Beantwoord

Wifi Experiabox v10 met update 3.4 valt steeds uit

• 16 maart 2018
  • 80 reacties
  • 3069 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,

De update 3.4 voor onze Experiabox v10 heeft niet geholpen en valt de wifi nog steeds weg meerdere keren per dag, wat vrij frustrerend is voor iedereen hier die gebruik maakt van de wifi.

Ik heb deze forum de laatste maanden aardig gevolgd en hoopte dat het goed zou komen aangezien het bij veel mensen wel werkt, maar helaas dus niet.. hopelijk kan iemand/kpn mij hier mee helpen?
icon

Beste antwoord door Nealstevens 22 februari 2019, 14:19

De monteur is net langs geweest, die heeft de V10 vervangen door een V10A en het glasvezelkabel wat opgeschoond/geschuurd. Tot zover werkt het allemaal prima. Hopelijk gaat het zo blijven!

Mocht er nog wat zijn of het gaat weer mis dan laat ik het weten!

Enorm bedankt Erwin voor je hulp!! (alweer hahah)
Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Eerlijk gezegd nog geen idee, Neal. Als je het goed vind ga ik vanaf hier een paar stappen doorlopen waaronder een reset. Laat maar weten. Rolt daar niet de gewenste oplossing uit stel ik voor dat ik jou weer ga bellen en we de situatie bespreken!
Reputatie 2
Ja dat is prima hoor! Ga je gang maar. Ben benieuwd!
Reputatie 2
Nu hebben we helemaal geen internet meer, geen idee of ik kan resetten ivm werkzaamheden? Kan sws niet inloggen want heb melding dat er 5x verkeerde gegevens heb gebruikt, de aangepaste en de factory password doen het niet.

Kan resetten via het apparaat zelf maar geen idee of jullie er mee bezig zijn?..

Wat is er aan de hand?
Reputatie 7
Badge +20
Ai, ai. Dat was niet de bedoeling, @Nealstevens . En helaas was ik al naar huis toen je berichtje binnenkwam.
Ik zie dat het modem nu wel weer online is. Heb je weer diensten?
Reputatie 2
Ah geen probleem.

Dat klopt, de diensten doen het gewoon weer nadat ik manueel een reset heb gedaan, ik kan via 192 niet meer op de v10a komen, ook niet na een factory reset, wat raar is.

De wifi hersteld zichzelf niet meer, ik moet echt zelf een reset doen nu.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Neal. We hebben voor morgen een monteur ingeboekt. Ik hoop, net als jij, dat we dit probleem nu voor eens en altijd gaan oplossen! :-)
Laat me weten hoe het afloopt.
Reputatie 2
De monteur is langs geweest en heeft de v10a vervangen door een v10. Ging allemaal prima maar nog geen 15 minuten dat hij weg is doet het probleem zich weer voor, nu ga ik wat proberen maar geen idee of het werkt. Ik ben vandaag bereikbaar mocht er gebeld willen.

Jammer want het zag er allemaal prima uit!

(De wifi herstelde uit zichzelf)
Reputatie 7
Heb je naast de V10 nog andere wifi toegangspunten in gebruik?
Zo ja, welk merk en type?
Als je de netwerkkabel tussen de DVS adapter en de Experia Box loskoppelt, heb je dan die nog steeds deze problemen?
Zo nee, hebben je directe buren toevallig ook een "draadloze" verbindingsset?
Zo ja, lees dit topic eens door, wellicht biedt het voor jou ook soelaas.
Reputatie 2
Naast de V10 zijn er geen andere toegangspunten, ik heb dat trucje gedaan wat de vorige monteur ook gedaan heeft, beide Dvs adapters van t stroom gehaald, 10 seconden gewacht en weer aan t stroom gezet aangezien daar een conflict in zat vorige keer, wat hierop lijkt.

Ik ga na de lunch even met dat linkje wat je me stuurde aan de gang, kijken of het werkt!

(Bij het probleem geeft hij aan "host vaststellen")
Dat geeft hij elke keer als t niet werkt aan, geen idee of er iets mee kan)
Reputatie 7
Ik ga na de lunch even met dat linkje wat je me stuurde aan de gang, kijken of het werkt!
Het is een niet vaak voorkomend fenomeen en daarom wordt het ook vaak niet gezien als mogelijke oorzaak. Ik weet ook niet of het ook werkelijk de oorzaak is van de problemen die jij ervaart maar aan de andere kant ...

Niet geschoten is altijd mis. 😉
Reputatie 7
Badge +20
Ik lees mee en ben ook heel benieuwd. Dit sluit wel aan bij wat je mij in een privéconversatie vertelde over een eerder bezoek van een monteur. Dus wellicht zijn we wat op het spoor.
OVerstappen naar Youfone
Reputatie 2
Wat ik misschien vergeten ben te vermelden is dat de buurman/familie vast naar ons woont en dus ook gebruik maakt van onze diensten, dus hij de gene die verbonden middels een Dvs om tv te kijken. Weet niet of jullie iets aan deze info hebben?

Ben ondertussen met Devolo Cockpit aan de slag gegaan, ga nu een wachtwoord via dat programma zetten op het netwerk en kijken of het kan helpen.

