Beantwoord

Wifi in huis slecht bereik

  • 9 June 2019
  • 11 reacties
  • 519 keer bekeken

Goedeavond, wij hebben glasvezel via KPN. Wij hebben de Experia Box v9 in de meterkast op de begane grond, maar hebben in onze bijkeuken al geen wifi meer. Ook op de 1e en 2e verdieping is de wifi slecht en dat terwijl wij houten vloeren hebben. Wij hebben eind vorig jaar een wifi-versterker van kpn gekocht en aangesloten in de woonkamer (misschien iets te dicht bij meterkast), maar zelf als ik dan 10-15 meter van de versterker af stond hadden we in de bijkeuken geen wifi. Eind vorig jaar hadden we zelfs helemaal geen wifi. Na contact met kpn zouden ze een Experia box v10 opsturen en begin januari langskomen. Toen een vriend langskwam heeft hij e.e.a. nagekeken en het bleek dat de versterker juist voor de storing zorgde.
Zonder versterker hebben we dus middelmatig tot slechte wifi in ons huis en wij zouden dit graag overal in ons huis hebben en in de tuin, zoals momenteel overal mee geadverteerd wordt. Hoe is dit te verwezenlijken?
icon

Beste antwoord door MarcoH1975 15 June 2019, 20:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge
Hey MarcoH1975,

Ik denk dat het probleem is dat je bij de Versterker hetzelfde Wifi naam gebruikt zoals die van de Experia Modem dit zorgt voor de problemen ik zou de experia modem even van het stroom haalen en de versterker in de stop contact doen en effe het Wifi naam te veranderen.


Ik hoop je hiermee te kunnen helpen.
Arman, bedankt voor je reactie. Maar omdat wij ook regelmatig zonder wifi zitten en dat behoorlijk irritant is met Sonos-boxen en kids zonder 4G-abonnement, denk ik dat wij wekelijks onze Experia-box even 10-30 seconden zonder stroom zetten. Dat is volgens mij dus helaas niet de oplossing.
Badge +19
De oplossing is om op iedere verdieping en als er in de tuin iets van een schuurtje is wifi versterkers bedraad aan te sluiten. Het is een berg werk weet ik uit ervaring maar dan heb je pas overal uitstekend Wi-Fi.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MarcoH1975, welkom! Ik denk dat Joep het bij het rechte eind heeft! Wil je de wifituner eens doorlopen? Ik ben benieuwd wat daar uitkomt! Wil je dat laten weten?
@Joep1965: mijn buurman heeft een andere router gekocht en heeft nu zelfs achter in de tuin WiFi (tuin is 60 meter diep). Is de Experia box gewoon niet te "licht" om een woning te voorzien van WiFi? Alles bedraden is nog al een werk en niet overal meer mogelijk...
Badge +19
De vraag is of jij blij moet zijn met die router van de buurman. Die kan best van invloed zijn op jouw wifi. Zeker als je in een druk bevolkt gebied woont zijn er veel wifi signalen en kan je daar last van hebben. Heb je de wifituner al er op losgelaten?
Nog niet, ga ik dit weekend doen / proberen.
Reputatie 7
Badge +30
Het weekend is nog niet voorbij, maar ik ben benieuwd wat er uit gekomen is!
@Marcia: ik heb de check gedaan. Beneden een snelheid in de keuken van 3Mbs. Boven op de 1e verdieping 10Mbs. Instellingen zijn online gewijzigd, maar helaas geen verbetering. KPN tool geeft aan dat ik gratis 2 Wifi versterkers ontvang, dus die kan ik eind volgende week ophalen. Klinkt in ieder geval goed een veelbevolend. Hopelijk lost dit mijn problemen op: ik zal vermoedelijk wel wat kabels moeten gaan trekken, dus gaat waarschijnlijk wel even duren voor ik jullie hiervan op de hoogte kan houden. Iedereen alvast bedankt voor zijn / haar reacties!
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn om te lezen! Je kunt de Experia Wifi inderdaad het beste bekabeld aansluiten, dan heb je er het meeste profijt van. Het kan ook bijvoorbeeld door middel van een draadloze verbindingsset. Daar zijn we niet echt voorstander van en bevelen we dan ook niet aan, want het werkt niet altijd even stabiel. We horen ook positieve verhalen, dus ik wil het wel gezegd hebben. Zelf heb ik 'gewoon' gaten geboord (vooruit, mijn man) om kabels te trekken. We lezen het wel! 🙂
Reputatie 2
@Joep1965: mijn buurman heeft een andere router gekocht en heeft nu zelfs achter in de tuin WiFi (tuin is 60 meter diep). Is de Experia box gewoon niet te "licht" om een woning te voorzien van WiFi? Alles bedraden is nog al een werk en niet overal meer mogelijk...
Ik weet niet hoe je woont maar het kan best zo zijn dat die "mooie sterke" router van je buurman niet zo fijn is voor jou en ongegeneerd jouw huis binnen straalt en daar jouw Wifi stoort.
Ga jij dan Wifi versterkers plaatsen die, zeker als ze van KPN zijn, ongegeneerd zijn huis binnen stralen dan gaat hij een tweede router plaatsen en is jouw Wifi alweer beroerd.

De oplossing is bekabeld internet en richtantennes. Bekabeld internet is het snelst en het betrouwbaarst en schaadt je gezondheid niet.
Richtantennes sturen de straling daarheen waar jij hem in huis wil hebben en voorzien niet de hele openbare weg en de slaapkamers van je buren van Wifi. Het voorkomt ook dat je last hebt van de Wifi van anderen. Maar gebruik dan een ECO-Wifi met stralingsloze standby stand, beter internet, beter voor je eigen gezondheid en je stoort de buren minder.

De Wifi op de experiabox kan je het beste vergeten en helemaal uitschakelen (wat helaas een hele tour is en soms bijna onmogelijk)