Beantwoord

Wifi Experiabox V10 valt elke dag meerdere malen weg

  • 24 January 2020
  • 17 reacties
  • 3135 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik open maar even een nieuw topic, elke dag sinds een week of 2 valt het internet weg, zo'n paar minuten telkens en dat paar keer per dag. We blijven allemaal wel verbonden met de router/wifi maar geen internet en de tv blijft wel gewoon werken.

Ik heb al wat resets en factory reset op de experiabox gedaan maar het probleem doet zich nog steeds voor. 2.4GHz en 5GHz staan allebei apart aan.

V1.01.00T03.7V3

Dit probleem hebben wij in de afgelopen anderhalve 2x gehad, een periode van 3 maanden dat het goed ging en de laatste periode van 8 maanden tot 2 weken terug dat het goed ging.

De vorige keer zaten er enorm veel storingen op de lijn als ik het mij goed herinner, dat heeft de monteur verholpen.

Hopelijk word dit wel snel voor eens en altijd verholpen want dit kan echt niet zo langer..

icon

Beste antwoord door Nealstevens 31 August 2020, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Neal! Goed dat je hier een nieuw topic voor start. Ik zie inderdaad dat de verbinding met de Experiabox vandaag drie keer is weggevallen, maar als je hem vandaag een aantal keer herstart of gereset hebt kan dit het wegvallen ook verklaren. Verder kan ik vooralsnog geen fouten in de verbinding vinden. Valt alleen de wifi uit? Of de bekabelde internetverbinding nu ook? Ik heb het eerdere topic met Erwin doorgelezen en ik zie dat de DVS af en toe roet in het eten kon gooien. Heb je die ook weer stroomloos gemaakt en opnieuw aan te sluiten? Ik ben benieuwd of het dan weer goed gaat. Zo nee, wil je dan kijken of het FTU herstarten helpt? Ik hoop dat we nu een permanente oplossing vinden, zeker als het 8 maanden lang goed is gegaan. 

Reputatie 2

Dag Sanne, 

Fijn dat je even reageert!;)

Elke keer dat de wifi wegvalt, niet de verbinding (chrome geeft ook aan "host vaststellen") doe ik via het modem een reset, dan hebben wij binnen een minuut weer wifi.

Ik heb nog niks met de dvs gedaan, dat ga ik morgenochtend even doen, mocht dat niet werken, ga ik dat met de Ftu proberen en dan laat ik het even weten hoe dat gaat.

Ja dat zou erg fijn zijn, het ging een tijdje goed dus moet permanent te regelen zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Check. Ik hoop dat of de DVS of het FTU voor de oplossing hebben gezorgd. :fingers_crossed_tone1: Laat je me je bevindingen weten? Ik wacht vol spanning af! 

Reputatie 2

Ik heb ze beiden van de stroom af gehaald voor een tijdje, dat heeft geholpen want wij merken geen problemen meer sinds maandag. Even afkloppen! Mocht er weer iets aan de hand zijn, meld ik dat weer.

 

Bedankt Sanne!!

Reputatie 7
Badge +17

Ik klop met je mee en ik hoop dat het nu echt stabiel blijft. :slight_smile:  Als het weer voor 8 maanden stabiel is kun je (mocht de verbinding toch weer gaan stotteren) deze zelfde stappen herhalen. Mochten die niet meer werken, dan weet je me te vinden! Ik hoop uiteraard dat het niet nodig is. :grimacing:  Graag gedaan en alvast een heel fijn weekend gewenst! 

Reputatie 2

Hallo,

In plaats van een nieuwe topic openen, ga ik hier maar even verder.

Sinds een paar dagen hebben wij weer dezelfde problemen die hierboven beschreven staan, alleen nu werken de stappen helemaal niet meer om het op te lossen..

De verbinding valt niet weg, het internet wel, op telefoons, tv en laptops en dat is uitermate vervelend aangezien er veel thuis word gewerkt nu.

Het zal fijn zijn als wij snel kunnen worden geholpen!;)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Neal! Da's lang geleden. 😄 Ik had gehoopt dat het nu permanent opgelost was, maar super dat je je bericht hieronder plaatst, dan kunnen we het verder oppakken. 

Even voor mijn beeldvorming: Zowel de DVS als het FTU punt heb je stroomloos gemaakt (het FTU voor in elk geval 2 minuten) en daarna weer aangesloten? Helemaal geen verbetering? Ik zie dat de verbinding vandaag flink vaak is weggevallen (20 keer), maar mijn systeem geeft aan dat dit door de gebruiker is gedaan. Heb je vaak herstarts/resets gedaan? Of was het de verbinding zelf die ook wegviel en brandt het lampje op de V10A dan ook anders? Dan weet ik wat er speelt en kan ik dit met je doorpakken. 

