Beantwoord

Wifi in studentehuis

  • 19 September 2019
  • 8 reacties
  • 215 keer bekeken

Beste KPN,

Ik word vanaf 17 oktober lid van KPN.
Mijn studentenhuis is een bovenwoning en heeft de meterkast op de begane grond staan. Er zijn 4 verdiepingen, op de eerste, tweede en derde verdieping wonen dus mensen.
Geldt hier de wifi garantie ook? We delen dezelfde voordeur.

Ook sluit KPN het internet van Telfort af op 17 oktober. Kunnen we die dag ook een monteur bestellen? Het pakket zou bestel gegevens bevatten, maar ook die krijgen we pas 17 oktober?
('een monteur kunt u boeken met de gegevens uit uw pakket')

Ik stelde deze vragen aan de telefonische klantenservice, maar zij konden geen bevestiging per mail sturen. Vandaar dat ik het zo probeer. Graag ontvang ik binnen mijn 15dagen opzeg termijn antwoord op mijn bericht.
  • hebben alle kamers in mijn studenten huis wifi-garantie?
  • kan de monteur al voor 17 oktober (liefst al 16 oktober) worden geboekt?
Groet,
Marieke
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 20 September 2019, 21:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vul even jouw forumprofiel, anders kan een moderator van KPN jou niet helpen.

Probeer te regelen dat het modem op de bovenste verdieping wordt geplaatst. Is een kwestie van een draad trekken. Want een modem is net een soort zender. Hoe hoger de zendmast staat, hoe verder het bereik.
Reputatie 7
Badge +24
Vul even jouw forumprofiel, anders kan een moderator van KPN jou niet helpen.

Probeer te regelen dat het modem op de bovenste verdieping wordt geplaatst. Is een kwestie van een draad trekken. Want een modem is net een soort zender. Hoe hoger de zendmast staat, hoe verder het bereik.

Euhm... wil je nou zeggen dat ... als de Experiabox op de 4de verdieping staat, je op de begane grond wellicht gewoon wifi hebt? Terwijl je geen wifi op de 4de verdieping zou hebben als de Experiabox op begane grond zou staan?
Reputatie 7
Badge +24
  • hebben alle kamers in mijn studenten huis wifi-garantie?

Niet kosteloos lijkt me. Maar goed... dat zegt KPN ook nergens ...
Reputatie 7
Badge +28
Dat weet je natuurlijk nooit, maar hoe hoger je zo'n apparaat plaatst..... des te meer kans op een groter bereik.
Reputatie 4
Badge +3
kpn heeft tegenwoordig een mooie draadloze wifi versterker. wees er wel voor bereid voor te betalen want het is een fantastisch ding 🙂 https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm gaat dus om de witte versie.
maar als het met kabel kan dan is de zwarte ook een hele goed optie.
Reputatie 7
Badge +24
Lijkt me beter om naar iedere kamer een kabel te leggen, en dat iedereen gewoon voor zn eigen wifi zorgt. Veel veiliger ook. Allemaal op het zelfde wifi is nou 1maal niet zo super veilig. Je weet niet of iedereen wel te vertrouwen is. Zeker ook omdat er nogal eens gasten over de vloer komen die dan ook de wifi inloggegevens krijgen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Marieke, welkom op het forum.

Laten we in ieder geval een monteur inplannen om te kijken of we de Experiabox iets centraler kunnen plaatsen of iets anders kunnen bedenken. Verder sluit ik me aan bij wat Nick zegt om indien mogelijk een kabel te trekken naar elke kamer zodat iedereen zijn eigen WiFi kan regelen met een router/accespoint. Lijkt mij wel zo veilig dat je apparaten niet zichtbaar of in het ergste geval toegankelijk worden voor andere mensen in je netwerk.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik wat de mogelijkheden zijn voor een monteur.
Reputatie 7
Badge +24
Marijke, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.