Beantwoord

WiFi gegevens zijn ineens gewijzigd

  • 25 February 2019
  • 4 reacties
  • 1153 keer bekeken

Vergelijkbaar probleem heb ik afgelopen nacht ervaren met de Experiabox v10a. Ik merkte dat mijn WIFI niet meer werkte en kwam erachter dat alle instellingen inclusief wachtwoord router naar default zijn terug gezet. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een onpraktische, slechte maar vooral ook onveilige situatie. KPN, kunnen jullie hier misschien iets zorgvuldiger mee om gaan?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 February 2019, 12:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jarenlange KPN Gebruiker. Welkom op het forum! Wat vervelend dat de WiFi gegevens terug zijn gezet naar default. Dat is zeker niet de bedoeling. Op welke manier heb je de netwerknaam en wachtwoord gewijzigd? Als je thuis bent en verbonden met je eigen KPN netwerk, kan je het beste de Servicetool gebruiken. Dan wordt de netwerknaam en wachtwoord opgeslagen, en zullen na een reset en bij eventueel een nieuw modem weer terug gezet worden in het modem. Onze excuses dat je hier last van hebt gehad.
Bedankt voor de snelle reactie Vikash. Ik heb inderdaad alles direct gewijzigd en niet via de Servicetool. De reden hiervan is eigenlijk ook op veiligheid gebaseerd als je begrijpt wat ik bedoel. Moet ik hieruit concluderen dat het in de toekomst vaker zou kunnen gebeuren en dat de Servicetool een (sorry dat ik het zeg) lapmiddel is?
Reputatie 7
Badge +21
Dit zou in de toekomst inderdaad nog eens kunnen gebeuren. Alleen als je de Servicetool gebruikt wordt de netwerknaam en wachtwoord door KPN opgeslagen en hersteld na een reset of nieuw modem. Als je het wijzigt in de webinterface van de Experiabox wordt het lokaal opgeslagen en moet je het opnieuw instellen na een reset.
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen we dat graag van je!

Reageer