Reputatie 2

Hoi Sanne! Helaas ben ik weer:)

Ja klopt, beide stroomloos gemaakt (zelfs 10 minuten), ik heb zelf een reset of 3-4 gedaan.
Wat mij opvalt, de radio staat via de ITV aan, is de audio een halve seconde weg en valt het internet weg maar niet de verbinding op alle apparaten.

Dit viel mij vandaag op!

Ik heb niet gekeken of de lampjes van kleur of anders zijn, de router staat hogerop een kast maar zal t in de gaten houden.

Dan ben ik erg benieuwd wat er speelt!

Reputatie 7
Badge +17

Hm, die aantallen komen niet overeen met wat mijn systeem ziet dus dan is er ook een andere reden voor het wegvallen van de diensten. Zou je inderdaad het lampje op de Experia Box in de gaten willen houden en ook de lampjes op het FTU wanneer het weer gebeurt? Zo kunnen we zien of het hem in één van die twee zit. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Reputatie 2

Ah dat is ook vreemd, er is verder niemand hier die er verstand van heeft en ik heb ik zelf 4 keer een reset gedaan. Maargoed ik ga ze beide in de gaten houden en dan laat ik het je weten!

Ps no offence over t resetten natuurlijk:)

Reputatie 2

Van beide apparaten zag ik geen verandering van lampjes, ze bleven het doen zoals altijd terwijl de verbinding bleef maar geen internet.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Reputatie 7
Badge +17

Super, bedankt voor het controleren! Maakt het wel een groter mysterie wat er nu dan precies misgaat, maar goed om te weten dat de apparatuur zelf in elk geval aan blijft geven dat alles goed zit. Ik kom hiervoor op een monteur uit en heb je hierover zojuist geprobeerd te bellen op het nummer in je forumprofiel maar ik kreeg je niet te pakken. Ik heb daarom de vrijheid genomen om de monteur alvast in te plannen, voordat de agenda te vol loopt. De afspraak is komende maandag 31 augustus tussen 19:00 - 21:00.

Je ontvangt een SMS op het nummer dat eindigt op 463 over deze afspraak. Mocht dit moment niet goed uitkomen, dan kun je hem middels het SMS bericht herplannen of hier een bericht plaatsen (of mij een privébericht indien je dit prettiger vindt) met wat wel goed uitkomt. Dan herplan ik hem. 

Ik heb in het ticket van de monteur in elk geval alles gezet wat er tot nu toe gedaan is om deze storing op te lossen, inclusief de bevindingen van de monteur die je eerder langs kreeg. De monteur is dus op de hoogte van wat zich allemaal al afgespeeld heeft en pakt het vanuit daar verder op. 

Reputatie 2

Mijn excuses dat ik niet bereikbaar was!

Gelukkig komt het prima uit op maandag, ben erg benieuwd of hij het weet op te lossen aangezien het zo lang speelt, we hebben goede hoop!;)

Ik laat het je maandagavond eventjes weten hoe en wat.

Fijn weekend Sanne en bedankt tot nu toe voor je hulp!;)

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem! Fijn dat het goed uitkomt. 😄 Ik ben ook heel benieuwd en wacht je bericht vol spanning af. Jij ook een fijn weekend en graag gedaan! 

Reputatie 2

Monteur is langs geweest, heeft de V10 vervangen voor een V12, de ftu is ook vervangen en het netwerk voelt stabiel aan dus ook geen storingen meer tot nu toe.

Nu zit ik met het volgende probleem.. ik zit op een plek in het huis waar alle apparatuur staat dat ik gebruik, op die plek maakte ik voorheen gebruik van het 5Ghz aangezien de 2.4 Ghz daar heel langzaam was maar nu kan ik in de V12 geen los van elkaar beide frequenties geen naam geven en zijn die twee frequenties gecombineerd geven mij op die plek een langzame snelheid (18 Mbps ipv 160 Mbps down en 50 Mbps ipv 180 Mbps upload).

Voor mij is dat niet te doen met alles wat ik doe en verplaatsen is geen optie helaas..

*(Update mijn Galaxy S20 kan in die kamer niet verbinden met de wifi, geen bereik blijkbaar..)

Reputatie 2

Tweede update!

Alles doet het prima, netwerk is uiterst stabiel en de snelheid/verbinding is overal goed op alle apparaten. Geen problemen meer.

Bedankt voor alle hulp Sanne! ;)

 

 

Reputatie 7
Badge +17

YES! ✨ Fijn dat de verbinding nu een stuk stabieler aanvoelt. Ik hoop echt dat dit nu zo blijft. Zo niet, je weet ons te vinden. 😄 Graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te weten dat het goed afgelopen is.Â