Beantwoord

Wifi glasvezelverbinding blijft wegvallen

  • 17 February 2019
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Wij hebben een v9 box met een glasvezel verbinding. Ik zie op het forum dat veel mensen hinder ondervinden met deze combinatie.

Onze wifi blijft wegvallen. We gebruiken internet eigenlijk alleen op de onderste woonlaag. De snelheid is daarnaast regelmatig traag. Duikt veelal onder de 20 Mbit. Ook Netflix via de televisie knalt erbij ons regelmatig uit. Net voor de zoveelste keer de wifi tuner gebruikt. Die geeft aan dat we in aanmerking komen voor een gratis monteur. Wanneer ik een afspraak probeer te regelen geeft de website, als klap op de vuurpijl, een foutmelding..

modem gereset. Wifi tuner gebruikt. Cold start geprobeerd. Geen resultaat! Graag hulp!
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 February 2019, 12:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Revelations, Goed dat je aangeeft dat je WiFi blijft wegvallen. Dit gebeurt niet alleen met een V9, maar ook met andere modems. Dit heeft in veel gevallen niet te maken met het modem, maar met omgevingsfactoren waarvoor WiFi afhankelijk is. Goed van je dat je de WiFi tuner al hebt doorlopen. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat en dat is altijd goed. Wil je de WiFi tuner eens testen via een andere browser of ander apparaat? Hopelijk kun je dan wel een monteur inplannen. Zo niet, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Hopelijk lukt het je om een monteur in te plannen via een andere browser en helpen één van bovenstaande tips om je WiFi te verbeteren. Houd je mij op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +19
@Revelations, Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ervan uit dat het gelukt is om een monteur in te plannen. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Reageer