!
Reputatie 2
De monteur is net langs geweest, die heeft de V10 vervangen door een V10A en het glasvezelkabel wat opgeschoond/geschuurd. Tot zover werkt het allemaal prima. Hopelijk gaat het zo blijven!

Mocht er nog wat zijn of het gaat weer mis dan laat ik het weten!

Enorm bedankt Erwin voor je hulp!! (alweer hahah)
Reputatie 7
Badge +20
Dank voor de update, Neal! Ik ben blij dat het allemaal lijkt opgelost! Zo niet, schroom niet en zoek weer contact met mij!
Reputatie 2
Hallo,

Wij allemaal ervaren nu dat de wifi weer wegvalt, 9 van de 10 keer heel kort (5-10 seconden) elke dag paar keer per dag (heel random). Dit gebeurde eigenlijk de dag nadat de monteur een V10a heeft geplaatst.

Geen idee of dit met eerdere problemen te maken heeft.

Ik heb een 2.4Ghz en 5Ghz aanstaan en ik merk dat de 5Ghz beduidend stabieler/minder uitval heeft.
Er valt zover ik zie, niks te zien aan de router/muurkastje lampjes.

Ik ben heel geduldig, want dit kan gebeuren natuurlijk alleen is het wel (weer) vervelend.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen!
Reputatie 7
Badge +20
Ai, ai. Wat jammer dat dit nu weer gebeurt. Valt de wifi weg op meerdere apparaten tegelijk? Kun je eens bij één van de apparaten de draadloze verbinding verwijderen en opnieuw opzetten? Gebeurt het met apparaten die ook heel dicht in de buurt zijn van het modem? Ik heb de lijn doorgemeten en de toevoer van het signaal lijkt stabiel. De v10a heeft tevens een upgrade gehad waardoor 'gedoe' met wifi aanzienlijk is afgenomen. Uiteraard help ik je verder en ik hoop dat je bovenstaande vragen kunt beantwoorden.
Reputatie 2
Op bijna alle apparaten valt de wifi weg, de verbinding blijft maar dan staat er bijvoorbeeld een uitroep tekentje bij, ik heb o.a. met m'n laptop én telefoon het opnieuw verbinden geprobeerd en dat heeft niks uitgehaald helaas. Zoals de laatste dagen gebeurde het maar 2-4 per dag, wat weinig is gelukkig maar alsnog storend.

Gek dat dit zich voordoet nadat de V10a is geplaatst en ondanks een update dan nog problemen geeft.
Als je iets moet weten dan hoor ik het graag!

Ben benieuwd wat eruit komt!
Reputatie 7
Gek dat dit zich voordoet nadat de V10a is geplaatst en ondanks een update dan nog problemen geeft.
Dat vind ik helemaal niet gek, je hebt nu immers een V10A en als er één Experia Box is die je niet wilt hebben, dan is het de V10A wel. Ik hoop oprecht dat het ooit nog goed komt met dat apparaat.
Reputatie 7
Badge +20
Wanneer schikt het dat ik bel, @Nealstevens ? Ik wil met jou het stappenplan door en dan kijken we waar we op uit komen. We krijgen het wel stabiel, daar ben ik van overtuigd.
Reputatie 2
Top, hopelijk komen we eruit! Op z'n vroegst donderdag tegen het middaguur als dat kan.

Ik hoor t wel!
Reputatie 7
Badge +20
Je staat in mijn agenda. Ik doe donderdagmiddag een poging!
Reputatie 2
Je staat in mijn agenda. Ik doe donderdagmiddag een poging!

Update

Ik zie nu ook zo af en toe dat verbinding helemaal weg valt voor paar seconden en dan weer verbindt.
Reputatie 7
Badge +20
We hebben besloten dat er een wifi monteur ingepland moet worden. Laat je me weten of dit gelukt is? Dan zorg ik er voor dat die andere helft van de afspraak nakom 😉
Reputatie 2
Helaas is het wéér zover, de wifi klapt er steeds vaker uit, verbinding blijft en waar ik vrij veel geduld had begint het toch een beetje op te raken.

Ik heb van alles meerdere malen geprobeerd, het probleem blijft zich voordoen, erg irritant!

Want elke keer resetten is helemaal niks.
Hopelijk kunnen we eruit komen want begint toch een beetje belachelijk te worden.

Mvg
Reputatie 7
Badge +20
Ai, ai, ai. Wat super irritant dat er wéér storing is.
Je had me de vorige keer verteld dat de DVS volgens de monteur voor een storing zorgde? Die stoorde op het netwerk, als ik het goed begrepen heb.
Als de DVS er nu tussenuit gehaald wordt, is alles dan goed? Of staat deze storing helemaal los van die kastjes? Dat wil ik graag zeker weten 🙂
Reputatie 2
Dat klopt, dat heeft de monteur toen opgelost door beide dvs even van de stroom af te halen en opnieuw erop te zetten. Ik gok niet dat dat het probleem weer kan zijn aangezien de monteur dat probleem heeft opgelost.

Dus wat kan het wel zijn?..

Reageer