(Sinds ik dat beide Dvs adapters van t stroom heb gehaald en weer erop heb gedaan heb ik nog geen probleem ondervonden met de wifi trouwens)
Reputatie 7
Je zegt dat de buren (familie) van jullie diensten gebruik maken en dat zij ook een "draadloze" verbindingsset hebben om televisie te kijken. Is dat een derde adapter die via het lichtnet verbinden is met de adapter bij jouw Experia box of zijn er dan ook twee adapters met een netwerkkabel aangesloten op jouw Experia Box?
Kan je eens uitleggen hoe dat nu precies aangesloten is?
Hebben de buren daarnaast ook nog een eigen Internet aansluiting?
Reputatie 2
Hopelijk leg ik het zo goed uit!:)
Er zijn twee adapters, eentje die is met een netwerkkabel verbonden aan de modem bij ons en eentje bij de buurman verbonden aan het itv kastje, via het lichtnet.

Daarnaast maakt hij ook gebruik van ons internet.
Als je meer wilt weten dan hoor ik het!
Reputatie 7
Hopelijk leg ik het zo goed uit!:)
Er zijn twee adapters, eentje die is met een netwerkkabel verbonden aan de modem bij ons en eentje bij de buurman verbonden aan het itv kastje, via het lichtnet.

Daarnaast maakt hij ook gebruik van ons internet.
Als je meer wilt weten dan hoor ik het!

En dat zijn dus de twee adapters die jij uit het stopcontact getrokken had en nu ook voorzien hebt van een wachtwoord?
Heeft jouw buurman een eigen stoppenkast of loopt het electriciteitsnet bij hem ook via jouw stoppenkast.
Heb je ook nog andere buren die een "draadloze" verbindingsset gebruiken?
Reputatie 2
Klopt, beide van stroom en weer erop gedaan, iets wat de monteur de 2e keer hier ook deed ivm conflict ip modem en adapters. Verder heb ik er een wachtwoord op gezet. Sinds ik ze van stroom en terug gedaan heb is het hele netwerk stabiel gebleven en geen wifi uitval meer. Al was dat vorige keer ook zo en bleef dat een klein maandje goed tot twee weken terug.

Ik ga dat even navragen over aparte stoppenkast, kom ik nog over terug!
Verder hebben wij geen buren om ons heen (naast buurman aan ons vast), de dichtstbijzijnde zit 80 meter verderop en dus weet ik niet hoe zij hun setup hebben.
Reputatie 7
Dan kunnen we zo'n netwerkbrug in ieder geval als mogelijke oorzaak wegstrepen, dat zal het dan niet zijn.
Dat wordt dus verder zoeken. 🙄
Reputatie 2
Even nagevraagd, de buurman zit op een aparte stoppenkast. Tot nu toe is er nog geen uitval geweest dus ben benieuwd!
Reputatie 7
Knap hoor, het fenomeen netwerkbrug komt eigenlijk heel zelden voor omdat de verbinding tussen twee woningen meestal zo slecht is dat daar niet over gecommuniceerd kan worden.
Ik ben dan ook verbaasd dat jouw buurman op die manier op jullie netwerk aangesloten is.
Ik ben heel benieuwd wat de snelheid is tussen die adpeters. Kan je dat eens aflezen in de devolo Cockpit?
Reputatie 2
Dan hebben wij geluk ermee denk ik dan als ik zo lees, misschien handig om te weten dat hij de Dvs alleen voor de iTv gebruikt, voor de rest is hij verbonden met de wifi van onze router.

Hij blijft op het moment hangen tussen 120 en de 200 maar zo vanmiddag hing hij tussen de 350 - 230.
Logisch omdat er nu ook meer mensen thuis zijn dat hij minder Mbit's aangeeft denk ik.
Reputatie 2
Dan hebben wij geluk ermee denk ik dan als ik zo lees, misschien handig om te weten dat hij de Dvs alleen voor de iTv gebruikt, voor de rest is hij verbonden met de wifi van onze router.

Hij blijft op het moment hangen tussen 120 en de 200 maar zo vanmiddag hing hij tussen de 350 - 230.
Logisch omdat er nu ook meer mensen thuis zijn dat hij minder Mbit's aangeeft denk ik.

De wifi klapt er net uit dus hij is niet stabiel, wat ik eerder zei.
Reputatie 7
Klopt het dat op zo'n moment de Internet verbinding op een bekabeld aangesloten apparaat ook wegvalt?
Zo ja, is de NTU (glasvezelmodem) ooit al eens vervangen?
Reputatie 2
Er is maar één apparaat bedraad verbonden, de tv en die klapt er ook uit, niet de iTv maar bijvoorbeeld als iemand op Netflix of YouTube zit dat moment.

De NTU is nooit vervangen geweest, niet dat ik weet.
Reputatie 7
De NTU is nooit vervangen geweest, niet dat ik weet.
De volgende keer dat zo'n storing optreedt maak dan de NTU eens eventjes stroomloos (plugje er uit en plugje er weer in).
Wordt Internet dan vrijwel direct weer actief?
Zo ja, zorg er voor dat de NTU vervangen wordt.

Reageer