Beantwoord

Wifi haalt 20% van snelheid, Wifi Manager zegt dat internetverbinding nog niet klaar is

  • 30 June 2022
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Wij hebben sinds een paar dagen kpn internet via glasvezel.

 

Maar de wifi verbinding is instabiel soms helemaal geen verbinding daarna weer weinig of max maar 20% van onze 1gb hoger komen we echter niet. Met de kabel rechtstreeks aan de modem en laptop geen problemen. 

Nu probeer ik de wifi manager te gebruiken maar krijg dan de volgende foutmelding,

 

Jouw internetverbinding is nog niet klaar voor de Wifi Manager. Probeer het later opnieuw.

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 3 July 2022, 19:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Kyriakou als je een Gigabitverbinding hebt zult je bekabeld maximaal ongeveer 930/930Mbit/s op 1 pc halen.

Bij draadloos kun je dat alleen bij benadering halen als je een geschikte wifi6 ax router hebt met de juiste instellingen en apparatuur die ook wif6 ax onderteunt met de juiste instellingen.

Bij wifi5 ac of lager zul je nooit de bekabelde snelheden halen.

 

 

Dat weet ik alleen 20% vind ik erg weinig van de 1gb en heel erg instabiel heel vaak wordt 20% niet eens gehaald en blijft deze onder 100mb.

 

We hadden hier voor ziggo 300 mb haalde met gemak ook met wifi gewoon minimaal 250mb en deze was gewoon stabiel.

Hallo @Kyriakou je kunt eens met de instellingen experimenteren.

Je kunt kiezen voor het verste bereik of de hoogste snelheid.

Als je voor de hoogste snelheid gaat en je hebt een KPNBox12 kies dan de instellingen volgens onderstaande screendump:

Optimale instellingen voor snelle(re) wifi

 

Reputatie 7
Badge +16

Welkom bij KPN en op het KPN Forum, @Kyriakou!

De Wifi Manager ziet blijkbaar nog niet dat de bestelling afgerond is: ik denk dat je daarom deze foutmelding te zien krijgt. Zie je deze melding nu nog steeds?
Zo ja, dan raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen met één van mijn collega's. Mocht de Wifi Manager het nu nog steeds niet doen, dan kunnen zij deze telefonisch met jou doorlopen! 

Wij zijn telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

Reputatie 2

Nou, wij zijn 1 juni verhuisd en zijn nu ipv via DSL op Glasvezel aangesloten…….

Onze Experia Box v10 meegenomen en aangesloten op nieuwe adres op het toegezonden glasvezelkastje……. resultaat:

Speedtest Custom:

Upload is veel sneller dan Download (?) Verder veel onderbrekingen en sterk wisselende snelheden…..

Om 19.38 uur zondagavond

ping: 3

jitter: 2

download:  8.6

upload: 31.6

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/ee6ecb60-faf6-11ec-a434-7ff2b254349d