Vraag

WiFi heeft geen geldige IP configuratie

  • 14 November 2017
  • 16 reacties
  • 71098 keer bekeken

Ik probeer al voor twee dagen connectie te maken met de WiFi van KPN. Maar ik krijg elke keer de melding dat de WiFi geen geldige IP configuratie heeft. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals in cmd verschillende commando's typen. Of de pc opnieuw instellen, maar niets hiervan werkt. Elke keer als ik mijn pc opnieuw in wil stellen krijg ik zelfs de melding dat dat mislukt.

Andere apparaten hebben wel gewoon wifi in huis. Heb het hele internet (met mijn telefoon) afgestruind naar oplossingen, maar nog niets gevonden. Wie kan me helpen!

16 reacties

Reputatie 7
Heb je die PC eerder in combinatie met een andere router gebruikt?
Zou het kunnen zijn dat op de wifi netwerkkaart in die PC een vast IP adres is ingesteld dat niet overeen komt met het netwerk van de Experia Box?
Controleer de IPv4 instellingen van de wifi netwerkkaart eens en zorg dat het IP adres automatisch verkregen wordt.
Hoi wjb,

Ik gebruik de laptop altijd op deze wifi en heel af en toe op een andere wifi. Maar dit weekend deed hij het gewoon en op maandag ineens niet meer.
Zou je me kunnen vertellen hoe ik instel dat het ip adres automatisch verkregen wordt?
Reputatie 7
Netwerk- en internetinstellingen -> Adapteropties wijzigen -> WiFi adapter -> Eigenschappen -> Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) -> Eigenschappen.
Hoi wjb,

Dat staat al zo ingesteld, dus daar ligt het niet aan helaas. Ik hoop dat je nog meer mogelijke oplossingen voor me hebt.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Kan je ook eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt?
De v8. Heb hem al meerdere malen proberen uit en aan te zetten. Ik zie nu ook dat het netwerk op openbaar zet en niet op thuisnetwerk en ik kan niet vinden waar ik dat aan kan passen. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?
Reputatie 7
Dat heeft er vast en zeker mee te maken.
Start -> Configuratie scherm -> Netwerk en Internet -> Thuisgroep.
Helaas werkt dit ook niet. Kan de verbinding zelf niet op thuisnetwerk zetten en met de probleemoplosser werkt het niet.
Reputatie 7
Plaats eens screenshots van de melding die je krijgt.
Geef ook het commando ipconfig /all in een commandprompt venster.
Wat is het IPv4 adres dat getoond wordt bij de mobiele aansluiting?
Dit zijn de foutmelding vanuit Windows probleemoplosser en de gegevens van ipconfig /all uit commandprompt
Reputatie 7
Misschien heb je iets aan de onderstaande pagina.
https://appuals.com/how-to-fix-169-254-x-x-invalid-ip-config-issue-on-windows
Wat ik van deze pagina geprobeerd heb werkt ook niet. Ik krijg dan ook een andere melding bij het command ipconfig /release en ipconfig /renew.
Zie ook de afbeelding
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Mark, welkom op het forum! Lastige situatie! In sommige gevallen lost het wijzigen van het WiFi kanaal van de Experiabox dit probleem op. Kun je dat eens proberen op een systeem dat wel verbinding heeft? Kun je als dat geen verbetering brengt, puur om te testen, de laptop eens bekabeld aansluiten op de Experiabox? Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Reputatie 7
Badge +21
Hi Mark, heb je het probleem inmiddels kunnen verhelpen? Als er nog iets is weet je ons te vinden 🙂
Ik had hier ook last van met mijn laptop. Elke keer als ik mijn laptop opstart kreeg die geen verbinding met de 'huis Wi-Fi' . Ik heb toen de Wi-Fi van KPN Fon uitgeschakeld en sindsdien werkt mijn eigen Wi-Fi op de laptop weer perfect. En krijg ik die meldingen in ieder geval niet meer.
Uit/aan zetten van MODEM en Experiabox werkt!!!

Reageer