Beantwoord

Wifi in het hele huis slecht, zelfs naast het modem

  • 25 May 2023
  • 10 reacties
  • 336 keer bekeken

Goedenavond, 

de laatste tijd hebben we thuis slechte draadloze WiFi-ontvangst. Zelfs naast de modem geeft hij maar 2 streepjes aan bij de ontvangst op m’n telefoon. (2/4) We hebben glasvezel. Bij de wifimanager wordt gezegd dat we ontvangers/versterkers moeten kopen van >€100. Is dat normaal?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 May 2023, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nu nog geen versterkers? Welk modem heeft u?

Hoi Nick. 
Wij hebben ExperiaBox v10. 
Heb er geen verstand van, maar mijn telefoon ligt nu op 20cm van de modem en geeft nog geen vol bereik aan. 
En nee, we hebben geen versterkers. 

Reputatie 7
Badge +24

Waar staat het modem? In de huiskamer? Of hoe anders? Geen andere elektrische apparaten in de nabijheid? 

Het wireless lampje is aan?

 

Onze modem staat in de hoek waar de glasvezelaansluiting zit. Vlak naast de bank, in het hoekje van het raamkozijn. Verder geen elektrische apparaten heel dichtbij. 
 

Het wireless lampje brandt. Het enige verschil verder is dat bij mij de ECO lamp blauw brand.

 

 

Badge +19

Heeft u de herstelknop al een keer ingedrukt?

Reputatie 4
Badge +1

Het is sowieso handig om een wifi punt hoog te plaatsen in de ruimte. Dus al de router de enige wifi punt is dan zou hoog ophangen moeten helpen. Behalve dat je maar 2 streepjes wifi bereik hebt hoe is de wifi snelheid.  

Zet de eco eens uit. Dit doet wat met de wifi namelijk. Houd het eco knopje aan de zijkant enkele seconden ingedrukt. 

Zet of plaats het modem rechtop. De uitstraling met de interne wifi antennes is daarop gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +24

Het modem recht overeind zal inderdaad beter zijn denk ik. Er is toch een voet meegeleverd die er op gezet kan worden?

Een liggend modem is inderdaad niet goed, ook i.v.m. de koeling. Er wordt een beugel bijgeleverd om de modem op te hangen of op de voet de plaatsen, zodat deze kan staan.

Dus ECO uit en zo hoog mogelijk hangen of plaatsen en je meeste wifi-problemen kunnen opgelost worden.

draadloze WiFi-ontvangst

leuke weergave, bestaat er ook bekabelde wifi?😎

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Erik van hier, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al aardig geholpen heeft, kom je er uit zo?

Ik heb nog een paar handige topics: