Beantwoord

Wifi hele lage snelheid

  • 15 November 2020
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

Goedemiddag KPN forum leden, 

al lang erger ik mij aan een hele lage wifi snelheid op de 1e en 2e verdieping van mijn huis. Vandaag via de KPN site de wifitest gedaan en alle stappen doorlopen. Maar… ook na de door KPN aangebrachte wijzigingen heb ik een downloadsnelheid van 0,3 op de 2e verdieping en 1,9 op de 1e verdieping. Experiabox V8 staat op de begane grond (op keukenkast).  Hier meet ik 55. 

Natuurlijk kan ik upgraden naar 100 MB of superwifipunten kopen, maar de vraag is of hiermee het probleem opgelost is. En met de huidige opstelling mag ik toch min. 20 MBPS verwachten in elke ruimte.  

Graag zou ik willen weten welke oplossingen er zijn voor dit probleem ? Bij voorbaat dank ! 

icon

Beste antwoord door Joep1965 15 November 2020, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Jammer dat je loopt te tobben met Wi-Fi.  We gaan je helpen. De snelheid van Wi-Fi wordt enorm beïnvloed door omgevingsfactoren.  Drukke omgeving of juist rustig maakt al veel uit. Ook het type woning.  Nieuw en goed geïsoleerd of oud maakt al uit. We beginnen maar geven met de basis snelheid. Wat komt er binnen als je bekabeld meet?

Goedenavond Joep, 

Dank voor je snelle reactie ! 

Modem is met kabel aangesloten. Staat in keuken (begane grond) en daar meet ik 55,3 

Badge +19

Je hebt de wifimanager gedaan toch? Wat was de uitkomst daarvan? Dat is meestal gratis Wi-Fi versterkers of een monteur?

Ik heb op KPN.com de wifi test gedaan. Na doorvoeren verbeteringen was de voorgestelde oplossing: of 2 * KPN superhifi punten (€ 149) of 2 * Experia wifi. Niet de 2 door jou genoemde opties. 

Badge +19

Dat is misschien maar goed ook. Een monteur zal je zeker de super wifi's willen verkopen. In principe kan je het beste voor de gratis experia wifi's gaan. Echter zal je dan wel kabels moeten trekken. Gezien het feit dat je in de buurt van het modem een goeie snelheid haalt kan het niet anders dat de omstandigheden in en rondom het huis er voor zorgen dat het Wi-Fi signaal niet goed is door het hele huis. Bijvoorbeeld omdat er heel veel wifi signalen in de de omgeving zijn.  Zie je het zitten om een kabel te trekken vanaf het modem?

Hi Joep,

jij weet het ongetwijfeld beter dan ik, maar is dit de enige mogelijkheid? Ik woon in een gewoon standaardhuis en heb natuurlijk buren die ook wifi gebruiken. Maar wie heeft dat niet ? 

Ik heb ergens gelezen dat KPN overal in huis min. 20 Mbps garandeert. Is dat zo ? 

Als het echt kabels moeten worden, ga ik eens kijken. Dat is ong. 20 jaar terug in de tijd… toen heb ik nog overal ISDN kabels laten aanleggen. Zijn inmiddels weg en leidingen ook!

Reputatie 7
Badge +24

Wat is dat nou weer voor onzin. Waarom is kabels terug in de tijd? Hoe komt internet binnen in uw huis? Dat is toch ook via een kabel? Wat is daar terug in de tijd aan? Niets. 

Als u boven fatsoenlijk WiFi wilt krijgen, dan zult u kabels naar boven moeten hebben liggen. Zolang u dat niet doet blijft het tobben.

Bedankt voor je bijdrage Nick83.

Badge +19

Kpn garandeert inderdaad die snelheid. Haal je dat niet dan krijg je dus die versterkers. Vaak staat het modem in de meterkast in de gang. Dan gaat het signaal makkelijker via de open ruimte van de trap naar boven. Bij jou moet het door de betonnen vloer.  Dat houdt enorm veel tegen. Het is wel wat werk maar ik denk echt de enige oplossing.  Zelfs de super wifi's gaan niet helpen. Vaak hangt er dan 1 in de gang en de 2de op de eerste overloop en dan lukt het ook wel. Even uitgaande van een redelijk standaard huis. Probeer zoveel mogelijk met kabels te werken. Dat is stabiel en je hebt geen verlies. Jammer dat de leidingen weg zijn. Dat had ideaal geweest. 

Hartstikke bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden Joep !

Werk aan de winkel voor mij! Ik ga serieus kijken naar de mogelijkheid tot bekabeling. Of overwegen na 15 jaar over te stappen naar andere provider zodat ik de super wifi’s gratis krijg. 

Fijne avond nog !

Graag nog even een terugkoppeling over het resultaat.

Super advies van Joep 1965 ! 

Ik heb de wifi versterkers besteld en beide bedraad aangesloten. 1 op de begane grond direct bij de ExperivaV9 en 1 op de 1e verdieping. Was wel even werk, maar resultaat is heel goed. Heb nu op begane grond en 1e verdieping max. download snelheid (50-60 mbps). Op 2e verdieping iets meer dan de helft. Maar daar was het < 1 !

De KPN thuis app is ook heel goed. 

Wel > 1 dag bezig geweest om mijn Bluesound Node2 weer connectie te krijgen. Werd beneden niet herkend. 1e verdieping wel. Veel geprobeerd. Uiteindelijk heeft een factory reset van beide wifi versterkers de oplossing. 

Badge +19

@Jos van B wow wat leuk dat je dit even meld. Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is. Wist je dat je ook een gastaccount aan kan maken? Handig als je Wi-Fi wil delen met anderen.  In ieder geval veel plezier met de Wi-Fi!!