Beantwoord

WiFi in de kelder

  • 16 January 2020
  • 6 reacties
  • 876 keer bekeken

Wij gaan verhuizen naar het buitengebied en in het nieuwe huis komt mijn zaak in de kelder. Ik zou hier graag wifi hebben maar in de kelder is veel staal en ijzer verwerkt. Is het mogelijk om hier een mobiel belsignaal en wifi te kunnen ontvangen? Nu is er ook geen mobiel bereik. Ik las vanalles over routers via het stopcontact maar weet niet of dit mogelijk is? Er is maar 54mbit's aan internet op dit adres.

icon

Beste antwoord door PeterG 16 January 2020, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Leg eerst eens een utp kabel naar de kelder. Vervolgens kun je daar een accespoint op aansluiten. En de overige apparatuur wat bekabeld aangesloten kan worden. Zoals printer en pc.

Voor mobiel is er maar één oplossing: VoWifi. (met dat accesspoint in de kelder)

Dat kan alleen bij KPN en Vodafone. En je moet een geschikt toestel hebben.
Zie Bellen via wifi op de kpn site.

wjb schreef:

En bij T-Mobile.

Ook een vaste telefoon is natuurlijk een optie op kantoor.

Reputatie 7

Dat kan alleen bij KPN en Vodafone.

En bij T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +24

Voor mobiel is er maar één oplossing: VoWifi.

Dat kan alleen bij KPN en Vodafone. En je moet een geschikt toestel hebben.
Zie Bellen via wifi op de kpn site.

Ook een vaste telefoon is natuurlijk een optie op kantoor.

Juist. Ik heb een Samsung A8, en daarop werkt bellen over wifi prima. Maar je moet wel een goed netwerk hebben. Dus ga niet zitten rommelen met draadloze verbindingsset via stopcontact. Je woont er nu nog niet begrijp ik, je zal wellicht nog wat willen verbouwen / aanpassen / verven / nieuwe vloerbedekking / en nog veel meer. Pak dan ook gewoon ff de boor en ros met grof geweld ff ergens een gat van 2 cm in die vloer naar de kelder. Het bespaard je een enorme hoop ellende later.

Reputatie 7

Welkom op het forum @KellyHarvey, met een verhuizing heb je een hoop te doen natuurlijk, dat je hier alvast naar kijkt is slim. Als je nu geen mobiel bereik hebt in die kelder zal dat zo blijven, dat kan niet verbeterd worden. VoWiFi is daarvoor een uitkomst zoals al genoemd is, daarmee bel je via het WiFi netwerk. Als je daarvoor een kabel vanaf de Experia Box naar beneden aanlegt en daar een accesspoint plaatst zal je in de kelder een goed WiFi netwerk hebben. Je kunt dat netwerk ook een andere naam geven dan het netwerk in de rest van het huis, zodat je zeker weet dat je met dat accesspoint bent verbonden.

@KellyHarvey  Als je eenmaal vast ethernet in de kelder hebt: Er komt een tijd binnenkort naar wat ik lees dat KPN SIP inloggegevens vrij geeft voor de vaste telefonie. Als je Smartphone geen VoWiFi kan, kun je  wel via WiFi bellen als je die SIP inloggegevens in je Smartphone invoert. Je uitgaande nummer is dan het vastelijnnummer. Heb dat zo jaren geleden bij XS4ALL ook wel gebruikt, hoewel ook veel Skype met een extra gekocht vastelijnnummer. Je kan zelfs WiFi gebruik omzeilen door een RJ45 ethernet adapter aan je Smartphone te koppelen (kosten ongeveer 3 euro). Voor teleconferencing met oortjes in b.v.

Ik weet niet of een Smartphone ook VoWiFi doet via zo’n ethernet adapter, zoja, dan kun je ‘vastbellen’ met gebruikmaking van b.v. een onbeperkt mobile bellen bundel en je 06 nummer.