Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

wifi in het bos

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Hoe kan ik wifi krijgen midden in het bos
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 februari 2018, 15:17

Dank voor de verduidelijking, GeDe. Omdat je aangeeft dat er wel gewoon mobiel bereik is, denk ik dat je met een Mobiel Internet abonnement al een heel eind komt. Deze hebben we in twee vormen, Budget en Standaard. Budget is 500 MB, Standaard is 10 GB. Dit abonnement is met een jaarcontract en maandelijks opzegbaar. Het jaarcontract is wel goedkoper per maand. Daarnaast kun je ook 1x per maand het abonnement ophogen of verlagen. Maar nooit lager dan waarop je instapt.

Je zou dan kunnen kiezen voor Budget met een jaarcontract. Dan kost het een tientje per maand. Als je dan naar de caravan gaat, kun je de bundel ophogen naar Standaard. Je hebt dan 10 GB en dan kost het die maand €25. Als je ook nog vast internet van ons hebt, dan komt dit ook in aanmerking voor Compleet. Dat verdubbelt dan je databundel naar 1 GB bij Budget en 20 GB bij Standaard.

Dit abonnement komt met een simkaart in een dongel. Die kun je in de PC steken. Wil je met meerdere apparaten, dan kun je los nog een mifi-router aanschaffen. Of op je PC een hotspot instellen.

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +9
Met een MIFI kastje.
Mobiel internet -> wifi
Evt hang je die hoog in een boom voor betere ontvangst en dan heb je je eigen satellietje.
Wat kost een mifikastje en waar koop ik die? Zijn er goede en slechte mifikastjes?
Hoort daar een abonnement bij?
Reputatie 7
Badge +29
Nou,

Is er uberhaupt bereik in dat bos?
Is het een bos vlak bij ofzo? Of is het onderdeel van je eigen grond? Is er stroomvoorziening?

Robin
Reputatie 6
Badge +9
Je bedoeld : heb je ontvangst of ben je bereikbaar :-//
Met voldoende hoogte heb je in nederland toch altijd wel zicht op een mast ?

Ik kan niet helpen met typen kastjes of kaartjes maar daar is vast iemand anders voor hier.
Reputatie 7
Badge +29
KeesYagi schreef:

Je bedoeld : heb je ontvangst of ben je bereikbaar :-//
Met voldoende hoogte heb je in nederland toch altijd wel zicht op een mast ?

Ik kan niet helpen met typen kastjes of kaartjes maar daar is vast iemand anders voor hier.

Met voldoende hoogte wel, maar dan moet je dus boven de bomen uit komen met een enorme antenne 😃
Reputatie 7
Badge +26
Welkom op het forum, GeDe! Interessante vraag 🙂 Om hier meer over te kunnen zeggen is er toch iets meer informatie nodig. De vragen die Robin al stelt over of je nu bereik hebt en of er stroomvoorziening is zijn belangrijk. Ik trek hem graag iets breder: wat is je doel, waarvoor heb je midden in dat bos wifi nodig? Als je dat wat meer kunt toelichten, dan kunnen wij met je meedenken over manieren waarop dat zou kunnen.
Reputatie 4
Badge +3
@GeDe In de diverse telecom winkels, ook op internet, zijn genoeg standaard 4G MiFi's te koop voor veel minder dan 100 euro. Een smartphone kan ook, in WiFi hotspot modus zetten dan. Nadeel is wel dat deze beide apparaat types van interactie door de gebuiker uitgaan. Er zijn veel detail omstandigheden waardoor de verbinding kan worden onderbroken, belangrijkste is wel de 'batterij leeg', wat al vaak binnen een dag het geval is. Net als Erik_ is ook mijn vraag wat de use-case is?
In een boom klimmen met je smartphone in hotspot modus in een plastik tas aan een oude vishengel is in ieder geval 1 zeer tijdelijke oplossing. Zonder omkijken een jaar laten draaien is energie voorzieningssysteem veruit het lastigste punt als er geen vaste stroomvoorziening is.
Onze caravan staat midden in het bos en aangezien bijna niemand zonder internet kan wil ik ook in onze caravan kunnen internetten met mijn macbook air. Er is stroom en er is bereik op mijn mobiel.
Bovendien heb ik Digitenne van KPN met prima beeld. Ik wil graag iets volgens het principe van digitenne. Digitenne haalt het tv signaal uit de lucht en geeft het door aan de tv. Ik wil graag een kastje die het internet signaal uit de lucht plukt en doorgeeft aan een router zodat ik met al mijn apparaten op internet kan.

Gr. Gert
Reputatie 6
Badge +9
Precies voor zo een situatie kocht ik ooit een mifi kastje.
En welk kastje is dat? Welk merk? Welk abonnement?
Reputatie 7
Badge +26
Dank voor de verduidelijking, GeDe. Omdat je aangeeft dat er wel gewoon mobiel bereik is, denk ik dat je met een Mobiel Internet abonnement al een heel eind komt. Deze hebben we in twee vormen, Budget en Standaard. Budget is 500 MB, Standaard is 10 GB. Dit abonnement is met een jaarcontract en maandelijks opzegbaar. Het jaarcontract is wel goedkoper per maand. Daarnaast kun je ook 1x per maand het abonnement ophogen of verlagen. Maar nooit lager dan waarop je instapt.

Je zou dan kunnen kiezen voor Budget met een jaarcontract. Dan kost het een tientje per maand. Als je dan naar de caravan gaat, kun je de bundel ophogen naar Standaard. Je hebt dan 10 GB en dan kost het die maand €25. Als je ook nog vast internet van ons hebt, dan komt dit ook in aanmerking voor Compleet. Dat verdubbelt dan je databundel naar 1 GB bij Budget en 20 GB bij Standaard.

Dit abonnement komt met een simkaart in een dongel. Die kun je in de PC steken. Wil je met meerdere apparaten, dan kun je los nog een mifi-router aanschaffen. Of op je PC een hotspot instellen.

Reageer