Beantwoord

WiFi in het poolhouse

  • 21 January 2020
  • 7 reacties
  • 224 keer bekeken

We willen in ons poolhouse (losstaand gebouw, zo’n 15 meter van de meterkast met daarin de Experia box) een B&B maken. Natuurlijk hoort daar ook TV en internet bij. Op dit moment heb ik er geen signaal. Kan ik een signaal krijgen door een wifi-versterker te plaatsen in de kamer het dichtst bij het poolhouse met een goed signaal? Deze kamer is een meter of 4 van het poolhouse.

En welk type versterker kan ik dan het beste gebruiken?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 22 January 2020, 19:03

Bekijk origineel

7 reacties

En als je nu geen internet in het bijgebouw hebt, kun je dan ook nog iets doen zodat je wel TV hebt? In ons geval staat het gebouw zo’n 20 meter van de meterkast, het signaal moet door het huis heen naar het bijgebouw. In de kamer het dichtst bij het bijgebouw (op zo;n 5 meter afstand) si het signaal goed. In zowel ons huis als in het bijgebouw zit veel glas en staal - heeft dat nog effect op het signaal?

Louis32

*Admin: reactie afgesplitst, en naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Ten eerste: deze moet dan wel bekabeld aangesloten worden. En ik zou een outdoor aanschaffen die je dan buiten tegen de gevel schroeft. Dan maak je kans dat het lukt. 4 meter is niet zo ver. Is die poolhous een stenen gebouw? Hoe groot? 1 open ruimte, of staan er allerlei binnenmuren in?

@Louis32

Je moet een utp kabel leggen

dit kan doormiddel een mantelbuis ingraven

dit kan alleen als het je eigen grond is

Er zijn ook andere opties maar een kabel is het beste even veel werk maar heb je later gemak van

Reputatie 3
Badge +2

De iTV van KPN gaat via de breedband verbinding, als je in een bijgebouw geen internet hebt ben ik bang dat je dus ook geen iTV daar kan krijgen. Je zou mogelijk nog aan iets als digitenne kunnen denken, dat staat los van je breedband verbinding.

 

Alleen wifi versterken werkt ook niet, de itv ontvangers moeten bekabeld aangesloten zijn. Mocht je geen utp kabel kunnen trekken,  dan zou je kunnen kijken naar alternatieven zoals devolo (en andere forum bezoekers hebben vast nog meer alternatieve mogelijkheden).

 

praktisch alle materialen hebben effect op het signaal, het moet er immers doorheen, de vraag is meer hoeveel het signaal verzwakt als het er doorheen gaat, ik weet het niet zeker maar ik dacht dat staal behoorlijk slecht is voor je signaal.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik kan verder, dank je wel Zeonz, Peter en Nick!

als je door de grond gaat gebruik een mantelbuis

bijvoorbeeld deze

https://www.irritech.nl/kabelbeschermingsbuis-50-mm-l-25-meter.html?source=googlebase&gclid=CjwKCAiAgqDxBRBTEiwA59eEN2XGXbGg_-Lx5O9C-CXFuF4BJ7zFY6n2AZJJmsEv6SWuv9c3uKSY9hoC8wUQAvD_BwE

dan kun je bijvoorbeeld 2 kabels trekken een voor tv en de andere voor internet

scheelt weer een extra switch (als je nog 2 poorten over hebt)

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Louis32. Van harte welkom hier. Dat klinkt als een erg leuk project! :slight_smile:  Ik zie dat @Nick83, @peter-keetfm en @Zeonz je al een aantal prima adviezen geven en ik lees dat je hier eerst mee uit de voeten kunt. Als je nog wel ergens vragen over hebt, dan weet je ons te vinden. 

Reageer