Vraag

WiFi glasvezel niet optimaal

  • 10 January 2019
  • 33 reacties
  • 799 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Beide Experia wifis hebben dezelfde naam en doe nu weer een test en dit is mijn snelheid nu.

En dan zit ik 1 1/2 meter van de Experia Wifi vandaag.
Zou het aan de DVS systeem kunnen liggen?

Reputatie 7
Het kan heel goed zijn dat de verbinding tussen de DVS adapters de beperkende factor is.
Installeer eens de devolo cockpit en meet de snelheid tussen de adapters.
Mag ik vragen waarom ik de Devolo cockpit moet downloaden als ik het DVS systeem heb van de KPN en niet van Devolo?
Reputatie 7
Mag ik vragen waarom ik de Devolo cockpit moet downloaden als ik het DVS systeem heb van de KPN en niet van Devolo?
Omdat de DVSsen van KPN gewoon devolo's zijn.
@Nadia De verbinding werkt nog steeds niet naar tevredenheid en we ontvangen weer een factuur met het volledige bedrag. Er was afgesproken dat wij een bedrag in mindering zouden krijgen, maar dat is tot op heden niet gebeurd.

WIFI verbinding valt regelmatig weer weg en zo werkt thuiswerken ook niet. Dit gaat wel ten koste van mijn werkzaamheden. Dit kost mij allemaal geld. Jullie facturen en mijn inkomsten...
Dit begint aardig te irriteren aangezien jullie nu aan mijn inkomsten komen.

Ziggo is dan duurder maar leverde ons altijd een constante WIFI verbinding in huis. Want dat is ook de belofte die ze uiten naar de klanten toe. Wij zijn overgestapt naar jullie zodat we iets goedkoper uit konden zijn maar blijkt nu wel een duurkoop te zijn.

Het is leuk en aardig dat jullie kunnen meten wat voor signaal naar ons toekomt maar op tv bieden jullie garantie voor een goede verbinding door het hele huis. En dat verwacht ik dan ook.

Desnoods laten jullie maar een monteur op jullie kosten maar langs komen om de boel op te meten. Want dit gaat niet werken op langer termijn.

We zijn al zover om na ons contractperiode over te stappen naar een andere partij.
@Nadia Nog ter aanvulling. Mijn partner heeft extra data moeten inkopen zodat ze thuis op haar telefoon kon internetten.

Door de steeds wegvallende verbinding ging haar telefoon steeds overschakelen naar haar data waardoor ze haar MB's opmaakte.
Dat is toch te zot voor woorden dat dit thuis zou moeten gebeuren.
Reputatie 7
Heb je al met de devolo cockpit gekeken wat de snelheid tussen de adapters van jouw "draadloze" verbindingsset is?
Reputatie 7
Ha RemiBrii daar ben je weer, erg vervelend dat je nog niet tevreden bent.
@Nadia De verbinding werkt nog steeds niet naar tevredenheid en we ontvangen weer een factuur met het volledige bedrag. Er was afgesproken dat wij een bedrag in mindering zouden krijgen, maar dat is tot op heden niet gebeurd.
Op de laatste factuur (25 februari) staat het bedrag in mindering onder 'Eenmalig'

Je had nog niet gereageerd op wjb's post. Heb je de Devolo cockpit gebruikt? We zijn erg benieuwd naar die snelheid van de adapters onderling!

Welke snelheid meet je wanneer je 1 vaste computer (pc / laptop) aansluit met kabel aan de ExperiaBox?

Zou je de huidige stand van het thuisnetwerk hier aan ons willen doorgeven? Ik bedoel daarmee alles wat je vanaf de Experia Box op het netwerk (met kabel en draadloos) hebt aangesloten. Gameconsoles, Switches, NAS, DVS, tv-ontvangers etc.

Reageer